(T) 2016-08-17 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1573
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: (T) 2016-08-17 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Bill

Post by Marcus Lundgren »

Håller med de övriga, välförtjänt seger! Skönt!
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: (T) 2016-08-17 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Bill

Post by Jani Eriksson »

Såg mycket bättre ut än i söndags iallafall :D
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: (T) 2016-08-17 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Bill

Post by Johan Nykvist »

Härlig inramning av hela evenemanget.
Spelarpresentationer av truppen och utmärkelser med stipendier och Hall of fame.

Matchen då. Ja bra mycket bättre än i söndags där det börjar att essa sig. Man har ju ändå börjat se och diskutera vad som verkar lovande och vem som passar in vart etc. Det är ju iofs försäsongens härliga element.

Mina åsikter då.
Jag är redan väldigt förtjust i Apell och Lindmark på sina back positioner. Framför allt de skott lägerna de hela tiden söker. Framför allt i PP. Persson-Thorsell har gjort det riktigt bra i målet de två matcherna som varit än så länge. Väntar med spänning på att få se Ollikainen gör debut. Både Henriksson och Martin Karlsson ska bli riktigt intressanta att få se i form i synerhet när de börjar trampa med speeden.

Vist är det härligt att allt är igång och att det kommer att bli en riktig hockey helg denna veckan. :D
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5344
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (T) 2016-08-17 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Bill

Post by Per-Erik Odh »

Ja det är tidigt ännu och man ska inte dra några växlar men det var en välförtjänt seger, helt klart.

Det var någon boisare jag pratade med som frågade lite om Olli och varför han inte stod. Funderar om det inte helt enkelt kan vara så att de sparar honom till matcherna där det är bra motstånd!

Mycket fint av Rebellerna att välja in Gummi, PR och Hultman i HoF :D
/Perka
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1757
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: (T) 2016-08-17 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Bill

Post by Urban Stahel »

Per-Erik Odh wrote:Ja det är tidigt ännu och man ska inte dra några växlar men det var en välförtjänt seger, helt klart.

Det var någon boisare jag pratade med som frågade lite om Olli och varför han inte stod. Funderar om det inte helt enkelt kan vara så att de sparar honom till matcherna där det är bra motstånd!

Mycket fint av Rebellerna att välja in Gummi, PR och Hultman i HoF :D
:lol: :lol:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5344
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (T) 2016-08-17 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Bill

Post by Per-Erik Odh »

Det skall förste bli väldigt kul att följa Frödelius och se hur han artar sig. Jag tycker han sticker ut och kanske kan bli en värdig arvtagare av den tröja #14 han bär?

När Hultman klev ut på isen i pausen efter andra, såg ni vad han såg ut att hämmas av ryggen :(
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1573
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: (T) 2016-08-17 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Bill

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote:Det skall förste bli väldigt kul att följa Frödelius och se hur han artar sig. Jag tycker han sticker ut och kanske kan bli en värdig arvtagare av den tröja #14 han bär?

När Hultman klev ut på isen i pausen efter andra, såg ni vad han såg ut att hämmas av ryggen :(
Ja han har väl även haft problem med höften om jag inte minns fel?
Ingvar Persson
Reactions:

Re: (T) 2016-08-17 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Bill

Post by Ingvar Persson »

Stort grattis SIK.Den segern satt verkligen skönt
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: (T) 2016-08-17 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Bill

Post by Anders Åstebro »

Lätt seger för SIK ikväll mot bois då de kändes starkare rakt av i hela matchen typ.

Att de från förorten fick ett tröstmål i PP i slutet gör ingen skillnad alls av matchbilden i sig.

När väl TK har drillat detta lag en bit in på säsongen så lär de bara bli bättre helt klart. ;)
Pertti Pahankala
Reactions:
Posts: 149
Joined: 09 Jan 2015, 19:36

Re: (T) 2016-08-17 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Bill

Post by Pertti Pahankala »

[quote="Per-Erik Odh"]Det skall förste bli väldigt kul att följa Frödelius och se hur han artar sig. Jag tycker han sticker ut och kanske kan bli en värdig arvtagare av den tröja #14 han bär?


Jag gillade honom oxå, hoppas att han växer in i tröja #14
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5344
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (T) 2016-08-17 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Bill

Post by Per-Erik Odh »

Marcus Lundgren wrote:
Per-Erik Odh wrote:....
...När Hultman klev ut på isen i pausen efter andra, såg ni vad han såg ut att hämmas av ryggen :(
Ja han har väl även haft problem med höften om jag inte minns fel?
Och även här blev spekulationen fel. Hultman är inte skadad även om det såg ut som att han hade ont i ryggen när han kom ut på isen. Enligt "säker källa" är han i matchform. Så fram till juluppehållet kan vi fortsätta att drömma :roll:
/Perka
Post Reply