Div 1 västra

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Div 1 västra

Post by Göran Strid »

Niklas Hjalmarsson wrote: 04 Oct 2021, 09:02
Göran Strid wrote: 04 Oct 2021, 08:05 Surahammar-Borlänge 8-4! Som om inte det var nog gjorde Sura fem(!) mål och gick från kvittering till 4-4 till 8-4 på knappa 5 minuter i tredje perioden! Och endast ett av målen i pp. Varningen för Sura verkar befogad.
Jag hade Mariestad, Skövde och Borlängevinster så där förlorade man en hundring! 👎🏻
Och jag hade Nyköping, Mariestad och Skövde... 8-)

Och för den delen Bomben med IFK-Bajen, Liverpool-City och MFF-Mjällby till en insats på 32 kr. Skaplig ränta.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Div 1 västra

Post by Gunwaldh Johansson »

peter johansson wrote: 30 Sep 2021, 17:03 Blir det någon tippartävling denna säsongen? Gunwaldh?!
Kan redan nu meddela att det blir ingen match tipstävling i min regi denna säsong. Känner ingen ork eller motivation att driva en sådan tävling. Får se om jag återkommer någon gång i framtiden.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Div 1 västra

Post by Niklas Hjalmarsson »

Gunwaldh Johansson wrote: 27 Oct 2021, 17:04
peter johansson wrote: 30 Sep 2021, 17:03 Blir det någon tippartävling denna säsongen? Gunwaldh?!
Kan redan nu meddela att det blir ingen match tipstävling i min regi denna säsong. Känner ingen ork eller motivation att driva en sådan tävling. Får se om jag återkommer någon gång i framtiden.
Du kan avgå (pausa😉)med flaggan i topp Gunwald, du har skött det med bravur i många år 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Silly season is just another season!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Div 1 västra

Post by Göran Strid »

Möjligen intressant vetande och ett tips!
Först vetande:
När 2/3 av andra omgången är spelad så har Skövde tagit flest poäng med Mariestad på andra plats. Så här ser det ut:
1. Skövde 14 - Snacka om scenförändring!
2. Mariestad 13
3. Forshaga 12
4. Surahammar 9 - Hackar en del
4. Borlänge 9 - Hackar en del
6. Lindlöven 8
6. Linden 8
8. Köping 7
9. Kumla 5
10. Nyköping 5 - Krasch

Och så här går det för de sju främsta lagen (poäng i återstående omg):
1. Mariestad 40 (2-1-3)
2. Borlänge 36 (3-3-3)
3. Surahammar 35 (3-2-0)
3. Forshaga 35 (3-1-2)
5. Skövde 30 (1-3-1)
6. Nyköping 26 (3-2-0)
7. Lindlöven 24 (0-0-3)

Rimligt? Kanske. Det intressantaste är ändå Skövdes förstaplats i andra omgången!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Div 1 västra

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote: 15 Nov 2021, 10:39 Möjligen intressant vetande och ett tips!
Först vetande:
När 2/3 av andra omgången är spelad så har Skövde tagit flest poäng med Mariestad på andra plats. Så här ser det ut:
1. Skövde 14 - Snacka om scenförändring!
2. Mariestad 13
3. Forshaga 12
4. Surahammar 9 - Hackar en del
4. Borlänge 9 - Hackar en del
6. Lindlöven 8
6. Linden 8
8. Köping 7
9. Kumla 5
10. Nyköping 5 - Krasch

Och så här går det för de sju främsta lagen (poäng i återstående omg):
1. Mariestad 40 (2-1-3)
2. Borlänge 36 (3-3-3)
3. Surahammar 35 (3-2-0)
3. Forshaga 35 (3-1-2)
5. Skövde 30 (1-3-1)
6. Nyköping 26 (3-2-0)
7. Lindlöven 24 (0-0-3)

Rimligt? Kanske. Det intressantaste är ändå Skövdes förstaplats i andra omgången!
Oj, det var spännande statistik. Man skulle kunna säga att efter att serien vände är Skövde det formstarkaste laget :clap:
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Div 1 västra

Post by Gunwaldh Johansson »

Lindlöven och Nyköping är dom enda lagen från Västra serien som inte tog sig till Allettan som slipper kvala sig kvar. Lindlöven får istället spela play-in och Nyköping har spelat klart för säsongen

Köping blev 7:a Norra Vår.
Linden blev 7:a Södra Vår.
Kumla blev 9:a Södra Vår.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Div 1 västra

Post by Gunwaldh Johansson »

Så här ser förslagen till Div 1 serierna.
Dalen och Tranås ser ut att hamna i Västra.
https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=226862
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Div 1 västra

Post by Göran Strid »

Med andra ord:
Mariestads bois HC, Surahammars IF, Borlänge HF, Skövde IK, Forshaga IF, Lindlövens IF , Eskilstuna Linden Hockey, Köpings HC, HC Dalen, Tranås AIF

- Mariestad, orkar man med en satsning till? Den är inte gratis denna säsong heller.
- Surahammar en sommarfluga?
- Borlänge obegriplig målsättning igen?
- Forshaga koka soppa på en spik igen och lyckas med det?
- Lindlöven lovar och lovar och lovar igen?
- Linden, Köping. Alltså ingenting.
- Tranås satsar och satsar och köper och köper och skadorna kommer och kommer.
- Dalen lånar in en rullator en säsong till och räknar med att det skall räcka för lite kuliga resor en gång till i Sverige?
- Skövde lovar inget bestämt, men satsar på hemvävt och möjligen, möjligen lite till, bara det inte "köster nå´t" utom i en sak och det kan möjligen vara i "Mariestadsbitcoin" i Staffan Lund som lovas en företagsbil, fri övernattningslägenhet, bensinkort och fri pizza? Obs, lite provokativt och inget ont menat! Berättar bara hur det var en gång i tiden för de flesta lag i ettan, när man inte hade råd med dyra tränare eller dyra spelare.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Div 1 västra

Post by peter johansson »

Göran Strid wrote: 03 May 2022, 17:30 Med andra ord:
Mariestads bois HC, Surahammars IF, Borlänge HF, Skövde IK, Forshaga IF, Lindlövens IF , Eskilstuna Linden Hockey, Köpings HC, HC Dalen, Tranås AIF

- Mariestad, orkar man med en satsning till? Den är inte gratis denna säsong heller.
- Surahammar en sommarfluga?
- Borlänge obegriplig målsättning igen?
- Forshaga koka soppa på en spik igen och lyckas med det?
- Lindlöven lovar och lovar och lovar igen?
- Linden, Köping. Alltså ingenting.
- Tranås satsar och satsar och köper och köper och skadorna kommer och kommer.
- Dalen lånar in en rullator en säsong till och räknar med att det skall räcka för lite kuliga resor en gång till i Sverige?
- Skövde lovar inget bestämt, men satsar på hemvävt och möjligen, möjligen lite till, bara det inte "köster nå´t" utom i en sak och det kan möjligen vara i "Mariestadsbitcoin" i Staffan Lund som lovas en företagsbil, fri övernattningslägenhet, bensinkort och fri pizza? Obs, lite provokativt och inget ont menat! Berättar bara hur det var en gång i tiden för de flesta lag i ettan, när man inte hade råd med dyra tränare eller dyra spelare.
Jag tänker så här att det kommer att bli betydligt tuffare att gå till allettan denna säsong med tanke på att det "bara" finns "TVÅ" "dåliga" lag som jag "tror" kommer att komma sopsist och det är Linden och Köping sedan är det ÅTTA lag som slåss om FEM platser hua :? :?
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Div 1 västra

Post by Gunwaldh Johansson »

Förslaget – så spelas första omgången i Hockeyettan * Premiären i tre av fyra serier
Skövde ser ut att få börja hemma mot Borlänge den 2/10.


https://www.hockeyettan.se/2022/06/02/s ... 3mB73nwAUc
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Div 1 västra

Post by Gunwaldh Johansson »

Krister Holm tippar att Skövde hamnar på 4:e plats.
https://www.kmhockey.se/2022/09/16/sa-s ... tan-fyran/
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Div 1 västra

Post by Urban Stahel »

Gunwaldh Johansson wrote: 16 Sep 2022, 13:42 Krister Holm tippar att Skövde hamnar på 4:e plats.
https://www.kmhockey.se/2022/09/16/sa-s ... tan-fyran/
Då får vi hoppas att SIK visar att han har fel ;)
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Div 1 västra

Post by Göran Strid »

Urban Stahel wrote: 16 Sep 2022, 16:41
Gunwaldh Johansson wrote: 16 Sep 2022, 13:42 Krister Holm tippar att Skövde hamnar på 4:e plats.
https://www.kmhockey.se/2022/09/16/sa-s ... tan-fyran/
Då får vi hoppas att SIK visar att han har fel ;)
Jag tycker forwards är värda ++++. I övrigt inga synpunkter. Omöjligt att tippa topp fem. Det enda jag vågar påstå är att Skövde ser bättre ut än förra säsongen och bois ser sämre ut än förra säsongen. Vad det sedan leder till är omöjligt att tippa.
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Div 1 västra

Post by Anders Edman »

Håller med dig Göran, tycker Krister inte ser den fulla potentialen hos våra forwards kanske..? Och att han saknar den riktiga spetsen ! Jag ser hellre de spelare vi har idag än Blomberg, visst han glimtade till emellanåt men är enligt mitt tycke inte en lagspelare utan spelar mer för sig själv. Jag gillar den jämnhet som Siken kan ställa på isen i år gällande sina forwards, många som kan producera och att ha fyra jämna kedjor kommer att ge ett positivt utslag i längden. Så tycker och tror jag i alla fulla fall 😀
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Div 1 västra

Post by peter johansson »

Göran Strid wrote: 16 Sep 2022, 17:13
Urban Stahel wrote: 16 Sep 2022, 16:41
Gunwaldh Johansson wrote: 16 Sep 2022, 13:42 Krister Holm tippar att Skövde hamnar på 4:e plats.
https://www.kmhockey.se/2022/09/16/sa-s ... tan-fyran/
Då får vi hoppas att SIK visar att han har fel ;)
Jag tycker forwards är värda ++++. I övrigt inga synpunkter. Omöjligt att tippa topp fem. Det enda jag vågar påstå är att Skövde ser bättre ut än förra säsongen och bois ser sämre ut än förra säsongen. Vad det sedan leder till är omöjligt att tippa.

Instämmer i det du skriver angående forwards sådan bredd som SIK har denna säsong har vi nog aldrig haft och visst finns det en hel drös med avslutare och kompetens men men vi får se det ska ju spelas om det........ 8-) 8-)
Post Reply