(T) 2019-08-30 kl. 19:00 Mariestad bois – Skövde IK, Marieshus Arena (Ica Oxen cup)

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (T) 2019-08-30 kl. 19:00 Mariestad bois – Skövde IK, Marieshus Arena (Ica Oxen cup)

Post by Per-Erik Odh »

Det var en riktigt spännande tredje. Så länge det stod 3-3 så kunde lika gärna Skövde fått fyran. Men det gäller att minimera misstagen.
När Skövde plockade målvakten så kontrollerade bois det bra och när man inte kan etablera spel i anfallszon är det nästan bara en tidsfråga innan pucken hamnar i mål och istället för uddamålsförlust blir det en tvåmålsförlust.
En hedersam förlust får man väl räkna detta som.
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: (T) 2019-08-30 kl. 19:00 Mariestad bois – Skövde IK, Marieshus Arena (Ica Oxen cup)

Post by Marcus Lundgren »

Göran Strid wrote: 30 Aug 2019, 20:12 Grattis bois till segern, men den betyder mindre denna kväll. Spelet på isen var desto intressantare. En sak är klar och det är ett annat och bättre Skövde än vi sett tidigare. Av de olika saker jag tittade på ikväll, så är inte bois bättre. Snarare är Skövde lite bättre i en sak och det är lugnet och strukturen, inte minst i spelet i vändningarna, något som överraskar och som var riktigt svagt förra säsongen. Att sedan PP var avgörande, får man bjuda på just nu.

bois kommer få jobba för sin tippade förstaplats i serien och Skövdes aktier att ta en plats bland de fem har ökat. Lite grand känns det som att det är mycket snack och lite verkstad när det gäller bois och tvärtom när det gäller Skövde.

Superintressant med de två återstående matcherna!

Btw, en riktigt bra kommentator på webb-sändningen. Lugn, saklig och lagom neutral. Snyggt!
Håller med, jämnt på många sätt men bois vinner väl ändå rättvist i slutändan.

Håller verkligen med om att det är ett helt annat lag i år än förra året. Och Santesson! Vilket jävla kap :)
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2019-08-30 kl. 19:00 Mariestad bois – Skövde IK, Marieshus Arena (Ica Oxen cup)

Post by Göran Strid »

Marcus, håller med om Santesson. Det jag sett av honom så här långt överträffar med råge mina förväntningar även om jag visste han var bra. Vi flera tillfällen ikväl; han bara nyper till utan förvarning och gör det rätt plus att han överraskar som spelare och är på rätt plats.

Hans överraskande skott påminner inte så lite om Anders Sandberg (före millenieskiftet - usch vad tiden går!) när han var som bäst. Han sköt utan förvarning och det bara rasslade till.
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: (T) 2019-08-30 kl. 19:00 Mariestad bois – Skövde IK, Marieshus Arena (Ica Oxen cup)

Post by Urban Stahel »

Tyvärr visar supportrar till bois dåligt omdöme ännu en gång,det vrålas Hora till tjejerna i våran klack..Efter matchen är jag sekunder ifrån att bli påhoppad av en berusad snorunge,tur att hans kompis hade vett nog att dra iväg honom.Tydligen ska det ha spottats på personer från SIK också...Kanske är det dags att lägga ner turneringen då dom inte fixar att ha koll på alla fulla ungar!
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: (T) 2019-08-30 kl. 19:00 Mariestad bois – Skövde IK, Marieshus Arena (Ica Oxen cup)

Post by Kristian Eriksson »

Urban Stahel wrote: 30 Aug 2019, 21:59 Tyvärr visar supportrar till bois dåligt omdöme ännu en gång,det vrålas Hora till tjejerna i våran klack..Efter matchen är jag sekunder ifrån att bli påhoppad av en berusad snorunge,tur att hans kompis hade vett nog att dra iväg honom.Tydligen ska det ha spottats på personer från SIK också...Kanske är det dags att lägga ner turneringen då dom inte fixar att ha koll på alla fulla ungar!
Beklagligt... Och ett stort grattis!!! Att hålla en 3dagars turnering/cup, med ett derby mot SIK på fredag, är aom att skjuta sig själv i foten för arrangörsklubben.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: (T) 2019-08-30 kl. 19:00 Mariestad bois – Skövde IK, Marieshus Arena (Ica Oxen cup)

Post by Gunwaldh Johansson »

Kristian Eriksson wrote: 31 Aug 2019, 01:30
Urban Stahel wrote: 30 Aug 2019, 21:59 Tyvärr visar supportrar till bois dåligt omdöme ännu en gång,det vrålas Hora till tjejerna i våran klack..Efter matchen är jag sekunder ifrån att bli påhoppad av en berusad snorunge,tur att hans kompis hade vett nog att dra iväg honom.Tydligen ska det ha spottats på personer från SIK också...Kanske är det dags att lägga ner turneringen då dom inte fixar att ha koll på alla fulla ungar!
Beklagligt... Och ett stort grattis!!! Att hålla en 3dagars turnering/cup, med ett derby mot SIK på fredag, är aom att skjuta sig själv i foten för arrangörsklubben.
Håller fullständigt med dig Kristian. Den matchen borde spelas på söndagen istället.
Post Reply