(T) 2020-09-24 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Erik Karlsson
Reactions:
Posts: 84
Joined: 05 May 2019, 20:29

Re: (T) 2020-09-24 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Erik Karlsson »

Skön seger.

Malt ner Real bois i två raka matcher. Av att läsa på Oxarnas sida så ser det oerhört dystert ut. Stjärnvärvningar hit och dit. Spelare som de värvat ska alla gå rakt in i allsvenskan enligt skribenter. Dessa lös idag med sin frånvaro och hade "svårt" att tagga till.

Jag har inte haft en sådan skön känsla av ett lagbygge som detta på åratal. Tror och hoppas på en lång säsong.

....Snart kommer bois att förstärka sin trupp med "kvalitetsspelare" och paniken borta i Värnenspärla kommer som karma på posten.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2020-09-24 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Är det pandemin som spökar? Här är det tydligen inget värt för vissa att vinna matcher. På Oxarnas forum är det nattsvart och känd skribent slutar skriva för att inte vara tillräckligt uppskattad. I USA hotar inbördeskrig oavsett valutgång. I Europa är tongångarna så pessimistiska att ingen verkar tro att solen går upp i morgon och på isen ikväll drar spelarna igång ett jätteslagsmål med fyra matchstraff varav ett allvarligare som följd.

Nerverna på ytan och humöret i moll.

Som sagt, en utmärkt bra och välspelad match. Även en bra och kontrollerad tredje period av Skövde, där man höll ett desperat bortalag utanför farliga områden och farliga avslut. En utmärkt webb-sändning dessutom med kommentatorer som fin krydda. Det tackar man för! :clap:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (T) 2020-09-24 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Alexander Henriksson till SLA :thumbup:

"Det är alltid skönt att visa vilka som är bäst i Skaraborg. Vi har stängt ned dem fullständigt nu i två matcher. De har nog en del att fundera på."
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2020-09-24 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Mjörnbergs ingress om matchen. Intressant inte minst för att Mariestad är lite av favoritlag hos M.

"För andra gången den här försäsongen knölade Skövde till antagonisten Mariestad ganska ordentligt. Både spel- och siffermässigt. Skövde ser (precis som ett gäng andra underdogs) ut att bli bra. Mariestad kan stå inför ett tuffare generationsskifte än de vill tänka på.

När Skövde körde över Mariestad i en av försäsongens riktigt tidiga träningsmatcher kastade sig min ärade poddkollega maestro Skoglund på tangentbordet och skrev om ett kommande regimskifte i Skaraborg.

Efter 4-1 i Billingehov i torsdagskvällens drabbning, en match där Skövde var klassen bättre i allt, är jag ändå inte beredd att skriva under på den profetian. Men kan konstatera en annan väldigt viktig sak inför säsongen som snart (?) startar."
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2020-09-24 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Och här lite till från Mjörnberg:

"Skövde ser spännande ut inför kommande säsong. Kreativa och rappa med ett powerplay som är mer än lovligt vasst.

De är betydligt bättre än vad de varit de senaste säsongerna."
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: (T) 2020-09-24 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by peter johansson »

Nu såg inte jag matchen men de rapporter jag fick så var det en rättvis seger och bra spel från SIK och när jag tittar på highlights så är ju vissa av målen riktigt hockeygodis och extra skönt att knäppa Real bois på näsan igen i en klar och rättvis seger igen :clap: :clap: :lol: :lol: :lol:
Magnus Hagman
Reactions:
Posts: 312
Joined: 30 Jan 2014, 21:41

Re: (T) 2020-09-24 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Magnus Hagman »

Såg nu på highlights....att Emanuelsson blev slashad ganska korkat av Boisaren....😡! Men det var väll för att Emanuelsson hade stundtals lekstuga på plan. Skall bli kul att se när" bois stora stjärna"som också har spelat i Frölunda skall möta Emanuelsson. För Snacka om att det blir match i matchen mellan dom....🤪. Spännande!!!
Post Reply