2014-02-08 15:00 Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Post Reply
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2014-02-08 15:00 Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Admin »

2014-02-08 15:00 Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov
Ingvar Persson
Reactions:

Re: 2014-02-08 15:00 Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Ingvar Persson »

För första gången på mycket länge kommer bois-supporter att hålla tummarna för Sövde-vinst
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1747
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2014-02-08 15:00 Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Tror jag rullar ner och avslutar säsongen med denna matchen,orkar inte ta ledigt mot Boisarna.Kan man få begära en sjuhelvetes avslutning med en sjuhelvetes massa mål?
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2014-02-08 15:00 Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Ja för min del får ni gärna vinna både denna och er sista match!
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5338
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2014-02-08 15:00 Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Som jag ser det så har SIK ett stort ansvar även i de avslutande matcherna att avsluta på snyggast möjliga sätt. Det innebär segrar mot både Vimmerby och bois.
SIKs resultat påverkar i allra högsta grad andra lag och då ser jag det som självklart att man gör sitt yttersta.
Även om en seger över Vimmerby spelar bois i händerna så är det de som gäller. Dessutom ser det inte lika illa ut att hoppa upp något snäpp i tabellen som en sistaplacering gör :(
När jag pratat med Fredrik till inför matchen reportagen har han allt som oftast återkommit till att
"vi ska inte fokusera på poängen för då blir det inga utan det är prestationen vi skall fokusera på"
Har det gällt hela säsongen tidigare så bör det gälla de avslutande tre matcherna även om alla Skövdespelare och dess supportrar är oerhört besvikna just nu.
Avsluta på snyggast möjliga sätt och därmed skaffa sig en bra grund inför arbetet med nästa säsong hoppas jag ska vara ledord!
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5338
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2014-02-08 15:00 Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Länge sen sist och börjar bli lite sugen på match. Kul :D
/Perka
Kristoffer Bennemyr
Reactions:
Posts: 192
Joined: 27 Jan 2014, 19:47
Location: Skövde

Re: 2014-02-08 15:00 Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Kristoffer Bennemyr »

Ja det är inte speciellt ofta man hoppas på förlust... :shock:
För Rebellerna I Tiden!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1747
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2014-02-08 15:00 Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Vad säger man,lite typiskt Skövde i år att inte orka hålla uppe spelet.Tyckte ändå att grabbarna gjorde en bra match och nu har vi ju chansen att spela bort bois också :D

600 pers på läktaren,vilken hall var jag i?..Måste vart mindre än 500 där enligt mina ögon.

Bra borta klack,hördes hur möe som helst.
Kristoffer Bennemyr
Reactions:
Posts: 192
Joined: 27 Jan 2014, 19:47
Location: Skövde

Re: 2014-02-08 15:00 Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Kristoffer Bennemyr »

Bra bortaklack, ja eller rätt svinig klack enligt rapporter. Att stå och kasta både burkar och godis på publiken nedanför är inte okej...
Sen förstår jag inte varför dom sjöng BH hela matchen?! De sa de säkert inte, men det lät som det.
600 inte en chans! 435 känns mer korrekt.
För Rebellerna I Tiden!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1747
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2014-02-08 15:00 Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Kristoffer Bennemyr wrote:Bra bortaklack, ja eller rätt svinig klack enligt rapporter. Att stå och kasta både burkar och godis på publiken nedanför är inte okej...
Sen förstår jag inte varför dom sjöng BH hela matchen?! De sa de säkert inte, men det lät som det.
600 inte en chans! 435 känns mer korrekt.

Med bra bortaklack menade jag enbart att dom hördes,hur dom betedde sig förövrigt har jag ingen susning om!
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2014-02-08 15:00 Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Anders Åstebro »

Kristoffer Bennemyr wrote:Ja det är inte speciellt ofta man hoppas på förlust... :shock:
Din önskan gick i uppfyllelse Stoffe.
Men det var väntat då motivation och klass slår ett redan slaget lag.

Nu har "ni" bara att möta upp ett BadBôjs gäng på torsdag och sedan kan denna säsong läggas till handlingarna och i samma mapp som de flesta övriga efter den allsvenska sejouren.

Nu finns det kvar att vänta på....ett årsmöte....en SS-säsong....barmarksträning...
Innan ännu en säsong av spel på Billingehov tar form.
Frågan är i vilken form nästa säsong kommer att visa sig i?

Skall man tro vad somliga här har skrivit så blir det ett "kanonlag" på isen vi får se.
Men innan dess så vill det till att man visar ett "kanon bra" resultat på årsmötet och att man efter det lyckas få hit alla e spelarna som vill spela för Skövde IK.
Ja, gör det finns ju massor av bra spelare där ute som bara längtar efter att få komma hit och dra på sig den rödvita tröjan och äntra isen på Billingehov, enligt somliga.....
Magnus Hallberg
Reactions:
Posts: 83
Joined: 31 Jan 2014, 08:14

Re: 2014-02-08 15:00 Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Magnus Hallberg »

Tycker att Därth skriver ett par riktigt vettiga saker, som så ofta, kring Jirhage och inlåningen av Jönsson samt Erkgärds betydelse för laget i matchreferatet.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5338
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2014-02-08 15:00 Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Magnus Hallberg wrote:Tycker att Därth skriver ett par riktigt vettiga saker, som så ofta, kring Jirhage och inlåningen av Jönsson samt Erkgärds betydelse för laget i matchreferatet.

Därth skriver alltid vettiga referat :D

Däremot behöver man inte alltid hålla med om allt. Jag håller inte :oops: med om att 4-5 skall läggas på Jirhages konto. Som jag uppfattar det gör han ju räddningen med benskyddet vilket automatiskt ger en retur. I nästa läge är det försvarets sak att rensa undan pucken vilket de inte gör. Som jag ser det är alla fyra passiva i det momentet och då är det inte konstigt att Vimmerby spelaren slår in returen.
Jag kan ha fel men det är min uppfattning av situationen.
I övrigt, sex bakom sig på, var det 21 skott, är naturligtvis inte godkänt!
/Perka
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2014-02-08 15:00 Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Anders Åstebro »

Magnus Hallberg wrote:Tycker att Därth skriver ett par riktigt vettiga saker, som så ofta, kring Jirhage och inlåningen av Jönsson samt Erkgärds betydelse för laget i matchreferatet.
När det gäller Jirhage så blir man lite konfunderad.. :?
Att hans bristande krigarinstinkt helt plötsligt skulle dyka upp just nu när han spelar för Skövde har jag svårt att tro.
Han är 23 år, och en sådan tendens borde ha visat sig redan långt tidigare anser jag.
Han är heller inte ovan vid att stå som dörröppnare då han var det oftast i Mörrum.
Det värvades en "andramålis" med förhoppning om att han skulle utvecklas antar jag, men likväl så verkar det som att något har missats när man kollat upp honom.

Erkgärds är ett guldkorn med sin speluppfattning och sitt driv både på isen och i båset.
Bara att beklaga att han har haft det besvärligt med sig själv.

Det mesta som kan ha gått snett har gått snett med SIK denna säsong när det gäller skador, sjukdomar.
Alla lag drabbas av detta visst, men lag med strickt brgränsad spelarbudget är mer känsliga än andra och då
slår det också hårdare.

Men nästa säsong så kommer det bli riktigt bra då man tycks ha fått det mesta av elände 13/14, eller hur?
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: 2014-02-08 15:00 Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Oscar Soljamo »

Känns Lite som att SIK har värvat många "andra" målvakter som inte riktigt blommar ut och sen slutar de med hockey, tyvärr.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Post Reply