2014-09-21 16:00 Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Ishall

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2014-09-21 16:00 Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Ishal

Post by Anders Åstebro »

Jani Janpah Pahankala wrote:Domarn hjälper Borlänge lite väl mycket.. Svensson i målet har inte haft bästa matchen..
Hmmf, skall det redan börja "skyllas på domaren" nu osså?!?
Nä, bättre kan du Jani... ;)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5350
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2014-09-21 16:00 Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Ishal

Post by Per-Erik Odh »

3-2 av Albin Lindgren som får in andrareturen.
3-3 av Tång som avslutar i en kontring.
4-3 strax efter att SIK blivit fulltaliga. ..
En väldig SIK forcering i slutet där man också tar ut målvakten. Det är så nära så nära att SIK kvitterar ännu en gång vilket de absolut hade varit värda enligt mig.
/Perka
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2014-09-21 16:00 Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Ishal

Post by Jani Eriksson »

Kan någon förklara för ett pucko som mig.. Vad är skillnaden mellan 1-0 målet och de som hände i tredje perioden? Jag ser att båda gångerna åker en spelare på målvakten och pucken är i mål.. Men bara ena gången blir de mål.. Hur kommer det sig?
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2014-09-21 16:00 Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Ishal

Post by Jani Eriksson »

Anders Åstebro wrote:
Jani Janpah Pahankala wrote:Domarn hjälper Borlänge lite väl mycket.. Svensson i målet har inte haft bästa matchen..
Hmmf, skall det redan börja "skyllas på domaren" nu osså?!?
Nä, bättre kan du Jani... ;)
Skyller inte på domaren men att han hjälpte Borlänge lite väl mycket.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5350
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2014-09-21 16:00 Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Ishal

Post by Per-Erik Odh »

Jani Janpah Pahankala wrote:Kan någon förklara för ett pucko som mig.. Vad är skillnaden mellan 1-0 målet och de som hände i tredje perioden? Jag ser att båda gångerna åker en spelare på målvakten och pucken är i mål.. Men bara ena gången blir de mål.. Hur kommer det sig?
Domare hade nog blåst innan tror jag?
/Perka
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1854
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2014-09-21 16:00 Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Ishal

Post by Niklas Hjalmarsson »

Jani Janpah Pahankala wrote:
Anders Åstebro wrote:
Jani Janpah Pahankala wrote:Domarn hjälper Borlänge lite väl mycket.. Svensson i målet har inte haft bästa matchen..
Hmmf, skall det redan börja "skyllas på domaren" nu osså?!?
Nä, bättre kan du Jani... ;)
Skyller inte på domaren men att han hjälpte Borlänge lite väl mycket.
:roll:
Silly season is just another season!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6105
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2014-09-21 16:00 Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Ishal

Post by Gunwaldh Johansson »

Så här skriver Dalademokraten om matchen.
http://www.dalademokraten.se/ishockey/d ... -premiaren
Kristoffer Bennemyr
Reactions:
Posts: 192
Joined: 27 Jan 2014, 19:47
Location: Skövde

Re: 2014-09-21 16:00 Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Ishal

Post by Kristoffer Bennemyr »

Nej Jani, domaren hjälpte inte Borlänge, dom borde haft en straff, vi borde haft en straff, inget av lagen fick den.
.
Nej jag tycker domaren var konsekvent matchen igenom.. Han missa lägen åt båda håll snabbt summerat...

Perka, du kan omöjligt sett samma match som mig?! Forcering??? Vart såg du den?? Under dom nästan tre minuter vi hade 6 mot 5 sköt vi ETT, (1) skott på mål... Nej denna försäsong och denna inledning känns inget bra...
För Rebellerna I Tiden!
Kristoffer Bennemyr
Reactions:
Posts: 192
Joined: 27 Jan 2014, 19:47
Location: Skövde

Re: 2014-09-21 16:00 Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Ishal

Post by Kristoffer Bennemyr »

Gunwaldh Johansson wrote:Så här skriver Dalademokraten om matchen.
http://www.dalademokraten.se/ishockey/d ... -premiaren
Ändå skönt att dalademokraten säger att det är två år sen vi spelade i Allsvenskan när det egentligen är närmre 10 än 2...
För Rebellerna I Tiden!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5350
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2014-09-21 16:00 Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Ishal

Post by Per-Erik Odh »

Kristoffer Bennemyr wrote:....
....
Perka, du kan omöjligt sett samma match som mig?! Forcering??? Vart såg du den?? Under dom nästan tre minuter vi hade 6 mot 5 sköt vi ETT, (1) skott på mål......
Jo Stoffe, vi såg samma match och det var en ordentlig forcering vi såg men den utmynnade tyvärr inte i något mål. Kan det vara det du menar?
Skövde spelade med 6 utespelare i en minut och 15 sekunder. Det är rätt längt från nästan tre minuter :? Vi kanske inte var på samma match ändå?
/Perka
Martin Gustavsson
Reactions:
Posts: 17
Joined: 19 Aug 2014, 10:35

Re: 2014-09-21 16:00 Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Ishal

Post by Martin Gustavsson »

Per-Erik Odh wrote:
Kristoffer Bennemyr wrote:....
....
Perka, du kan omöjligt sett samma match som mig?! Forcering??? Vart såg du den?? Under dom nästan tre minuter vi hade 6 mot 5 sköt vi ETT, (1) skott på mål......
Jo Stoffe, vi såg samma match och det var en ordentlig forcering vi såg men den utmynnade tyvärr inte i något mål. Kan det vara det du menar?
Skövde spelade med 6 utespelare i en minut och 15 sekunder. Det är rätt längt från nästan tre minuter :? Vi kanske inte var på samma match ändå?
Jag tycker som Perka att de hade bea tryck sista minuten. Tror det var Adam
som hade ett jätteläge precis vid stolpen? Men Borlänge hade den bästa chansen mot den tomma kassen, men lyckligtvis fick han inte pucken på mål.
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2014-09-21 16:00 Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Ishal

Post by Anders Edman »

Ja det blev precis den tuffa starten för siken som jag misstänkt innan. Att Borlänge borta skulle bli något att bita i måste ju ha varit allmänt känt sedan en tid tillbaka. I intervju med Fredrik Ljunggren så har man förstått att det inte lagts någon tid på att skaffa sig någon djupare kunskap om motståndet Borlänge, utan man åkte dig och skulle spela "sitt spel". Nu kom tydligen Borlänge ut väldigt fysiskt mot intet ont anande Skövdespelare. Hade det varit bra att känna till lite om hur motståndarna spelar och hur de startar upp sina matcher ? Ja inte vet jag....men kanske hade man varit bättre förberedda på vad som komma skulle ?
Nu är vinst hemma mot Tranås ett måste för siken då serien är kortare än normalt och det är oerhört viktigt att vinna hemma.
Jag tror för egen del att det kommer att bli knallhårt om 4.e platsen.
Nu tappade siken säkert bort 200-300 marginalåskådare i samband med förlusten så en vinst mot Tranås betyder inte bara 3 poäng utan mer publik till efterföljande hemmamatch.
Det kommer att bli oerhört tufft, ja mycket tuffare än någon kunnat tro om att nå 4.e platsen för SIK. Titta bara på resultaten i första omgången.
Kumla varnade jag för innan, Lindlöven stor och komfortabel borta seger mot Grästorp och det enda glädjeämnet denna hockeyafton var ju att boisen förlorade hemma :lol:

Tre poäng hemma mot Tranås nu på onsdag är det enda som räknas och man kan bara hoppas på att killarna inser det också !
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: 2014-09-21 16:00 Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Ishal

Post by Oscar Soljamo »

SIK spelade bra 10 min i tredje, annars inget att ta. Men det finns att jobba på.

1. Tänk om wänghult hade satt sitt stolpskott. Då hade matchen sett annorlunda ut.
2. Svenssons tabbe får inte hända igen!!
3. Hade Tano satt sitt friläge ELLER straff så hade det sett annorlunda ut.

Men, varför får inte Tano spela mer!
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6105
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2014-09-21 16:00 Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Ishal

Post by Gunwaldh Johansson »

Gunwaldh Johansson wrote:Lite highlights från matchen.
http://hockeyettan.com/2014/09/22/highl ... ge-skovde/
Borlänge får några av sina mål lite billigt. Backarna är inte riktigt med bakåt tyvärr.
Även något av Skövdes mål ser billigt ut.
Post Reply