(TC) 2016-08-26 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinh

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Post Reply
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

(TC) 2016-08-26 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinh

Post by Admin »

(TC) 2016-08-26 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinhallen
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5344
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (TC) 2016-08-26 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Kat

Post by Per-Erik Odh »

I lagens förra möte kunde man se en rätt klar skillnad mellan dem. Ska bli kul att se hur lagen utvecklats under den dryga vecka som gått?
Jag tror Skövde ännu en gång går segrande ur striden!
Anledningen: Jag tror att tiden talar för Skövde när Kempe och Sandin har hand om laget. Var Skövde bättre redan i förra matchen så blir det rätt logiskt att tro att gapet har ökat något.
/Perka
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: (TC) 2016-08-26 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Kat

Post by Johan Nykvist »

Per-Erik Odh wrote:I lagens förra möte kunde man se en rätt klar skillnad mellan dem. Ska bli kul att se hur lagen utvecklats under den dryga vecka som gått?
Jag tror Skövde ännu en gång går segrande ur striden!
Anledningen: Jag tror att tiden talar för Skövde när Kempe och Sandin har hand om laget. Var Skövde bättre redan i förra matchen så blir det rätt logiskt att tro att gapet har ökat något.
Känns ju som sagt att det blivit bättre match för match.
Vist att man inte hängde med riktigt senast mot Vita Hästen men bra insatser dessförinnan mot bois och BIK. Kommer bli riktigt intressant ikväll.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: (TC) 2016-08-26 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Kat

Post by Anders Åstebro »

Johan Nykvist wrote:
Per-Erik Odh wrote:I lagens förra möte kunde man se en rätt klar skillnad mellan dem. Ska bli kul att se hur lagen utvecklats under den dryga vecka som gått?
Jag tror Skövde ännu en gång går segrande ur striden!
Anledningen: Jag tror att tiden talar för Skövde när Kempe och Sandin har hand om laget. Var Skövde bättre redan i förra matchen så blir det rätt logiskt att tro att gapet har ökat något.
Känns ju som sagt att det blivit bättre match för match.
Vist att man inte hängde med riktigt senast mot Vita Hästen men bra insatser dessförinnan mot bois och BIK. Kommer bli riktigt intressant ikväll.
Jag ser fram emot kommentarer om matchen vad det lider i pauserna här på forumet.

Tack på förhand!

/Xoog
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5344
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (TC) 2016-08-26 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Kat

Post by Per-Erik Odh »

Mariestad leder rättvist efter första. De är hetare helt enkelt. Skövde får spela 3 mot 5 i slutet men gör det inget vidare. Vi startar andra med 3 mot fem i 6 sekunder och sedan har vi ytterligare 23 i fyra mot fem men det krävs mer hetta om det skall ge något. Mariestads mål är i pp. Nästa utvisning kommer nog bli Skövdes?
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5344
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (TC) 2016-08-26 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Kat

Post by Per-Erik Odh »

Sedan kan man ju ha åsikter om gänget som står bredvid bortastå. Det är inga oxar uta en hel del av dem hör nog hemma i en annan lantras!

Åter till hockeyn. Skövde har haft många chanser i pp men de har inte förvaltat dem på något bra sätt.

Nu hoppas vi på skärpning i andra och hoppas att Skvde de skruvar upp tempot framförallt!
/Perka
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1757
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: (TC) 2016-08-26 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Kat

Post by Urban Stahel »

Per-Erik Odh wrote:Sedan kan man ju ha åsikter om gänget som står bredvid bortastå. Det är inga oxar uta en hel del av dem hör nog hemma i en annan lantras!

Åter till hockeyn. Skövde har haft många chanser i pp men de har inte förvaltat dem på något bra sätt.

Nu hoppas vi på skärpning i andra och hoppas att Skvde de skruvar upp tempot framförallt!
Frågan är om jag någonsin harsett två så usla lag...fy fan vilken skit!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5344
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (TC) 2016-08-26 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Kat

Post by Per-Erik Odh »

1-1 efter andra. Jag hade fel med utvisningsgisningen för det var bois som fick den. Törnqvist har haft tre tvåor hittills. Det var Henriksson som gjorde Skövdes mål efter att han haft en hel evighet att sikta och prickskjuta. Jag tycker fortfarande att bois känns hetast men det vägde över åt Skövde i slutet av perioden. Greserna som stod och tråkade i första har varit lite tystare i andra. Skövde vann tydligen skotten i andra.
Urban har vunnit ett rosa liggunderlag i pausen...
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3799
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (TC) 2016-08-26 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Kat

Post by Göran Strid »

Urban Stahel wrote: Frågan är om jag någonsin harsett två så usla lag...fy fan vilken skit!
Håller med. Har stängt ner sändningen. Bland det sämsta jag sett även med en träningsmatch mått mätt. Två riktigt usla lag utan rätt inställning och jag som trodde att man tyckte det var kul att spela hockey :twisted:
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1573
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: (TC) 2016-08-26 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Kat

Post by Marcus Lundgren »

Håller med, sämsta hockey matchen jag sett.. bois vann väl rättvist, men de imponerade knappast
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1757
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: (TC) 2016-08-26 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Kat

Post by Urban Stahel »

Marcus Lundgren wrote:Håller med, sämsta hockey matchen jag sett.. bois vann väl rättvist, men de imponerade knappast
Om detta är nivån våra lag håller,ja då möts vi i strid om att hålla oss kvar i ettan!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5344
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (TC) 2016-08-26 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Kat

Post by Per-Erik Odh »

Slutar 4-1. Efter 1-1 efter två perioder och att Skövde avslutade andra rätt ok så kändes det helt ok inför tredje. Skövde börjar tredje bra men sedan får Mariestad ett pp och får ett lite enkelt 2-1. Efter det så både kontrollerar och för bois matchen och får ytterligare mål retroaktivt. Vi fick chansen men tog den inte och Mariestad vinner rättvist med siffror som speglar matchen
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5344
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (TC) 2016-08-26 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Kat

Post by Per-Erik Odh »

Ska man vara riktigt kritisk mot något så får det vara Skövdes pp som de inte hanterade alls.
Jag är besviken och tycker att Skövde inte utnyttjade någon stans att de fått två matcher i högt tempo.
Nya tag imorgon!
/Perka
Post Reply