(T) 2019-09-08 kl. 16:00 HC Dalen – Skövde IK, SkandiaMäklarna Arena

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6069
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: (T) 2019-09-08 kl. 16:00 HC Dalen – Skövde IK, SkandiaMäklarna Arena

Post by Gunwaldh Johansson »

På denna länk så kan man se på matchen i repris.
https://embedded.staylive.se/hcdalen/video/26859
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: (T) 2019-09-08 kl. 16:00 HC Dalen – Skövde IK, SkandiaMäklarna Arena

Post by Marcus Lundgren »

Göran Strid wrote: 08 Sep 2019, 17:25 Återigen en hedersam förlust och efter sammantaget ett helt ok spel - hoppas det inte gäller framöver, när allvaret börjar. Dalen nog aningen bättre trots allt och är ju ett lag som kan utmana om en allettanplats i södra.

Skövde har en vass förstafemma och det visade sig igen. Synd att laget inte har två till av den klassen...

Avslutningsvis några iakttagelser:
- Henriksson sätter rekord under säsongen att dumpa pucken och jaga den och hinner inte fram? Varför gör han så?
- Ludvig Dahlqvist visade fantastisk teknik i att behandla pucken i några moment. Visa det övriga 12 minuter(?) i en match du är på isen!
- Lite orolig faktiskt över femmorna bredvid förstafemman.
- Viktor Andersson imponerar. Riktigt bra match!
- Dalen och Skövde är lite tvillingar och kommer fajtas om den där åtråvärda platsen i sina serier.
Jag håller med dig i allt du skriver.

Ang Henriksson:
Sluta filma, sluta ta onödiga utvisningar. Och PASSA PUCKEN!

Ang. Dahlqvist:
Ja, han spelar lite för "safe" (Detta gäller dock hela laget förutom första, läs mer nedan). Han har kvaliteer om han bara vågar släppa loss lite, ledarfråga kanske?

Ang. Viktor:
För mig så är han våran 1a efter vad jag sett av honom både förra och inledningen på denna säsongen.

Summa sumarum så är det är inte mycket som är speciellt dåligt, men utöver första så är det inte speciellt mycket som är jättebra heller.
Första får bra snurr ibland, i övrigt blir det mycket spela enkelt, vilket inte kommer leda till mycket mer än hedersamma förluster (åtminstone inte mot övre halvan i serien).

Jag tror att ledarteamet behöver ta sig en funderare på hur vi vill spela den här säsongen. Vill vi spela riskminimerat och hoppas på att förstakedjan gör två framåt medans vi bara släpper ett bakåt. Eller tillåts det att göra lite misstag när man försöker vara kreativ?
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2019-09-08 kl. 16:00 HC Dalen – Skövde IK, SkandiaMäklarna Arena

Post by Göran Strid »

Marcus, intressanta tankar om det där med "safe". Det stämmer, när man tänker efter och funderar på hur det faktiskt varit de senaste matcherna. Ofta ett säkerhetsspel, som slagit över. Ett slags fegspel, där rädslan att göra bort sig rent individuellt har greppat tag i lite för många spelare? Man måste våga, även om det finns risk att misstaget kommer! Det svåra är ju att känna av, när just risken kan tas för att minimera misstaget om det kommer. Det kan bli knepigt att ta sig ur det här, om tillståndet mer eller mindre permanentas och växer fast rent mentalt, en slags ond cirkel? Hursomhelst, det skall bli intressant att följa just detta framöver!

Man kan ju börja med att blåsa på - för tempo finns det i överflöd! - och våga ta lite risker nu närmast mot Grästorp i morgon!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (T) 2019-09-08 kl. 16:00 HC Dalen – Skövde IK, SkandiaMäklarna Arena

Post by Per-Erik Odh »

Nu har jag också sett tacklingen på Dahné och som jag ser det är den jätteful. Domaren kan ju inte vara mycket närmare situationen för han blir ju nästan manglad av Dahné när grabben far in i sargen. Hur kunde den tacklingen bara ge två minuter? Tycker det syns tydligt på bilderna hur Dalenspelaren siktar högt, typ där Dahné har sitt huvud. Fult fult :(
/Perka
Post Reply