Ishockey VM 2017

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5342
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Ishockey VM 2017

Post by Per-Erik Odh »

Man måste få ut mycket mer på ett sådant spelövertag och att dra ner på tempot så i pp är ju direkt dåligt. Detta är absolut inte en match som skall bevöva bli spännande. Skärpning Sverige!
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6079
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Ishockey VM 2017

Post by Gunwaldh Johansson »

Blev stora siffror till slut men bara en ok match. Man måste träna mycket mer på PP.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3795
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Ishockey VM 2017

Post by Göran Strid »

Jag tycker man skall vara ärlig och säga som det är, nämligen att vi hittills sett ett Tre Kronor som inte spelmässigt på långa vägar levererat på det sätt man kunde förvänta. Eller är man helt enkelt inte bättre? Att se en omkringglidande utanpåjoddlande tandskyddsyngling med bortskämt sanslöst ego är jobbigt även för de flesta i laget, tror jag. Pojkvasker, börja jobba är ett välvilligt råd! Eller det kanske skulle göra ont? För att inte tala om en pinsam oförmåga i pp och detta av heltidsanställda välbetalda proffs, som bara spelar hockey och i bästa fall bara för egen fel behöver hålla reda på den egna handduken och tiden när bussen går till flygplatsen. 8-1 mot ett Italien som möjligen håller hygglig allsvensk nivå säger inte ett skvatt.

Tror laget att man är bättre än vad man är bara för att det står NHL på namnbrickan? Börjar tro det faktiskt. Snacka om en uppväxling för att det skall bli en hygglig fortsättning.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5342
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Ishockey VM 2017

Post by Per-Erik Odh »

/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6079
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Ishockey VM 2017

Post by Gunwaldh Johansson »

Göran Strid wrote:Jag tycker man skall vara ärlig och säga som det är, nämligen att vi hittills sett ett Tre Kronor som inte spelmässigt på långa vägar levererat på det sätt man kunde förvänta. Eller är man helt enkelt inte bättre? Att se en omkringglidande utanpåjoddlande tandskyddsyngling med bortskämt sanslöst ego är jobbigt även för de flesta i laget, tror jag. Pojkvasker, börja jobba är ett välvilligt råd! Eller det kanske skulle göra ont? För att inte tala om en pinsam oförmåga i pp och detta av heltidsanställda välbetalda proffs, som bara spelar hockey och i bästa fall bara för egen fel behöver hålla reda på den egna handduken och tiden när bussen går till flygplatsen. 8-1 mot ett Italien som möjligen håller hygglig allsvensk nivå säger inte ett skvatt.

Tror laget att man är bättre än vad man är bara för att det står NHL på namnbrickan? Börjar tro det faktiskt. Snacka om en uppväxling för att det skall bli en hygglig fortsättning.
Håller fullständigt med dig Göran!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6079
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Ishockey VM 2017

Post by Gunwaldh Johansson »

Vilken match det blev mellan Danmark-Tyskland riktigt rolig att se på. Damm i Danska målet klart bäst i matchen. Honom får Sverige se upp med om han spelar på söndag.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5342
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Ishockey VM 2017

Post by Per-Erik Odh »

Är det någon som är sugen att se Danmark vs Sverige i lokalen på söndag är det öppet från 19:45.
Förhoppningsvis ser vi Henke i mål? Bäckis är kanske lite mycket att hoppas på? Men nu är det dags för Strålman att måla :mrgreen:
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6079
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Ishockey VM 2017

Post by Gunwaldh Johansson »

Vilken knall Kanada tappar 2 - 0 inför 3:e perioden till 2 - 3 efter sudden mot Schweiz.
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1752
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Ishockey VM 2017

Post by Urban Stahel »

Gunwaldh Johansson wrote:Vilken knall Kanada tappar 2 - 0 inför 3:e perioden till 2 - 3 efter sudden mot Schweiz.
Det är väl ingen knall,Schweiz är ju ett topp lag :D
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6079
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Ishockey VM 2017

Post by Gunwaldh Johansson »

Urban Stahel wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:Vilken knall Kanada tappar 2 - 0 inför 3:e perioden till 2 - 3 efter sudden mot Schweiz.
Det är väl ingen knall,Schweiz är ju ett topp lag :D
Självklart är Schweiz ett topp lag men det var på sättet som dom vann. Från att varit mer eller mindre utspelade så vände man matchen och vann. För Kanada borde vunnit med ett par mål men man slutade spela och blev bekväma av sig i 3:e.
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1752
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Ishockey VM 2017

Post by Urban Stahel »

Gunwaldh Johansson wrote:
Urban Stahel wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:Vilken knall Kanada tappar 2 - 0 inför 3:e perioden till 2 - 3 efter sudden mot Schweiz.
Det är väl ingen knall,Schweiz är ju ett topp lag :D
Självklart är Schweiz ett topp lag men det var på sättet som dom vann. Från att varit mer eller mindre utspelade så vände man matchen och vann. För Kanada borde vunnit med ett par mål men man slutade spela och blev bekväma av sig i 3:e.
Ps du vet väl att jag är 50% Schweitzare Gunwaldh ;) ..Visst borde Canada fixat detta,men som du skrev,slutar man spela så blir det lätt en förlust!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6079
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Ishockey VM 2017

Post by Gunwaldh Johansson »

Urban Stahel wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:
Urban Stahel wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:Vilken knall Kanada tappar 2 - 0 inför 3:e perioden till 2 - 3 efter sudden mot Schweiz.
Det är väl ingen knall,Schweiz är ju ett topp lag :D
Självklart är Schweiz ett topp lag men det var på sättet som dom vann. Från att varit mer eller mindre utspelade så vände man matchen och vann. För Kanada borde vunnit med ett par mål men man slutade spela och blev bekväma av sig i 3:e.
Ps du vet väl att jag är 50% Schweitzare Gunwaldh ;) ..Visst borde Canada fixat detta,men som du skrev,slutar man spela så blir det lätt en förlust!
Har för mig att du har sagt något om det. Ja man måste spela alla 60 och inte bara 40 min för då förlorar man troligtvis. :-)
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3795
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Ishockey VM 2017

Post by Göran Strid »

Är det bara jag som förundras över Lasse Granqvists referat? Han kommenterar som om det är något vi inte ser, utan är ett utpräglat radioreferat och så varit under hela VM. Tröttsamt. Det finns ju en úppsjö av kommentatorer som insett skillnaden hur man skall kommentera det man inte ser och ser. :? Ingen som ger honom feed-back på redaktionen?

Våra egna kommentatorer på webben är utmärkta exempel på hur det skall vara, när man ser det kommentatorn ser!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5342
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Ishockey VM 2017

Post by Per-Erik Odh »

3-0 målet, mycket snyggare kan det inte bli 8-)
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5342
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Ishockey VM 2017

Post by Per-Erik Odh »

Ja att Bäckis kom in ska vi inte klaga över!
/Perka
Post Reply