Div 1 västra

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Div 1 västra

Post by Gunwaldh Johansson »

Några nya regler för denna säsong.
https://www.hockeyettan.se/2020/09/22/n ... yettan-ar/
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Div 1 västra

Post by Per-Erik Odh »

Då har det varit upptacksträff i västra då, en webbsändning som varade i en och en halv timme. Elva lag var representerade av sina tränare och ett lag av klubbchefen. Träffen hölls i Kumla.
Alla tränarna intervjuades under några minuter och varje intervju avslutades med att de fick tippa seriesegrare. Blir det som tränarna tror så vinner Borlänge, sex röster, och Mariestad blir tvåa, fyra röster. Dalen fick en röst och den sista kommer jag inte ihåg, eventuellt var det Lindlöven. Skövde fick ingen röst.
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Div 1 västra

Post by Göran Strid »

Gunwaldh Johansson wrote: 22 Sep 2020, 13:05 Några nya regler för denna säsong.
https://www.hockeyettan.se/2020/09/22/n ... yettan-ar/
Jättefånigt med powerbreak i ettan. Och i SHL och HA också för den delen.
Erik Karlsson
Reactions:
Posts: 84
Joined: 05 May 2019, 20:29

Re: Div 1 västra

Post by Erik Karlsson »

Mitt tabelltips Västra:
1.Borlänge
2.Skövde
3.Dalen
________________________
4.Mariestad
5.Forshaga
6.Lindlöven
________________________
7.Linden
8.Grums
9. Köping
________________________
10.Kumla
11.Surahammar
12. Malung

Borlänge tar hem det, de har ruggig spets.
Skövde ser intressant ut.
Dalen kommer bli svårslagna.
bois är obalanserade bra målvakt,dålig defensiv, Ok spets framåt.
Forshaga ser likt Skövde intressanta ut.

Har streckat lag som kommer kampas om närmsta platserna, tror serien kommer bli väldigt uppdelad iår.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Div 1 västra

Post by Göran Strid »

Webbmaster får bestämma på vilken tråd vi skall tippa serien. Jag har till exempel tippat serien som vi tidigare har gjort under tråd "Tippa grundserien XXXX". Bestäm vad som gäller. För mig och alla andra spelar det naturligtvis ingen roll, men visst vore det bra om tipsen kunde vara på samma tråd. Av någon anledning tror jag att tipsen kommer bli flera framöver... ;)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Div 1 västra

Post by Per-Erik Odh »

Maestro Mikael Mjörnberg och Henrik ”Hockeystaden” Skoglund gör en rätt gedigen genomgång av hockeyettan inför seriestarten på hockeypodden Mjörnbergs trashtalk. Idag handlade det om hockeyettan västra och det var väl rätt kul att lyssna på med Skövde öron hört?

http://www.mjornberg.se/2020/09/30/145- ... tra-20-21/

Först utser de en jumbo och där var de överens, sist kommer Malung.

De har en kategori av gråa lag som de menar inte kommer blanda sig i allettanstriden. Där hamnade Köping, Surahammar och Kumla. De hade ett lag till med i det gänget men ändå inte och det var Linden som kanske kunde blanda sig in i streckstriden.

I kategorin givna allettanlag placerar de Forshaga, Grums och Dalen men de var lite tjafsiga om Forshaga och Dalen. På övre delen av de givna allettanlagen befann sig Lindlöven och Mariestad.

Sedan var det detta med seriesegern då och där var de inte heller riktigt överens. Mjörnberg placerade Skövde som tvåa och Borlänge som seriesegrare medan Skoglund hade tvärt om.

Naturligtvis kul att placeras så högt av dessa två som ju ska vara hockeyettans främsta experter. Nu gäller det för SIK att leva upp till den pressen som Mjörnbergs trashtalk har satt på oss :mrgreen:
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Div 1 västra

Post by Per-Erik Odh »

Bara så underbart att se hur Malung gick in och täppte till käften på oss allihop, och då menar jag verkligen på allihop.
Det är underbart att alla matcher måste spelas innan vi har ett resultat!
Tackar och bugar för Malung ikväll :thumbup:
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Div 1 västra

Post by Göran Strid »

Håller med! Vilken smällkaramell! Snacka om att täppa truten på oss alla! Applåder för Malung :clap:

Och jag körde det enklaste spelet på en trippel ikväll med Forshaga, AIK och Bik Karlskoga... :lol:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Div 1 västra

Post by Per-Erik Odh »

Igår hette vi fortsatt Hockeyettan Västra när man gick in på stats.swehockey.se. Nu hade de precis ändrat det så nu heter det där "ATG Hockeyettan Västra"
/Perka
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Div 1 västra

Post by peter johansson »

Göran Strid wrote: 02 Oct 2020, 20:43 Håller med! Vilken smällkaramell! Snacka om att täppa truten på oss alla! Applåder för Malung :clap:

Och jag körde det enklaste spelet på en trippel ikväll med Forshaga, AIK och Bik Karlskoga... :lol:

På tal om smällkaramell i går så fick favorittyngda Borlänge pisk hemma mot Köping med 1-4 :o :shock: :lol: :lol:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Div 1 västra

Post by Göran Strid »

Vi får nog börja inse att Dalen är bra. 6-0 mot Grums! Trist då att Skövde tappade 4-2 i premiären.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Div 1 västra

Post by Gunwaldh Johansson »

Göran Strid wrote: 17 Oct 2020, 17:28 Vi får nog börja inse att Dalen är bra. 6-0 mot Grums! Trist då att Skövde tappade 4-2 i premiären.
Dalen är så bra att dom t.o.m skulle kunna vinna denna serie.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Div 1 västra

Post by Per-Erik Odh »

Allvarligt, jag börjar känna lite oro för att Mariestad skall gå och missa allettan och det vore tråkigt :silent:
/Perka
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Div 1 västra

Post by Urban Stahel »

Per-Erik Odh wrote: 04 Nov 2020, 22:37 Allvarligt, jag börjar känna lite oro för att Mariestad skall gå och missa allettan och det vore tråkigt :silent:
Det tror fasen att dom inte orkar focusera på hockey,när spelarna enligt ryktet måste plocka pantburkar hela dagarna🙈
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Div 1 västra

Post by Niklas Hjalmarsson »

Och jag har hört att skövde ik inte klarar ekonomin längre än till juluppehållet, så kanske dags för fler att plocka pantburkar :wave:
Silly season is just another season!
Post Reply