2014-01-29 19:00 Skövde IK - Helsingborgs HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Post Reply
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2014-01-29 19:00 Skövde IK - Helsingborgs HC, Billingehov

Post by Admin »

2014-01-29 19:00 Skövde IK - Helsingborgs HC, Billingehov
Kristoffer Bennemyr
Reactions:
Posts: 192
Joined: 27 Jan 2014, 19:47
Location: Skövde

Re: 2014-01-29 19:00 Skövde IK - Helsingborgs HC, Billingeho

Post by Kristoffer Bennemyr »

Känns lite som vinna eller försvinna ikväll! Tre poäng är ett måste m vi ska spela längre än till mitten på februari i år!
För Rebellerna I Tiden!
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 766
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: 2014-01-29 19:00 Skövde IK - Helsingborgs HC, Billingeho

Post by Kristian Eriksson »

Så tråkigt att SIK inte kan knyta ihop påsen. 3 skitmål mot sig varav det sista med ½minuten kvar att spela, att det ska vara så svårt att få ut pucken ur defensiv zon är för mig ganska oförståeligt. Jag blir så trött...
Helsingborg då, sin vana trogen trampade dom på och åkte skridskor utav bara helvete, precis som i bortamatchen.
Säsongen slut i februari igen :evil: Hoppas att Skövde IK inte betalar ut något arvode till domare Magnusson, för han var precis kass i 65 minuter.
Kristoffer Bennemyr
Reactions:
Posts: 192
Joined: 27 Jan 2014, 19:47
Location: Skövde

Re: 2014-01-29 19:00 Skövde IK - Helsingborgs HC, Billingeho

Post by Kristoffer Bennemyr »

Ja det var längesen en sådan vinst (straffar) kändes som en förlust!!
För Rebellerna I Tiden!
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2014-01-29 19:00 Skövde IK - Helsingborgs HC, Billingeho

Post by Anders Åstebro »

Kristian Eriksson wrote:Säsongen slut i februari igen :evil: Hoppas att Skövde IK inte betalar ut något arvode till domare Magnusson, för han var precis kass i 65 minuter.
Ja gör de inte det så borde de göra det samma med spelarna.
De gjorde verkligen inte rätt för sin dagersättning mot HHC.
Efter 1-0 så tappade de ju allt spel till skåningarna.
En viss uppryckning i andra perioden, men i tredje var det samma jäkla dåliga spel som i första i princip.
Förlängningen såg jag inte då jag lämnade ishallen efter 60 minuter.

Nä, produkten Skövde IK säsong 13/14 håller vad sportchef Hans Ljunggren lovade i sitt mejl som lästes upp av Göran Stridh på Rebellernas avslutningsfest i fjol.
Hmmf, sedan har man mage att ta 119kr för en websändning också utan kommentator.
Prishöjningen från 99 till 119 var ju för att detta skulle vara en bättre produkt. (Allettan)
Ja, inte för Skövde Ik i alla fall eller hur? :evil:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5332
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2014-01-29 19:00 Skövde IK - Helsingborgs HC, Billingeho

Post by Per-Erik Odh »

Ja visst var det en besvikelse att det inte var bra i tre perioder i en sådan viktig match.
Men inte lär det bli bättre av att dra in någon peng för vare sig spelare eller domare heller. Det är knappast någon av oss som skulle godkänna att stå utan pengar efter en dålig dag på jobbet :D För flertalet av spelare och ledare är ju också lönen skit och ingenting jämfört med all tid de lägger ned. Väldigt stor del av lönen är ju den egna och andras tillfredställelse när det lyckas.
Chansen att lyckas är större om laget stöttas av sina supportrar än om man vänder dem ryggen!
Klart att laget har underpresterat hela säsongen utifrån förväntningarna. Var förväntningarna för högt satta?
Är det ändå inte lite av detta som är tjusningen med lagsport i ettan att det kan vara lite hur som?
Poäng ikväll och hoppet lever. Fem omgångar kvar :D
/Perka
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2014-01-29 19:00 Skövde IK - Helsingborgs HC, Billingeho

Post by Anders Åstebro »

Per-Erik Odh wrote: Är det ändå inte lite av detta som är tjusningen med lagsport i ettan att det kan vara lite hur som?
Om du nu tycker det ligger en tjusning över att gå dit och bevittna dåligt spel så har du ju blivit tillfredsställd många gånger denna säsong Perka.

Jag har i alla fall större krav på ett lagspel än vad SIK har visat upp säsongen 13/14
Vill jag se enmans shower så kan jag välja någon annan sport än en lagsport.
Vill jag se dålig passningsspel....nej det vill jag inte för den uttalad bättre produkt som man säger att detta skall vara.

Se matchen och sedan betala det man ansåg att underhållningen var värd borde de använda sig av.
Nu blir man ju bara förbannad och besviken var gång de "underpresterar" och inte "kommer upp i nivå" som det så fint heter.
Post Reply