Forumet - Driftstörningar mm.

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Forumet som gick sönder!

Post by Per-Erik Odh »

Jag testar lite olika forumstilar. I det gamla forumet hade vi en stil som hette subsilver men just den kan jag inte hitta. Under länken nedan kan man kolla på lite olika forumstilar. Kolla gärna där och kom med förslag om ni hittar något som är bra?

Just nu använder vi oss av en modifierad Black-silver.

https://www.phpbb.com/customise/db/styl ... r/demo/3.2
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Forumet som gick sönder!

Post by Marcus Lundgren »

Personligen gillade jag den senaste layouten ni använder bättre än den som är just ju, jag tycker den orangea färgen blir lite "stickig".

Sen saknar jag att trycka på bilden överst för att komma till startsidan av forumet.

(Vill inte vara gnällig utan bara komma med feedback :) )
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Forumet som gick sönder!

Post by Kristian Eriksson »

Håller helt och hållet med dig, Marcus. Men det är nog snart ändrat tillbaks.

Antar att du kanske redan vet det men...
Nästan längst upp till vänster står det "Forumindex" klicka där för att komma till startsidan, lite mindre klickyta, men samma funktion.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Forumet som gick sönder!

Post by Marcus Lundgren »

Kristian Eriksson wrote: 26 Oct 2018, 22:34 Håller helt och hållet med dig, Marcus. Men det är nog snart ändrat tillbaks.

Antar att du kanske redan vet det men...
Nästan längst upp till vänster står det "Forumindex" klicka där för att komma till startsidan, lite mindre klickyta, men samma funktion.
Ja jag vet det, men vanans makt är stor :D
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Forumet som gick sönder!

Post by Per-Erik Odh »

Marcus Lundgren wrote: 26 Oct 2018, 22:06 Personligen gillade jag den senaste layouten ni använder bättre än den som är just ju, jag tycker den orangea färgen blir lite "stickig".

Sen saknar jag att trycka på bilden överst för att komma till startsidan av forumet.

(Vill inte vara gnällig utan bara komma med feedback :) )
Det är inte gnäll när man kommer med feedback, speciellt inte i en tråd där man bett om åsikter om det nya forumet. :D
För övrigt håller jag, precis som Kristian med dig, färgen är kass och flygande fladdermöss eller vad det nu än är som far omkring är totalt fel.

Tanken var bara att "skoja" till det över Halloween och sedan gå tillbaks till det förra innan alla helgons dag nästa helg.
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Forumet som gick sönder!

Post by Marcus Lundgren »

Låter bra det perka! Jag har inte sett några fladdermöss (kan vara för att jag bara varit inne på telefonen?) så jag kopplade inte att det var ett halloween tema :)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Forumet som gick sönder!

Post by Per-Erik Odh »

Marcus Lundgren wrote: 27 Oct 2018, 09:28 Låter bra det perka! Jag har inte sett några fladdermöss (kan vara för att jag bara varit inne på telefonen?) så jag kopplade inte att det var ett halloween tema :)
Haha, jo det är en flock med fladdermöss, spöke och häxa som fladdrar omkring om man använder pc :lol:
/Perka
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Forumet som gick sönder!

Post by Niklas Hjalmarsson »

Per-Erik Odh wrote: 18 Oct 2018, 20:24 Jag testar lite olika forumstilar. I det gamla forumet hade vi en stil som hette subsilver men just den kan jag inte hitta. Under länken nedan kan man kolla på lite olika forumstilar. Kolla gärna där och kom med förslag om ni hittar något som är bra?

Just nu använder vi oss av en modifierad Black-silver.

https://www.phpbb.com/customise/db/styl ... r/demo/3.2
Jag tycker det är lite svårt att se på första sidan vilja trådar som det finns nya inlägg i, går det att göra större färgskiftningar på dem?
Eller beror det bara på min iPhone?
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Forumet som gick sönder!

Post by Per-Erik Odh »

Niklas Hjalmarsson wrote: 27 Oct 2018, 11:38
Per-Erik Odh wrote: 18 Oct 2018, 20:24 Jag testar lite olika forumstilar. I det gamla forumet hade vi en stil som hette subsilver men just den kan jag inte hitta. Under länken nedan kan man kolla på lite olika forumstilar. Kolla gärna där och kom med förslag om ni hittar något som är bra?

Just nu använder vi oss av en modifierad Black-silver.

https://www.phpbb.com/customise/db/styl ... r/demo/3.2
Jag tycker det är lite svårt att se på första sidan vilja trådar som det finns nya inlägg i, går det att göra större färgskiftningar på dem?
Eller beror det bara på min iPhone?
Håller med dig om detta Niklas. Går att få det anorlunda gör det. Jag tror det funkar så att det helt enkelt är olika små bilder som visas beroende på nytt eller gammalt inlägg. Kruxet är ju att det tar en hel del tid att modifiera. Vi får se framöver vad vi vill, orkar och klarar av helt enkelt.
/Perka
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Forumet som gick sönder!

Post by Niklas Hjalmarsson »

Per-Erik Odh wrote: 27 Oct 2018, 11:48
Niklas Hjalmarsson wrote: 27 Oct 2018, 11:38
Per-Erik Odh wrote: 18 Oct 2018, 20:24 Jag testar lite olika forumstilar. I det gamla forumet hade vi en stil som hette subsilver men just den kan jag inte hitta. Under länken nedan kan man kolla på lite olika forumstilar. Kolla gärna där och kom med förslag om ni hittar något som är bra?

Just nu använder vi oss av en modifierad Black-silver.

https://www.phpbb.com/customise/db/styl ... r/demo/3.2
Jag tycker det är lite svårt att se på första sidan vilja trådar som det finns nya inlägg i, går det att göra större färgskiftningar på dem?
Eller beror det bara på min iPhone?
Håller med dig om detta Niklas. Går att få det anorlunda gör det. Jag tror det funkar så att det helt enkelt är olika små bilder som visas beroende på nytt eller gammalt inlägg. Kruxet är ju att det tar en hel del tid att modifiera. Vi får se framöver vad vi vill, orkar och klarar av helt enkelt.
Kanon!
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Forumet som gick sönder!

Post by Per-Erik Odh »

Nu är det inte forumet som krånglar utan det är hemsidan www.Rebellerna.com som det kommer vara lite trubbel med några dagar. Anledningen är att php motorn uppdaterats där också och det är förhoppningsvis bara lite databasanrop som måste uppdateras.
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Forumet som gick sönder!

Post by Per-Erik Odh »

Per-Erik Odh wrote: 04 Dec 2018, 13:18 Nu är det inte forumet som krånglar utan det är hemsidan www.Rebellerna.com som det kommer vara lite trubbel med några dagar. Anledningen är att php motorn uppdaterats där också och det är förhoppningsvis bara lite databasanrop som måste uppdateras.
Tror att det är skaplig ordning nu på hemsidan men är det någon som ser något knas så meddela gärna detta.
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Forumet som gick sönder!

Post by Per-Erik Odh »

Tyvärr gick forumet sönder i tisdags men nu har vi hjälpligt fått igång det igen. Det är lite fix innan vi är tillbaka helt och det får vi ta när tillfälle ges.
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Forumet som gick sönder!

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 11 Nov 2021, 20:38 Tyvärr gick forumet sönder i tisdags men nu har vi hjälpligt fått igång det igen. Det är lite fix innan vi är tillbaka helt och det får vi ta när tillfälle ges.
Snyggt jobbat! Och att inget försvann! Bara det! :clap:
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Forumet som gick sönder!

Post by Kristian Eriksson »

Per-Erik Odh wrote: 11 Nov 2021, 20:38 Tyvärr gick forumet sönder i tisdags men nu har vi hjälpligt fått igång det igen. Det är lite fix innan vi är tillbaka helt och det får vi ta när tillfälle ges.
Bra knackat med koden, Perka!!! Jag ska aldrig mer tala illa om att du jobbar på datasupport, inte mer denna dagen iaf :D
Post Reply