2018-09-26 19:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-09-26 19:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Det var fina hockeymål igår. Såg inte 4-0 tyvärr men de andra är härliga och det är svårt att lyfta fram det finaste men Planebys fina pass fram till Henriksson som renderar i 3-0 är extra go. Inte bara för den fina passen och det kliniska avslutet utan det var kanske matchens viktigaste mål också. Just i det läget av matchen kändes det som att Kumla närmade sig lite och 3-0 tog lite luften ur det.

Vann vi inte ovanligt mycket tek igår? Jag räknar inte men känslan är att vi var rätt överlägsna i det. Hockey handlar mycket om att bestämma sig och just nu är intrycket att laget har bestämt sig!

Enligt SLAs inför skulle Back vara tillbaka men det var han ju inte. Var det mer än bara en lårkaka på vaden han fick i Köping matchen?

Inte bra att Forsmark klev av under gårdagen. Det är för tidigt på säsongen med belastningskänningar som tvingar av en från banan :cry:
/Perka
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2018-09-26 19:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by peter johansson »

Stort grattis till en stabil och säker vinst enligt rapporterna härligt när jag själv inte kunde närvara extra skönt när jag dessutom var ensam att tippa just 5-1 till SIK i tipset :lol: :lol: :lol: :lol:
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2018-09-26 19:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by peter johansson »

Jyrki Sarlomo wrote:
Göran Strid wrote:
Per-Erik Odh wrote:Förra året var bröderna Planeby konkurrenter ute på isen när vi mötte Kumla. Nu kommer brodern Erik hit som assisterande tränare denna gången.

Poängstarkaste spelaren i Kumla såhär långt stavas Victor Wänghult. Det ska bli kul att se honom igen och av poängen att döma har han inte farit illa av några år i Tibro och tvåan. Kan tänka mig att han kommer göra allt för att visa upp sina starkaste sidor nu när han får chansen mot SIK. En spelare att kanske se upp lite extra för i dagens match?
Jag har inte förstått varför han inte fick fortsätta i Skövde.
Det har jag också funderat över,och även varför P-T lämnade,hade velat se honom utvecklas ytterligare i SIK,jäkligt duktig målvakt
Vad jag har fått höra så ville P-T spela kvar och fick ett erbjudande men det gick tyvärr inte att kombinera hockeyn på den nivån med jobbet eller om det nu var studier kommer inte i håg det men det gick inte att kombinera med hockeyn pga att han skulle pendla mellan Skövde och Jönköping vilket innebär en massa bilkörning,träningar och matcher mycket sena kvällar osv tyvärr !! P-T är en riktigt bra keeper och jag skulle gärna velat se honom mer i SIK-tröjan men tyvärr så funkade inte logistiken så bra därav valet att fortsätta och lira hockey i Tidaholm.
Post Reply