2020-01-12 kl. 16.00 Huddinge IK – Skövde IK, Björkängens IP

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2020-01-12 kl. 16.00 Huddinge IK – Skövde IK, Björkängens IP

Post by Marcus Lundgren »

Bortsett sista 4 minutera en mycket bättre period av Skövde där man får matchen exakt dit man vill ha den. Det vill säga mer kampmomemt och mycket rörigare spel. Och i det tycker jag Skövde är betydligt bättre än Huddinge. Mellan 3-2 och 4-2 så har Skövde ett par tre RIKTIGT bra lägen att kvittera.

3-2 är ett lågt skott från Thilander som Axel styr precis framför målvakten.
4-2 är ett 3 mot 2 läge som uppstår då vi går bort oss lite o forechecken och huddinge är spelskickliga och gör det snyggt.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-01-12 kl. 16.00 Huddinge IK – Skövde IK, Björkängens IP

Post by Joakim Blomquist »

Ingen skam att förlora borta mot Huddinge. Det är ju själva fan att de får en tre mot två vid deras 4-2. Dä var siken igång och gick för 3-3.
I tredje var vi inte riktigt där...

Däremot att bois åker på torsk hemma mot Grums!!! :shock: :shock: :shock:
Det hade man ju inte räknat med...

Nu kör vi över Halmstad på onsdag
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-01-12 kl. 16.00 Huddinge IK – Skövde IK, Björkängens IP

Post by Joakim Blomquist »

Nordström och Krüger hade jag gärna sett i Skövde. De var skillnaden idag.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-01-12 kl. 16.00 Huddinge IK – Skövde IK, Björkängens IP

Post by Göran Strid »

Raggarhockey för hela slanten. Man visste inte ena sekunden vad som skulle hända i den andra. Chanserna avlöste varandra, så visst var det en underhållande match för den fåtaliga publiken, 391 på en toppmatch i allettan är naturligtvis genant. Men rent hockeymässigt var matchen på sitt sätt också genant. Maken till bjudningar är sällan man får se och dessutom gammaldags hockey á la Mariestad från Fredrik Jonssons storhetsdagar, där man såg Fredrik ligga och fiska längs linjen som på den tiden var den röda - numera den blå. Huddinge körde med det upplägget - vilket man gjort under hela säsongen - och hade en skridskoblixt och så kom passet och denne blixt ställdes gång på gång mot det varje gång lika förvånade Skövdeförsvaret. Och så small det med klassiska dropp och en för dagen riktigt blek bortamålvakt hade bara att raka ut pucken ur kassen. Tre mål får den gode Fagerblom ta på sig och att släppa in puckar från så sned vinkel är inte godkänt samt som sagt lite annat också.

Huddinges anfallsspel är som jag tidigare påpekat av högsta klass men denna match borde varit ganska lättavläst för nästan varenda anfall följde samma mönster med snabba sidledspass och klassiska dropp och som sagt en forward som fiskade. Därför tycker jag faktiskt att Johan Hellström borde ha agerat under matchens gång och rättat till försvarsspelet. Jag satt bakom båset och under 60 minuter rörde han inte en min eller pratade med en enda spelare. Väldigt konstigt, tycker jag men jag är förmodligen gammaldags, som vill se åtminstone någon slags aktivitet i båset. Nu har jag full respekt för att alla coacher agerar olika och laget har säkert anammat den typen av coachning. Med detta sagt, må det vara tillåtet att ändå uttrycka det jag nu har skrivit.

Det fanns åtminstone en spelare som höll klassen och det var Alexander Henriksson. Han håller mycket hög klass och har nu gjort det ett antal matcher. Signa honom fort! Han har ögonen på sig.

Nu tar vi nya tag mot Halmstad och med Skövdes uppvisade varannandagsspel, så blir det vinst!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-01-12 kl. 16.00 Huddinge IK – Skövde IK, Björkängens IP

Post by Per-Erik Odh »

Utan att ha sett en sekund av matchen då.
Släppa ett mål efter 20 sekunder redan borta mot Huddinge är naturligtvis att sätta sig i skiten.
Att släppa sju mål bakåt på en match är dåligt.

Att göra fyra mål på Huddinge bör vara riktigt bra.
Henriksson har verkligen kommit rätt in i allettan.
Så jävla kul att Axel Abrahamsson står noterad för ett av de fyra målen.
Skövde fortsätter att vara väldigt effektiva, riktigt kul.

Nu tar vi sikte på nästa match :)
/Perka
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-01-12 kl. 16.00 Huddinge IK – Skövde IK, Björkängens IP

Post by Joakim Blomquist »

Perka: första målet kommer efter en väldigt svag retur av Fagerblom. Det tredje går i en båge över honom i siks pp.... deras 6-3 kommer ur väldigt liten vinkel. Så ja jag håller med Göran. Tre får han ta på sig. Utan dessa hade ju skövde vunnit.. :D

Håller med dig Göran, man borde löst försvarsspelet från båset. Tycker man går på lite för hårt i sin forechecking och lägger ofta alla sina forwards på detta. Ja t o m i boxplay och då kommer motståndarna väldigt ofta tre mot två. I vilket fall som helst så kommer de lätt in i zon och kan etablera anfallsspel.

Sen måste de ju slipa på pp. Både varianter och vägar in i zon. Jag efterlyser även mycket mer skott med mycket folk inpå mål..

Bp verkar man ha fått ordning på i alla fall...

Måste bara nämna att Hugo gör riktigt många giftiga räddningar också
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-01-12 kl. 16.00 Huddinge IK – Skövde IK, Björkängens IP

Post by Göran Strid »

Jocke, så rätt! Håller med om en alldeles för hög forechecking på gränsen till dumdristig mot häxpipor som utgör Huddingeforwards och som med enkla uppspel ställde Skövdeförsvaret. Också detta borde givetvis ha rättats till under machen, men tyvärr skedde inte det och då får man pisk. Inte svårare än så.

Angående pp, så har man stelnat på något sätt. Samma vägar gång på gång och till slut är det ganska enkelt att läsa av spelet och då blir det inga mål. Inte svårare än så även det.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2020-01-12 kl. 16.00 Huddinge IK – Skövde IK, Björkängens IP

Post by peter johansson »

Ja då var laget tillbaka lite som mot bois tyvärr vi ger bort mål tycker Hugo står för 3 av dem tycker jag iaf ta den som går in över axeln jag menar karln är ju över 2 meter lång hade han gått intill stolpen ordentligt hade den aldrig gått in !!!! sen visst otur ett par gånger men summa summarum ingen stormatch från herr Fagerblom tyvärr även fast han även gjorde några riktigt bra räddningar men det räcker inte ..... !! finns ju vissa perioder i matchen som vi är på gång som tex vid 3-2 till Huddinge så är vi riktigt på gång men då kommer ju ett av de där skitmålen då det finns en halv meter att göra mål på och ingen markering vilket var ett stort problem vid flertalet tillfällen jag blev inte imponerad av Huddinge faktiskt visst effektiva men inte över själva spelet som så då har vi mött bättre lag men det är min åsikt hade vi haft ett bättre försvar och målvakt så hade vi vunnit denna matchen tycker jag,bara att hoppas att grabbarna knyter näven och ger Halmstad sota för detta på onsdag :twisted: :twisted: :twisted:
Post Reply