2020-01-25 kl. 16.00 Tranås AIF – Skövde IK, Stiga Arena

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2020-01-25 kl. 16.00 Tranås AIF – Skövde IK, Stiga Arena

Post by Jani Eriksson »

Jag är bara ärlig.. Men absolut bjuder jag påt.. 😀
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-01-25 kl. 16.00 Tranås AIF – Skövde IK, Stiga Arena

Post by Göran Strid »

Utebliven utvisning som man har synpunkter på. Jag vet inte, men har nu sett händelsen ett antal gånger och efter bästa förmåga försöka vara neutral. Tycker det är en antingeneller-situation och hade inte protesterat mot något beslut. Jag/vi har väl sett värre som inte givit en utvisning eller för den delen fjärlissmekningar som kostat två minuter?

Alltså, jag såg inte matchen, bara läst referat och kommentarer och sett high-lights.

En forward gör grova misstag 10(?) gånger en match, en back gör 5(?)dundermisstag per match och en målvakt släpper tre onödiga returer, så blir det inte lika mycket hallå. Eller? Jo ett hallå och det är om målisen tabbar sig. En domare fattar ett eller några fel sekundbeslut under 60 minuter och då blir det synpunktsstorm. Är vi överdrivet kritiska och snabbt vill skylla domarmisstag på ett nederlag? Jag tycker nämligen att den gode Karl Helmersson - som jag känner mycket väl som en oerhört sympatisk och social person - lite lätt i sin frustration över ett nytt nederlag tar till det som ligger närmast till hands, nämligen att en förlust beror på "något annat" i det här fall på domaren. Jobbigt just nu för ett kvalserielag förra säsongen och nu har det tungt och det blir det så här med kommentarerna.

Skövde är bra och kan vinna mot alla lag. Vad jag förstår så vann Skövde rättvist sett till spelet och det bäddar för en spännande onsdag, när Visby/Roma kommer på besök - ett riktigt raggargäng!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2020-01-25 kl. 16.00 Tranås AIF – Skövde IK, Stiga Arena

Post by peter johansson »

Riktigt starkt att vinna borta mot Tranås det är inte varje dag det sker stort grattis grabbar nu hoppas vi på ny vinst på onsdag mot öborna :D :D ;) ;)
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2020-01-25 kl. 16.00 Tranås AIF – Skövde IK, Stiga Arena

Post by peter johansson »

Niklas Hjalmarsson wrote: 25 Jan 2020, 23:10
Gunwaldh Johansson wrote: 25 Jan 2020, 21:11 HIGHLIGHTS TRANÅS AIF-Skövde IK 1-3
https://live.hockeyettan.se/video?id=36671
Märkligt/riktigt dåligt att 3 domare missar en ”bensax/låsning” av skövdes nr:16 på Tranås nr:19 i PP så Skövde kan göra 1-2!
Ja efter att ha sett highlights så är det ju en solklar fasthållning med benen på Henriksson som borde renderat i 2 minuter absolut men men som Jani säger så är det vanligt med många missar från domarna men som sagt utvisning borde det varit !!
Post Reply