Hockey

Ishockey i allmänhet och Skövde HC i synnerhet
Post Reply
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Re: Hockey

Post by Gunwaldh Johansson »

Dessa fyra lag får inte elitlicens att spela i Hockeyettan.

Bäcken HC, KRIF Hockey, Kristianstads IK och Strömsbro IF.
https://www.swehockey.se/svensk-ishocke ... varsfullt/
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Grästorps IK har blivit erbjuden en plats i Hockeyettan.
https://grastorpsik.se/nyheter/grastorp ... ckeyettan/
Niklas Hjalmarsson
Reactions:

Post by Niklas Hjalmarsson »

Gunwaldh Johansson wrote: 05 Jul 2024, 18:36 Dessa fyra lag får inte elitlicens att spela i Hockeyettan.

Riktigt synd om Bäcken som kvalat dit, de kan ju överklaga inom 2 veckor…
Silly season is just another season!
peter johansson
Reactions:

Post by peter johansson »

Niklas Hjalmarsson wrote: 06 Jul 2024, 00:20
Gunwaldh Johansson wrote: 05 Jul 2024, 18:36 Dessa fyra lag får inte elitlicens att spela i Hockeyettan.

Riktigt synd om Bäcken som kvalat dit, de kan ju överklaga inom 2 veckor…
Kan man tycka men samtidigt visste de om reglerna....men visst lite tragiskt är det allt....
peter johansson
Reactions:

Post by peter johansson »

Gunwaldh Johansson
Reactions:

Grästorp har tackat ja till att spela i Hockeyettan.
https://grastorpsik.se/nyheter/grastorp ... ckeyettan/
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Dom 4 lagen överklagade men det hjälpte inte dom 4 lagen flyttas ner till Div 2.

https://www.hockeyettan.se/2024/07/22/b ... denamnden/
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

När det nu inte finns något Skövde A lag att följa så kommer jag att förutom bois följa mitt barnbarn Leon Billers resultat i Florida Atlantic University hockey. Första seniorsäsongen gick över förväntan, han gjorde 40 poäng på 23 matcher och blev rankad som nummer 22 av 1.300 universitets hockeyspelare i USA. I dag är det Tryout i klubben och 60 spelare skall bli 30. Jag är inte ett dugg orolig för Leon som vid förra årets Tryout klarade sig som nummer 8.

skall bli 30
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

Ingvar Persson wrote: 22 Aug 2024, 18:04
När det nu inte finns något Skövde A lag att följa så kommer jag att förutom bois följa mitt barnbarn Leon Billers resultat i Florida Atlantic University hockey. Första seniorsäsongen gick över förväntan, han gjorde 40 poäng på 23 matcher och blev rankad som nummer 22 av 1.300 universitets hockeyspelare i USA. I dag är det Tryout i klubben och 60 spelare skall bli 30. Jag är inte ett dugg orolig för Leon som vid förra årets Tryout klarade sig som nummer 8.

skall bli 30
Det skulle vara intressant hur rankingsystemet fungerar? Är det gjorda poäng, eller något annat?
Kristian Eriksson
Reactions:

Post by Kristian Eriksson »

Lars Hildegard wrote: 23 Aug 2024, 11:19

skall bli 30
Det skulle vara intressant hur rankingsystemet fungerar? Är det gjorda poäng, eller något annat?
Kanske rankingen sker utefter hur många inlägg spelaren i fråga har på andra hockeysidor?
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

skall bli 30
Ja du Lars, inte sker det så som storskojaren Kristian skriver, men jag har faktiskt ingen aning, inga träningsmatcher är spelade än så länge så uttagningen måste kanske gå efter träningsresultat eller något. Jag skall fråga Leon när jag fåt tag i honom eller kanske hans pappa Curt som faktiskt spelade ungdomshockey med SIK en gång i tiden. Jag lovar att återkomma.
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

Ingvar Persson wrote: 23 Aug 2024, 18:23

skall bli 30
Ja du Lars, inte sker det så som storskojaren Kristian skriver, men jag har faktiskt ingen aning, inga träningsmatcher är spelade än så länge så uttagningen måste kanske gå efter träningsresultat eller något. Jag skall fråga Leon när jag fåt tag i honom eller kanske hans pappa Curt som faktiskt spelade ungdomshockey med SIK en gång i tiden. Jag lovar att återkomma.
Nja, då missförstod du nog min fråga.
Det finns 1300 hockeyspelare på universitetsnivå, hur/vem/vad bestämmer rankingen på alla dessa?
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

Lars
I den rankningen går de märkligt nog enbart på inspelade poäng utan att ta hänsyn till antalet spelade marcher. Detta är inget bra system för i tabellen har de olika spelarna spelat olika många matcher. Leon hade spelat 23 matcher och fått 40 poäng, men på platser ovanför Leon så finns flera som har spelat fler matcher t.ex 26 matcher 42 poäng. Mycket rättvisare skulle varit om man tar poängen och delar med antalet matcher som i Leons fall skulle bli 40 delat med 23 är 1.739. Jag har inte orkat räkna ut hur ställningen skulle vara om detta mer rättvisa system hade använts, men förmodligen hade han kommit bättre än plats 22, Om du är jätteintresserad så kan jag ge dig instruktioner hur du hittar denna tabell, men den försvinner så fort de första seriematcherna startar i september.
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

Ingvar Persson wrote: 23 Aug 2024, 19:12 Lars
I den rankningen går de märkligt nog enbart på inspelade poäng utan att ta hänsyn till antalet spelade marcher. Detta är inget bra system för i tabellen har de olika spelarna spelat olika många matcher. Leon hade spelat 23 matcher och fått 40 poäng, men på platser ovanför Leon så finns flera som har spelat fler matcher t.ex 26 matcher 42 poäng. Mycket rättvisare skulle varit om man tar poängen och delar med antalet matcher som i Leons fall skulle bli 40 delat med 23 är 1.739. Jag har inte orkat räkna ut hur ställningen skulle vara om detta mer rättvisa system hade använts, men förmodligen hade han kommit bättre än plats 22, Om du är jätteintresserad så kan jag ge dig instruktioner hur du hittar denna tabell, men den försvinner så fort de första seriematcherna startar i september.
Ja tack, det vore jätteintressant!
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

Lars
Här är hemsidan för FAU (Florida Atlantic University)

Gå in på FAU Ishockey klub
Klicka på Our Team Upp till vänster
Klicka på Standings & Statistics
Då får du upp 4 gråa fält
De tre översta är förra säsongens resultat.
Längst ner har du Players Statistics och där är förra säsongens ranking av över 1.300 Universitets
spelare i hela< USA. Men den nollställs när matcherna börjar.

Om du går tillbaka till det blå fältet och klickar på Game Schedule och Division II Schedule
så ser du alla FAU kommande matcher, Första matcherna startar med dubbelmöte mot Tampa 13 och 14 September.
Håll till godo
Post Reply