2020-02-05 kl. 19.00 Skövde IK – Mariestad bois HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-02-05 kl. 19.00 Skövde IK – Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Äntligen ett derby värt namnet. Hög intensitet. Mycket fysiskt. Bra tempo. Och känslor.
1:a p solklart till SIK
2:a lika solklart till bois
3:e ganska jämn
Riktigt surt att dra på sig en Utv för felaktigt byte och bp 3-4... det går inte mot bois. Surt i synnerhet som (tror det var) Thilander som kommer igenom och liggande drar pucken i stolpen, strax innan.

Det här ska SIK vara nöjda med och kommer bli många fler poäng om de kan fortsätta på utstakad väg...

MEN???? Hur räknas skotten??? 6-8 efter första??? Jag höll på att sätta kaffet i vrångstrupen. Trodde de skulle säga 15-6 eller nåt i hemmafavör. Bestämde mig för att räkna skotten i andra och fick det till 9-19 och då räknade jag inte förlupna puckar som ändå gick på mål.. tror de sa 7-13..
Så lika galet åt alla håll..
Magnus Hagman
Reactions:
Posts: 312
Joined: 30 Jan 2014, 21:41

Re: 2020-02-05 kl. 19.00 Skövde IK – Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Magnus Hagman »

Bra kämpat Siken. Synd på utvisningen i slutet. Hade dom inte fått den så kändes det som att dom skulle kunna vunnit i förlängningen. Men nu är vi på rätt sida strecket...😀
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-02-05 kl. 19.00 Skövde IK – Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Joakim Blomquist wrote: 05 Feb 2020, 21:51 MEN???? Hur räknas skotten??? 6-8 efter första??? Jag höll på att sätta kaffet i vrångstrupen. Trodde de skulle säga 15-6 eller nåt i hemmafavör. Bestämde mig för att räkna skotten i andra och fick det till 9-19 och då räknade jag inte förlupna puckar som ändå gick på mål.. tror de sa 7-13..
Så lika galet åt alla håll..
Som sagt. Spektakel är ordet. Lägg ner skottstatistiken för den ger inte ett smack. Oavsett om man räknar rätt eller inte. Lös ballongfjutt räknas lika som stenhårt slagskott i kryssribban (som alltså inte räknas) eller en kanon mitt på mål som målisen blundar för och får på skaftet räknas som detsamma som fjutten som nästan stannar i snön och som målisen plockar upp. Lägg ner!
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: 2020-02-05 kl. 19.00 Skövde IK – Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Rickard Dahl »

Väldigt beklagligt med sändningen ikväll, är betydligt mer bitter över det än förlusten (för SIK spelade ju trots allt bra idag och gjorde en fin insats). Vi kämpade och slet med allt vi kunde tänkas komma på för att råda bot på problemen, men gick tyvärr bet på allting. Det mest troliga är att det var något strul på vår internetuppkoppling, den fungerade dåligt för flera personer uppe hos oss idag.

Bra att Staylive varit aktiva och erbjudit kompensation, väldigt bittert för oss i klubben att gå miste om den här inkomsten dock. Men framför allt, oerhört tråkigt att gå miste om en så här fin match och dess highlights.

Vi ska göra allt vi kan för att ha detta i ordning tills på söndag, men än så länge vet vi inte till hundra procent vad felet är. Riktigt jävla bittert.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2020-02-05 kl. 19.00 Skövde IK – Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Vilka patetiska kommentarer på oxarnas forum. Den ena värre än den andra.. Herreguuuud!
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2020-02-05 kl. 19.00 Skövde IK – Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Rickard Dahl wrote: 05 Feb 2020, 22:54 Väldigt beklagligt med sändningen ikväll, är betydligt mer bitter över det än förlusten (för SIK spelade ju trots allt bra idag och gjorde en fin insats). Vi kämpade och slet med allt vi kunde tänkas komma på för att råda bot på problemen, men gick tyvärr bet på allting. Det mest troliga är att det var något strul på vår internetuppkoppling, den fungerade dåligt för flera personer uppe hos oss idag.

Bra att Staylive varit aktiva och erbjudit kompensation, väldigt bittert för oss i klubben att gå miste om den här inkomsten dock. Men framför allt, oerhört tråkigt att gå miste om en så här fin match och dess highlights.

Vi ska göra allt vi kan för att ha detta i ordning tills på söndag, men än så länge vet vi inte till hundra procent vad felet är. Riktigt jävla bittert.
Förstår att ni jobbade hårt på problemet, men HELT fel match att få problemet på också! , :(
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-02-05 kl. 19.00 Skövde IK – Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Naturligtvis pest och pina att vi bara fick en poäng men det kan visa sig vara en ytterst viktig poäng ändå?

Vansinnigt roligt derby och kul att se krigandet och de tuffa tagen från bägge lagen utan att det för den skull ballade ur. Säsongens roligaste derby som jag ser det.

Kan det stämma att vi bara fick iväg 6 skott på mål i första perioden? Ja antagligen gör det de men det kändes verkligen inte som det för vi hade ju ett spelmässigt jätteövertag i den perioden. Sedan kan man naturligtvis inte ta ifrån Mariestad att de var duktiga på att hålla oss på utsidan trots att det mesta spelet i den perioden lades i bois zon. Trots detta spelövertag i första står det 0-1 och det kunde ju faktiskt ha stått 0-2 till och med.

Vad säger ni om situationen när Henriksson gör 1-1 då? Han blir ju ditknuffad av en boisare som jag ser det och isåfall är det ju Mariestadsbacken som ska ha skit för att Sandberg fick ont.

Det är ju skit att vi drar på oss en utvisning för 4 spelare på plan i förlängningen. Hade vi klarat att spela av förlängningen hade vi haft mycket goda chanser i en straffläggning.

Henriksson mycket rättvist utsedd till matchens lirare. Han hade en hel del bataljer med godis också :lol:

1 pinne bara men det känns som att man kan lägga sig ikväll som en stolt Skövdesupporter ändå. Några sådana här kämpainsatser till så ska vi nog kunna ta de där poängen som behövs för att ta oss till PO.
/Perka
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: 2020-02-05 kl. 19.00 Skövde IK – Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Rickard Dahl »

Marcus Lundgren wrote: 05 Feb 2020, 23:03
Rickard Dahl wrote: 05 Feb 2020, 22:54 Väldigt beklagligt med sändningen ikväll, är betydligt mer bitter över det än förlusten (för SIK spelade ju trots allt bra idag och gjorde en fin insats). Vi kämpade och slet med allt vi kunde tänkas komma på för att råda bot på problemen, men gick tyvärr bet på allting. Det mest troliga är att det var något strul på vår internetuppkoppling, den fungerade dåligt för flera personer uppe hos oss idag.

Bra att Staylive varit aktiva och erbjudit kompensation, väldigt bittert för oss i klubben att gå miste om den här inkomsten dock. Men framför allt, oerhört tråkigt att gå miste om en så här fin match och dess highlights.

Vi ska göra allt vi kan för att ha detta i ordning tills på söndag, men än så länge vet vi inte till hundra procent vad felet är. Riktigt jävla bittert.
Förstår att ni jobbade hårt på problemet, men HELT fel match att få problemet på också! , :(
Verkligen, vi svor både en och tre gånger över det...
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-02-05 kl. 19.00 Skövde IK – Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Btw: Brandhammar var riktigt bra idag, måste vara en av hans bättre matcher som jag ser det. Kul att han är tillbaka med sådan pondus :clap:
/Perka
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: 2020-02-05 kl. 19.00 Skövde IK – Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Johan Nykvist »

Fortfarande bittert att vakna och sätta sig på morgon tåget nu. Derbyt var ju riktigt laddat igår och det visade ju om inte annat både på läktaren och isen.

Det som ser behållningen av allt är ju att säga. Vem behöver Lundqvist när vi har en egen "Kung Henke" i Skövde. :clap:
Måtte vi få behålla honom även nästa år.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2020-02-05 kl. 19.00 Skövde IK – Mariestad bois HC, Billingehov

Post by David Johansson »

Göran Strid wrote: 05 Feb 2020, 20:49 Har fått en kod och en ursäkt, men trist att inte kunna se matchen. Nu i tredje några sekunder, sedan stoppar det. Tfnkontakt med Hovet säger att Skövde spelar bra, men alldeles för tama avslut. Detta meddelat efter andra perioden.
Även Radion tystnade, första fem-sex (speltid) i andra perioden var totaltyst Har för mig att Järlström sade 5,28 när ljudet kom tillbaka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-02-05 kl. 19.00 Skövde IK – Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

De har ett erbjudande på SN prenumeration nu och de här bilderna var faan i mig värda det. Finns en hel del som bara är helt underbara :)

https://www.skovdenyheter.se/article/bi ... orgsderby/
/Perka
Post Reply