2020-01-05 kl. 16.00 Skövde IK – IF Troja/Ljungby, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-01-05 kl. 16.00 Skövde IK – IF Troja/Ljungby, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Det var länge sedan man var inne här..

Tycker SIK har väldigt bra spelvändningar. Och gör en formidabel första period.

Men när Troja trycker på så hänger man inte med. Till att börja med så måste man börja räkna in sina motståndare och sedan börja sätta tryck vid rätt tillfällen och då överbelasta när rätt tillfällen ges, långt ut mot sarger när tidspressen blir större för motståndarna, samt nere i rundeln. Likadant i boxplay. Sedan får man ju inte ta helt onödiga utvisningar i pp i anfallszon, som ju gjordes och det straffade sig direkt..

Pp behövs ju tränas på.. det var inte många gånger det blev farligt och väldigt svårt att både få in pucken i zon med kontroll samt att etablera långa pp-anfall..

Sen när vi väl har lite tryck så måste man faktiskt in framför mål. För att skymma, för att styra och för att ta returer. Nyman hade ett flertal skott där det verkligen fanns tid för medspelare att gå in framför. Det var bra lägen.

Men anfallsspelet är annars rörligt och bra. Det är bra fart på rören och omställningarna är super.

Tycker ändå att SIK föll med flaggan i topp och man visar att man vill vara med i denna serien, man behöver bara bli lite rejälare...

Träna på pp och att få in folk framför mål vid tryck..
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2020-01-05 kl. 16.00 Skövde IK – IF Troja/Ljungby, Billingehov

Post by peter johansson »

Niklas Hjalmarsson wrote: 05 Jan 2020, 23:23
peter johansson wrote: 05 Jan 2020, 23:03 Jag tycker att SIK var värda 1 poäng iaf dom bjöd upp även fast Troja var det bättre laget totalt över 60 minuter. Det jag var mest förbannad över är inte förlusten som sådan utan folks dåliga spelförståelse jag menar ett tag var våra pojkar så tillbakatryckta så dom orkade knappt stå upp Axel Abrahamsson tex han hade nog varit inne 2 minuter minst i press och de som spelat hockey ink mig själv vet vad det handlar om men många andra bara häver ur sig en massa skit som inte kan någonting om hockey utan att just KLAGA på ett felpass osv osv osv så jävla patetiskt tycker jag :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: tycker killarna krigade och försökte men det räckte inte riktigt denna gång men detta blir tändvätska tills på onsdag då blir det en ny derbyvinst ;)
Mkt bra skrivet, utom sista 2-3 orden! 😉
Tack för de fina orden Niklas och grattis till en odiskutabel seger ;)
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2020-01-05 kl. 16.00 Skövde IK – IF Troja/Ljungby, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

peter johansson wrote: 09 Jan 2020, 18:14
Niklas Hjalmarsson wrote: 05 Jan 2020, 23:23
peter johansson wrote: 05 Jan 2020, 23:03 Jag tycker att SIK var värda 1 poäng iaf dom bjöd upp även fast Troja var det bättre laget totalt över 60 minuter. Det jag var mest förbannad över är inte förlusten som sådan utan folks dåliga spelförståelse jag menar ett tag var våra pojkar så tillbakatryckta så dom orkade knappt stå upp Axel Abrahamsson tex han hade nog varit inne 2 minuter minst i press och de som spelat hockey ink mig själv vet vad det handlar om men många andra bara häver ur sig en massa skit som inte kan någonting om hockey utan att just KLAGA på ett felpass osv osv osv så jävla patetiskt tycker jag :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: tycker killarna krigade och försökte men det räckte inte riktigt denna gång men detta blir tändvätska tills på onsdag då blir det en ny derbyvinst ;)
Mkt bra skrivet, utom sista 2-3 orden! 😉
Tack för de fina orden Niklas och grattis till en odiskutabel seger ;)
Tack, ja igår var det inget snack sett över 60 minuter!
Silly season is just another season!
Post Reply