Kval till SHL 2016

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Kval till SHL 2016

Post by Ingvar Persson »

Inte Heller Leksand kommer till SH tror jag. Det var nog tillfälligheter som gjorde att de kunde vinna två matcher mot MODO.
Nu är MODO lika överlägsna som de var i de två första matcherna.
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: Kval till SHL 2016

Post by Johan Nykvist »

Marcus Lundgren wrote:Jag gillar inte heller stängda ligor, men jag kan inte förstå att ni tycker det är stängt nu, kan man inte slå dom i bäst av 7 är man väl inte bättre än dom och därmed inte värda platsen i shl? Hur kan vi tycka att slutspelet är rättvist men kvalet som är likadant är orättvist? Jag personligen hade gärna sett kvalserien tillbaka då jag tycker det är roligare. Men rättvist tycker jag båda sätten är OCH absolut inte direkt uppflyttning
Synsätt och åsikter är ju alltid olika vilket iofs är bra.
Jag har aldrig deklarerat att serien är helt stängd men vad jag och jag tror även Nyberg vill framhäva är att det inte direkt har förbättrats chanser för de allsvenska lagen med det här nya systemet, Vi ser i detta fallet ändå ut att vara överens om en kvalserie skulle vara betydligt roligare och desutom med större möjligheter,

Nä självklart så är man inte bäst över 7 matcher så är man inte. Det är så PO fungerar jag vet det. Fast å andra sidan om man då ska hävda åt andra hållet. Om du kommer sist i en serie så ska du i så fall inte ha något där att göra heller för den delen. Där av så skulle det egentligen inte vara orättvist om det siosta laget åker ur direkt och vinnaren av allsvenskan får en direkt plats i uppflyttning. Detta kan i min åsikt också både breda och öka intresset med ett nytt lag varje år.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Kval till SHL 2016

Post by Ingvar Persson »

Plötsligt klarar Leksand av att göra 5 mål mot MODO och fixar en avgörande 7:e match.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Kval till SHL 2016

Post by Anders Åstebro »

Dessa "slutspelsmatcher" för att ta sig upp till SHL är verkligen publikfriande!
Jag tycker de har fått till ett riktigt bra koncept med detta då det blir spänning för publiken rakt igenom och sportlig sett så är et ocksp helt okey.
Ja skall man upp till SHL så skall man ta mig f*n vinna dessa matchserier.
Annars kan man köra en vända till i AS och försöka på nytt säsongen där efter.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1573
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Kval till SHL 2016

Post by Marcus Lundgren »

Anders Åstebro wrote:Dessa "slutspelsmatcher" för att ta sig upp till SHL är verkligen publikfriande!
Jag tycker de har fått till ett riktigt bra koncept med detta då det blir spänning för publiken rakt igenom och sportlig sett så är et ocksp helt okey.
Ja skall man upp till SHL så skall man ta mig f*n vinna dessa matchserier.
Annars kan man köra en vända till i AS och försöka på nytt säsongen där efter.
Ja så stängd var den ligan! ;)
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Kval till SHL 2016

Post by Ingvar Persson »

Tänk så fel man kan ha. Leksands otroliga vändning av detta kval var verkligen överraskande.
50-18 i skott till MODO. Här ser man att det lönar sig att sikta lite. 4 mål på 18 skott är suveränt. 3 mål på 50 skott är kass.
.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6082
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Kval till SHL 2016

Post by Gunwaldh Johansson »

Jag sa då det var klart att Modo skulle få möta Leksand i bäst av 7 att dom passade Modo riktigt illa. Trist för Modo att dom åkte ur men kul för Leksand att dom gick upp. :-)
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1573
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Kval till SHL 2016

Post by Marcus Lundgren »

Ingvar Persson wrote:Tänk så fel man kan ha. Leksands otroliga vändning av detta kval var verkligen överraskande.
50-18 i skott till MODO. Här ser man att det lönar sig att sikta lite. 4 mål på 18 skott är suveränt. 3 mål på 50 skott är kass.
.
Såg du matchen? Missvisande att Leksand siktade bra på sina skott..
Ena målet är påväg utanför men tar någonstans i bröstet på en spelare som åkt förbi mål.
kvitteringen är inget jätteskott utan snarare ett skott som målvakten borde ta.
Sista målet är en totalblunder från backen som ger friläge.

Sen borde Modo givetvis gjort ett par mål till på sina chanser.

DOCK så gjorde leksand det relativt bra i egen zon, de höll hyfsat rent framför mål och täckte rätt mycket osv.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Kval till SHL 2016

Post by Anders Åstebro »

Marcus Lundgren wrote:
Ingvar Persson wrote:Tänk så fel man kan ha. Leksands otroliga vändning av detta kval var verkligen överraskande.
50-18 i skott till MODO. Här ser man att det lönar sig att sikta lite. 4 mål på 18 skott är suveränt. 3 mål på 50 skott är kass.
.
Såg du matchen? Missvisande att Leksand siktade bra på sina skott..
Ena målet är påväg utanför men tar någonstans i bröstet på en spelare som åkt förbi mål.
kvitteringen är inget jätteskott utan snarare ett skott som målvakten borde ta.
Sista målet är en totalblunder från backen som ger friläge.

Sen borde Modo givetvis gjort ett par mål till på sina chanser.

DOCK så gjorde leksand det relativt bra i egen zon, de höll hyfsat rent framför mål och täckte rätt mycket osv.

Marcus,
Men det var en hockeyfest utan dess like ju... ;
Tack för dessa "slutspelsmatcher" !!!
Det har gjort det hela mer attraktivt för mig som åskådare helt klart....
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Kval till SHL 2016

Post by Ingvar Persson »

Marcus.
Vist såg jag matchen. Även det sista skottet va mycket välplacerat. Ett av de andra målen va ett mycket välplacerat skott rakt in i nätmaskorna. Så vist hade Leksand stllt in siktet ganska bra.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1573
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Kval till SHL 2016

Post by Marcus Lundgren »

Ingvar Persson wrote:Marcus.
Vist såg jag matchen. Även det sista skottet va mycket välplacerat. Ett av de andra målen va ett mycket välplacerat skott rakt in i nätmaskorna. Så vist hade Leksand stllt in siktet ganska bra.
Det sista var välplacerat men det var ju ett friläge som dom bjöds på.
Det första var en retur framför mål, det andra var en styrning med bröstet framför mål
Det tredje var inte så bra utan ett skott som var okej men som målvakten borde tagit.

Och jag vill poängtera att jag inte vill ta något ifrån Leksand, jag köper helt enkelt bara inte att Modo förlorade för att dom skjutit för mycket och okoncentrerat.
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Kval till SHL 2016

Post by Ingvar Persson »

Ok Marcus.
Men det var faktiskt så jag uppfattade matchen.
Att slösa bort så många skott utan fokus att göra mål som MODO gjorde brukar straffa sig. Det har vi SIK-supportrar fått erfara i många matcher.
Post Reply