2020-09-12 16:00 Borås HC - Skövde IK, Borås Ishall

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2020-09-12 16:00 Borås HC - Skövde IK, Borås Ishall

Post by Admin »

2020-09-12 16:00 Borås HC - Skövde IK, Borås Ishall

Inför:
Livesändning:
Matchreferat:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-09-12 16:00 Borås HC - Skövde IK, Borås Ishall

Post by Göran Strid »

Revansch! Med tanke på Skövdes spel i två perioder i förra matchen, så blir det så. Basta! Laget visade upp ett spel som stundtals imponerade och inte minst att det skapades långa anfall under perioder i spelet, då man stundtals trodde det var spel i pp. Men sedan i tredje? Den perioden glömmer vi!

Idag vill jag se en fortsättning på det fina spelet och att några profiler vässar sig lite till. Det är dags nu! Sedan får vi se om en herr Eriksson i hemmalaget fortsätter sin imponerande uppvisning eller om bortalaget nu är varnat och ser till att det stängs vägar och begränsar utrymmet. Spännande kamp i sig!

Till sist en bekännelse. Jag är nog mer än en sportnörd - en smula stollig faktiskt - och behöver nog fundera på vad jag egentligen håller på med. Så här är det. Idag på eftermiddagen:
- Premier League
- ATG
- Hockey
- Superettan
- Formel 1
- Allsvensk fotboll
Jag vill se alltihop, men jag har bara fyra skärmar och det blir dessutom lite rörigt att följa fyra skeenden samtidigt och nu är det sex grejer som sker! Sicket elände! Vet inte i skrivande stund vad som skall väljas bort, men det kommer inte bli en träningsmatch på den tredje nivån i Hockeysverige i alla fall! Samtidigt kan jag säga till mig själv "Hav tröst", jag kan ju se två sändningar i efterhand! :D
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-09-12 16:00 Borås HC - Skövde IK, Borås Ishall

Post by Per-Erik Odh »

H-son bär C idag när Forsmark är borta.
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-09-12 16:00 Borås HC - Skövde IK, Borås Ishall

Post by Göran Strid »

Sex utvisningar innan halva perioden. Får domaren extra betalt för att blåsa mycket? Häften av utvisningarna - minst - förstår jag inte. Det är hockey som spelas på isen och inte basket.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-09-12 16:00 Borås HC - Skövde IK, Borås Ishall

Post by Göran Strid »

Skövde bättre efter första. Godkänt spel efter förutsättningarna. 0-0. Domaren trasade tyvärr sönder första perioden. Bägge lagen lika drabbade. Synd.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-09-12 16:00 Borås HC - Skövde IK, Borås Ishall

Post by Per-Erik Odh »

Rörig första där domaren såg till att spela huvudrollen första halvan av perioden. Sedan blev det 5-5 spel ändå till slutet av perioden då Ström åkte ut.

I det power playet var de inte så långt borta för BHC men i de tidigare numerära överlägsna är det SIK som spelat bäst.

Tycker spelmässigt, åtminstone om man ser till det offensiva, har varit till Skövdes fördel.

Robin spelar i nylackerade hjälmen :)
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-09-12 16:00 Borås HC - Skövde IK, Borås Ishall

Post by Göran Strid »

2-1 till hemmalaget efter andra. Omväxlande spel och för min del följande utrop:
- Ja
- Neeeej!
- Neeeej!
- Hm
- Ja, bra!
- Äntligen
- Slarva inte så för-t
- Han kan ju!
- Nu får jag sluta att gnälla
- Se där! Snyggt mål efter bra spel.

Ungefär så efter andra.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-09-12 16:00 Borås HC - Skövde IK, Borås Ishall

Post by Per-Erik Odh »

1-0 för BHC där en Boråsspelare får iväg en backhand bara några meter från Robin och hans vänstra sida.
2-0 gör också BHC och det när en spelare kommer på vänster sida och skär in förbi sin bevakare och gör inget misstag framför Wallin. Det såg lite för enkelt ut att ta sig förbi Skövdebacken.
Skövde reducerar via Lukas Johansson som kommer med fart på vänster sida och istället för att försöka skära in skjuter han i höjd med tekningscirkeln och det är välplacerat.
Jag tycker att Skövde har ett litet spelövertag även i andra men vi har svårt att ta oss till de riktigt heta lägena så man kan inte annat säga än att BHC gjör det bra.
2-1 inför tredje och även fast det är fördel målmässigt till Borås är detta en öppen historia. Vi kanske går mot förlängning igen?
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-09-12 16:00 Borås HC - Skövde IK, Borås Ishall

Post by Göran Strid »

Jahapp, grattis BHC till en rättvis seger. Efter matchen känns det som två mittenlag som spelat. Inget särskilt bra spel från något lag. Som sagt en träningsmatch, men jag är mer fundersam efter denna match än förra mot BHC. Det finns vääääldigt mycket att träna på.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-09-12 16:00 Borås HC - Skövde IK, Borås Ishall

Post by Per-Erik Odh »

Skövde kommer ut bra i tredje men sedan får BHC till ett anfall och där får en spelare oattackerad slå in en retur precis framför Walin.
Skövde för även den tredje men BHCs försvar gör det bra.
4-1 och 5-1 i tom bur.
Satan att vi inte gör mål :(
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2020-09-12 16:00 Borås HC - Skövde IK, Borås Ishall

Post by Gunwaldh Johansson »

Var är Skövdes målskyttar någonstans? Trodde att man hade skaffat sig sådana till denna säsong. Nu har man förlorat 2 gånger mot ett lag som är tippat att tillhöra i botten av Södra Hockeyettan. En får hoppas att spelet blir bättre nu på onsdag mot Dalen.
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2020-09-12 16:00 Borås HC - Skövde IK, Borås Ishall

Post by Urban Stahel »

Idag ska man väl i rättvisans namn nämna att Frödelius inte blev utvisad,han är inte ens på andra plats,utan delad 3 i utvisnings liganKanske får grabben oförtjänt mycket skit kan jag tycka,för hans roll i laget är ju inte i första linan eller PP..Han spelar Boxplay,hans stil är att vara jobbig och sätta smällar och då får man ta utvisningar helt enkelt.Han är en grabb man bara älskar för sitt oegoistiska slit match efter match,visst slinker det in en onödig utvisning ibland och visst sliter även jag ur hårtussar när dom kommer.Men som medspelare skulle jag älska att ha honom i laget alla dagar i veckan,4 veckor i månaden,12 månader om året!Hade Frödelius fått 3 utvisningar i en och samma match hade han fått massor av negativa kommentarer,men tydligen bedömmer vi inte alla spelare efter samma mall!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2020-09-12 16:00 Borås HC - Skövde IK, Borås Ishall

Post by peter johansson »

Urban Stahel wrote: 12 Sep 2020, 21:08 Idag ska man väl i rättvisans namn nämna att Frödelius inte blev utvisad,han är inte ens på andra plats,utan delad 3 i utvisnings liganKanske får grabben oförtjänt mycket skit kan jag tycka,för hans roll i laget är ju inte i första linan eller PP..Han spelar Boxplay,hans stil är att vara jobbig och sätta smällar och då får man ta utvisningar helt enkelt.Han är en grabb man bara älskar för sitt oegoistiska slit match efter match,visst slinker det in en onödig utvisning ibland och visst sliter även jag ur hårtussar när dom kommer.Men som medspelare skulle jag älska att ha honom i laget alla dagar i veckan,4 veckor i månaden,12 månader om året!Hade Frödelius fått 3 utvisningar i en och samma match hade han fått massor av negativa kommentarer,men tydligen bedömmer vi inte alla spelare efter samma mall!
Nja Urban jag håller inte med dig !! JA man kan ta en utvisning när det krävs om det är en sk "nödsituation" eller "rätt läge" för dom situationerna finns ju faktiskt men när man gång efter annan kommer för sent in i situationen och eller ska ge den där lilla efterslängen bara för att.......då är det en onödig utvisning som drabbar laget och det kvittar hur mycket man gillar sin lagkompis i övrigt så kan jag lova dig att just den onödiga utvisningen som drabbar dina lagkamrater den är INTE populär alls det är det som det handlar om och ingen oförtjänt skit mot personen i fråga han har starka sidor men då ska han hålla sig till det och då är han populär ;) ;)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-09-12 16:00 Borås HC - Skövde IK, Borås Ishall

Post by Per-Erik Odh »

36 puckar på mål hade vi. Håller med hemsidans rubrik som sammanfattar det rätt bra!
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-09-12 16:00 Borås HC - Skövde IK, Borås Ishall

Post by Göran Strid »

Urban, flera kritiker har betonat alla de goda egenskaper som WF visar - men pekar på just det du själv gör - nämligen de HELT ONÖDIGA utvisningarna, som försätter LAGET i ett utsatt läge. När man kokar ner ditt inlägg tillsammans med övriga "kritiska" inlägg så är det just detta det handlar om, så i grunden är vi överens. ;)
Post Reply