Hockey

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Hockey

Post by peter johansson »

Stoooooort grattis småkronorna U-18 som vinner GUUULD trots 15-51 i skott :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Tomas Persson
Reactions:
Posts: 15
Joined: 24 Feb 2015, 19:49

Re: Hockey

Post by Tomas Persson »

Man har ställt 15 snabba frågor till Max Friberg på hockeysverige.se Bästa svaret är vad som är bäst med Mariestad.Vägen därifrån🤣🤣🤣🤣Ja det är ju sant🙂🙂
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Hockey

Post by Göran Strid »

Göran Strid wrote: 29 Apr 2022, 21:46 Fullständigt galen upplösning! Kan bara tänka mig hur närmast berörda till de tre lagen upplevde dramat. Östersund har nog de bästa förutsättningarna att hålla sig kvar. Bara man inte börjar jobba med ekonomin som stadens fotbollslag. Grattis till avancemanget.👏
Kan hälsa från Markus Molin som ass coach och som fortfarande inte trodde det var sant. Bankett igår och min gamle vän Tord Wikzell som byggde upp laget efter kraschen i slutet på 80-talet och som värvade Kruzov(!) var rörd med tanke på den dröm han hade när man startade bygget:
- Jag har en dröm med en ny ishall och det är att vi skall nå allsvenskan en gång och vi skall göra det med egna spelare för vi har inte råd med att köpa spelare.

Grattis än en gång!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Hockey

Post by Niklas Hjalmarsson »

Såg ni skövde ik halsduken i tv-sändningen bakom målet när Friberg gjorde mål i hockey Vm? 👀
Silly season is just another season!
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Hockey

Post by Marcus Lundgren »

Niklas Hjalmarsson wrote: 14 May 2022, 18:14 Såg ni skövde ik halsduken i tv-sändningen bakom målet när Friberg gjorde mål i hockey Vm? 👀
Syntes även (och pratades om) innan matchen när personen med halsduken fick några sekunder med Friberg när han gick in till uppvärmingen (tror jag) :)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Hockey

Post by Per-Erik Odh »

Niklas Hjalmarsson wrote: 14 May 2022, 18:14 Såg ni skövde ik halsduken i tv-sändningen bakom målet när Friberg gjorde mål i hockey Vm? 👀
Man kan inte göra annat än att älska Oscar Soljamo. En underbar supporter som visat upp Skövde IK från läktarplats en handfull gånger i TV i samband med landskamper. Vi kan även tacka honom i Rebellerna då han skänkte sin fina TV till Rebellernas klubblokal. Kung Oscar, fler skulle vara som han :thumbup: :clap:

https://hockeysverige.se/2022/05/14/osc ... -supporter
/Perka
Richard Augustsson
Reactions:
Posts: 166
Joined: 31 Jan 2014, 15:55

Re: Hockey

Post by Richard Augustsson »

Hur gör jag för att se line ups o dyligt på hockey-VM i swehockey??
Hittar inga matcher där som är VM.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Hockey

Post by Göran Strid »

Richard Augustsson wrote: 17 May 2022, 17:42 Hur gör jag för att se line ups o dyligt på hockey-VM i swehockey??
Hittar inga matcher där som är VM.
Ingen idé att söka på swehockey (som vanligt) Gå in på Internationella ishockeyförbundet och där får man allt. Kvällens match enligt nedan:

https://www.iihf.com/en/events/2022/wm/ ... swe-vs-gbr

Vill man sedan söka andra matcher bakåt och framåt i programmet är det bara att scrolla sig fram från:

https://www.iihf.com/en/events/2022/wm/gamecenter/
Richard Augustsson
Reactions:
Posts: 166
Joined: 31 Jan 2014, 15:55

Re: Hockey

Post by Richard Augustsson »

Tack Göran!!
Du har bra koll på det där😊
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Hockey

Post by Gunwaldh Johansson »

Tyvärr så är denna artikel låst nu!!! Denna artikel gör mig lite mörkrädd. Ska det verkligen behöva gå till på detta sättet!! :cry: Är verkligen en mycket bra artikel.

Den tar upp att vissa lag importerar mer eller mindre ett helt ungdoms/juniorlag. Man har knappast ett svenskt barn i laget. Och att det är vissa personer som tjänar stora pengar som hamnar på ett Ryskt bankkonto för dessa importer

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... bildningen
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Hockey

Post by Gunwaldh Johansson »

Gunwaldh Johansson wrote: 18 May 2022, 12:26 Tyvärr så är denna artikel låst nu!!! Denna artikel gör mig lite mörkrädd. Ska det verkligen behöva gå till på detta sättet!! :cry: Är verkligen en mycket bra artikel.

Den tar upp att vissa lag importerar mer eller mindre ett helt ungdoms/juniorlag. Man har knappast ett svenskt barn i laget. Och att det är vissa personer som tjänar stora pengar som hamnar på ett Ryskt bankkonto för dessa importer

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... bildningen
Larmet: Kommer barn som går i grundskola.
https://www.aftonbladet.se/a/v5J7VV
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Hockey

Post by Per-Erik Odh »

Per-Erik Odh wrote: 14 May 2022, 19:55
Niklas Hjalmarsson wrote: 14 May 2022, 18:14 Såg ni skövde ik halsduken i tv-sändningen bakom målet när Friberg gjorde mål i hockey Vm? 👀
Man kan inte göra annat än att älska Oscar Soljamo. En underbar supporter som visat upp Skövde IK från läktarplats en handfull gånger i TV i samband med landskamper. Vi kan även tacka honom i Rebellerna då han skänkte sin fina TV till Rebellernas klubblokal. Kung Oscar, fler skulle vara som han :thumbup: :clap:

https://hockeysverige.se/2022/05/14/osc ... -supporter
Blir det någon halsduk från Oscar idag?

Han kommer ha ett litet helvete idag när han slits mellan att heja på de Finska Lejonen och Max Friberg :lol:
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Hockey

Post by Per-Erik Odh »

Du är så jävla underbar Oscar Soljamo och bättre placering kunde du inte ha när Friberg krigade in sitt andra mål i detta VM :clap:

Varför fick Norge sitt mål bortdömt? Det styr på linjedomaren men det ska väl vara ok?

Det är tredje matchen jag ser detta VM och vår superMax har i alla dessa tre vart jättebra. Satan vad han värmer SIK hjärtat :clap:

Lidköping kan också vara stolta :thumbup:
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Hockey

Post by Per-Erik Odh »

Per-Erik Odh wrote: 22 May 2022, 20:22 Du är så jävla underbar Oscar Soljamo och bättre placering kunde du inte ha när Friberg krigade in sitt andra mål i detta VM :clap:

Varför fick Norge sitt mål bortdömt? Det styr på linjedomaren men det ska väl vara ok?

Det är tredje matchen jag ser detta VM och vår superMax har i alla dessa tre vart jättebra. Satan vad han värmer SIK hjärtat :clap:

Lidköping kan också vara stolta :thumbup:
Inte bara Oscar som gör reklam för Skövde utan det fanns även en Svensk flagga märkt Skövde :thumbup:
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Hockey

Post by Per-Erik Odh »

Där var det tack och hej i VM och det var väl inte orättvist heller. Vi hade det som i en ask men hanterade inte motståndets enorma press. Synd :(
Grattis Kanada.
/Perka
Post Reply