Div 1 västra

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Div 1 västra

Post by peter johansson »

David Johansson wrote: 11 Dec 2023, 20:35
Göran Strid wrote: 11 Dec 2023, 14:44 Visst är det väl trevligt med alla gratulationer till serievinsten från bois-håll! För att inte tala om den vänskapliga och hjärtliga tonen på deras gästbok eller för den delen att KM-hockeys huvudnyhet på sin blogg idag är Skövdes ekonomi och det grattis som kom var att Kiruna fixade en allettanplats... :lol:
Jag kan som bois supporter visst gratta till Seriesegern, jag har dock inte varit inloggad här förrän nu

Grattis Skövde IK.. :)
Tack David :thumbup:
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Div 1 västra

Post by Anders Edman »

Fredagsmatch i marsta igen…..de måste älska fredagsmatcher i förorten, men kanske förståligt på ett sätt också, för något annat finns väl inte att göra där vad jag vet 😂. Hoppas ingen boisare får något i huvudet ikväll samt att Calle är beordrad munkavle 🤫😷
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Div 1 västra

Post by Joakim Blomquist »

Anders Edman wrote: 12 Jan 2024, 12:48 Fredagsmatch i marsta igen…..de måste älska fredagsmatcher i förorten, men kanske förståligt på ett sätt också, för något annat finns väl inte att göra där vad jag vet 😂. Hoppas ingen boisare får något i huvudet ikväll samt att Calle är beordrad munkavle 🤫😷
🤔😂😂😂
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Div 1 västra

Post by Göran Strid »

Ronny, den alltid dämpade, ödmjuke och lyssnande och saklige coachen inför matchen ikväll om förlusten mot Dalen:
- ...med en bättre andraperiod så hade vi vunnit denna fajten...

(Likt SLA ) så förnekar han sig inte den gode Ronny. Lite respekt ändå för att han är konsekvent. Alltid (nästan) oflyt, otur och ¨vi var det bästa laget" eller "vi slarvar" - bra gardering, när motståndaren gör mål! - och hade "oflyt". En bra coach som alltid försvarar sitt lag och att man oftast är bättre än motståndet, när man får pisk? :eh:
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Div 1 västra

Post by Anders Edman »

😂😂😂
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Div 1 västra

Post by Ingvar Persson »

Hoppas att bois vinner mot hammers i ķväĺ, jag skriver på denna gästbok för mitt sista inlägg på Oxarna resulterade med otroliga 75 medåttummar så jag är nog inte välkommen där.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Div 1 västra

Post by Göran Strid »

Ingvar Persson wrote: 12 Jan 2024, 19:06 Hoppas att bois vinner mot hammers i ķväĺ, jag skriver på denna gästbok för mitt sista inlägg på Oxarna resulterade med otroliga 75 medåttummar så jag är nog inte välkommen där.
??? Var finns dom?
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Div 1 västra

Post by Göran Strid »

Fin underhållning ikväll i Mariestad! Tro det eller ej, det finns tydligen lag som kan matcha seriefavoriten bois.
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Div 1 västra

Post by Lars Hildegard »

Göran Strid wrote: 12 Jan 2024, 19:26 Fin underhållning ikväll i Mariestad! Tro det eller ej, det finns tydligen lag som kan matcha seriefavoriten bois.
Håller med. Det var längesedan jag sett bois bli så totalt utspelade. :shock:
Förstafemman är ju bra, men sedan... :crazy:

Men jag måste ändå säga, Blomberg som back... Är det så lyckat? Han missar två brytningar i mittzon som båda blir mål. Otroligt att ni (David m.fl) tycker att han är bra?!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Div 1 västra

Post by Per-Erik Odh »

Ingvar Persson wrote: 12 Jan 2024, 19:06 Hoppas att bois vinner mot hammers i ķväĺ, jag skriver på denna gästbok för mitt sista inlägg på Oxarna resulterade med otroliga 75 medåttummar så jag är nog inte välkommen där.
Om det stämmer så kanske du ska se det som ett tecken?
/Perka
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1747
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Div 1 västra

Post by Urban Stahel »

Haglar det i Marsta :D
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Div 1 västra

Post by Per-Erik Odh »

Urban Stahel wrote: 12 Jan 2024, 19:59 Haglar det i Marsta :D
I onsdags räknade vi hem fyra poäng och ikväll lutar det åt ytterligare tre ;)

Allvarligt, vad är det som händer i Mariestad?

Vad ska Mjörnberg säga nu då... :shifty:
/Perka
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Div 1 västra

Post by Anders Edman »

Jag tror att det beror på ren otur att bois ligger under med 1-6, bois är givetvis spelförande och dominerar matchen helt och hållet. Trots detta så råkar Hammers ändå göra 6 mål och hur det är överhuvudtaget möjligt är ju en gåta så god som någon 😂😂😂😂😂😂😂😂😂
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Div 1 västra

Post by Per-Erik Odh »

1-7 shorthanded i en fredagsmatch. Kanske börjar hagla flaskor mot Mariestadsspelarna utan Skövdepublik 8-)
/Perka
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Div 1 västra

Post by Anders Edman »

Ja de får se upp nu om Holm och co blir riktigt arga med ett par stänkare i kroppen 😂😂😂
Post Reply