Skövde IK 2017/2018

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Niklas Hjalmarsson »

Gunwaldh Johansson wrote:
Marcus Lundgren wrote:
Krister Holm wrote:
Urban Stahel wrote:Hampus Forsling och Skövde ik har avslutat samarbetet...Ja inte behöver vi mindre spelare i truppen,hoppas vi kan fylla luckan blixt fort!
Nej nu får ni skaffa en tvåmeterskille så ni blir längre istället. ;)

Skämt åsido, detta var väl en skräll eller?
Absolut en skräll, men förmodligen var han inte nöjd med att spela mestadels i 3e kedjan. Tyckte han började försäsongen ganska starkt för att sedan vara ganska anonym. Tråkigt när spelare lämnar men jag antar att för den löneposten han tog upp kan du få in något bättre(hoppas på en riktig center)!
Hampus går in i 1:a kedjan i kvällens match.
http://stats.swehockey.se/Game/LineUps/348578
Assist till första målet!
Silly season is just another season!
Håkan Peterson
Reactions:
Posts: 197
Joined: 09 Sep 2017, 19:10

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Håkan Peterson »

Gunwaldh Johansson wrote:
Urban Stahel wrote:Hampus Forsling och Skövde ik har avslutat samarbetet...Ja inte behöver vi mindre spelare i truppen,hoppas vi kan fylla luckan blixt fort!
Har skrivit på ett korttidskontrakt med Kristianstad.
http://www.kristianstadik.se/nya-spelar ... ll-derbyt/

Pröva-på-i 6 matcher!?!? Det känns ”sådär”.
Lämnat SIK hastigt och tagit första bästa?
Hur ser plan B ut?
Väldigt kort på SIKs hemsida...


Är det vanligt att göra så här?
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Krister Holm »

Håkan Peterson wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:
Urban Stahel wrote:Hampus Forsling och Skövde ik har avslutat samarbetet...Ja inte behöver vi mindre spelare i truppen,hoppas vi kan fylla luckan blixt fort!
Har skrivit på ett korttidskontrakt med Kristianstad.
http://www.kristianstadik.se/nya-spelar ... ll-derbyt/

Pröva-på-i 6 matcher!?!? Det känns ”sådär”.
Lämnat SIK hastigt och tagit första bästa?
Hur ser plan B ut?
Väldigt kort på SIKs hemsida...


Är det vanligt att göra så här?
Visst händer det att spelare bryter sina kontrakt men då brukar det ju alltid komma en förklaring. Kan det ha skurit sig mellan Kempe och Forsling?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Per-Erik Odh »

Från Krisianstadsbladet.se

"– Vi kom till en uppgörelse där det var bäst för båda parter att bryta, enkelt förklarat. Då dök den här möjligheten upp med Kristianstad, det var inte mycket att fundera över, säger 23-årige Forsling."

Forsling antyder att det är ömsesidiga orsaker som ligger bakom och det är ju samma som Hasse skriver i nyheten på hemsidan så nu har ju bägge parter liksom bekräftat varandra.
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote:Från Krisianstadsbladet.se

"– Vi kom till en uppgörelse där det var bäst för båda parter att bryta, enkelt förklarat. Då dök den här möjligheten upp med Kristianstad, det var inte mycket att fundera över, säger 23-årige Forsling."

Forsling antyder att det är ömsesidiga orsaker som ligger bakom och det är ju samma som Hasse skriver i nyheten på hemsidan så nu har ju bägge parter liksom bekräftat varandra.
Nåja, Om det nu skurit sig mellan dom av någon anledning så är det väl inte omöjligt att Forsling inte vill framstå som "gnällig" och Skövde vill heller inte framstå som att spelare här blir behandlade på ett sätt så att de vill lämna. Så då passar det ju båda bra att säga så. Sen har jag ingen aning om hur det ligger till i just det här fallet.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Gunwaldh Johansson »

Hugo Borg skriver på ett 2-års kontrakt med Skövde.
http://skovdeik.se/ung-forward-skriver- ... t-med-SIK/
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Per-Erik Odh »

/Perka
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Krister Holm »

Får jag gissa så blir det en center som ersätter Forsling, Wallmark tillbaka?
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Gunwaldh Johansson »

Krister Holm wrote:Får jag gissa så blir det en center som ersätter Forsling, Wallmark tillbaka?
Tror att Hugo tar Hampus plats. Tror du menar Tomas Wallgren. Gissar på att det inte är aktuellt att värva honom.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Per-Erik Odh »

Såhär skriver Niklasson på Facebook ikväll. Oerhört tråkigt men naturligtvis rätt beslut efter fyra hjärnskakningar. Lycka till i framtiden!

"Efter fjärde hjärnskakningen på lika många säsonger tog jag idag beslutet att det blir timeout från hockeyn på obestämd tid. Ett oerhört tungt beslut att ta men något som kommer gynna mig i framtiden!
Ses på hovet /#23"
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Gunwaldh Johansson »

Per-Erik Odh wrote:Såhär skriver Niklasson på Facebook ikväll. Oerhört tråkigt men naturligtvis rätt beslut efter fyra hjärnskakningar. Lycka till i framtiden!

"Efter fjärde hjärnskakningen på lika många säsonger tog jag idag beslutet att det blir timeout från hockeyn på obestämd tid. Ett oerhört tungt beslut att ta men något som kommer gynna mig i framtiden!
Ses på hovet /#23"
Det var mycket tråkigt att läsa. Han gör helt rätt i detta. Hoppas bara att han blir återställd snart.
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Johan Nykvist »

Gunwaldh Johansson wrote:
Per-Erik Odh wrote:Såhär skriver Niklasson på Facebook ikväll. Oerhört tråkigt men naturligtvis rätt beslut efter fyra hjärnskakningarTack för de Lycka till i framtiden!

"Efter fjärde hjärnskakningen på lika många säsonger tog jag idag beslutet att det blir timeout från hockeyn på obestämd tid. Ett oerhört tungt beslut att ta men något som kommer gynna mig i framtiden!
Ses på hovet /#23"
Det var mycket tråkigt att läsa. Han gör helt rätt i detta. Hoppas bara att han blir återställd snart.
Givetvis jätte tråkigt med tanke på att karriären nästan bara börjat men förståligt att hälsa går i första hand. Krya på dig Niklasson och hoppas att allt blir bra. Tack för alla stunder du gett oss.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Gunwaldh Johansson »

Enligt ett rykte på oxarna.se så lånar Skövde Joakim Stjern från HV 71.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=290911
Magnus Hagman
Reactions:
Posts: 312
Joined: 30 Jan 2014, 21:41

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Magnus Hagman »

Joakim var med på dagens träning. Låter intressant!


https://instagram.com/p/BbM8HzdBXsR/
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2017/2018

Post by Per-Erik Odh »

Naturligtvis jätteroligt och jättespännande och välkommen att känna på det i Skövde :)

Mycket förvånande och tråkigt att man inte kan läsa ett ord om det på skovdeik.se :shock:
/Perka
Post Reply