Tidningsartiklar

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tidningsartiklar

Post by Göran Strid »

Jocke, ja det finns andra ställen. Angående vad Brödernas kunde ha gjort, så håller jag helt med dig. Eftersom man nu vill satsa på Väsby till SHL, så kommer det väl att krävas en gemensam satsning av hela företaget och då blir det väl inget över för lokal sponsring. Jag tror för min del precis som många andra att denna satsning kommer vara kontraproduktiv, inte minst från supporterhåll (vilket bland annat denna tråd visar). Vi har nog av köpelag Al Nasr (Ronaldo), Chelsea, Newcastle, PSG, Barcelona på den högre nivån. Vansinnigt och krossar ekonomiska tak och påverkar elitidrotten negativt, som kan få ödesdigra konsekvenser. Då får ju inte samma synsätt förstöra sporten även på lägre nivåer., vilket får förödande effekter på spelarlöner. Det räcker ju med att granska topplagen i HE och se vad har lett till. Och så nu Väsby och det kommer säkert några till som skall "satsa".
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Tidningsartiklar

Post by Niklas Hjalmarsson »

Vilken förening skulle säga nej till dessa pengarna då?
Tror inte det är många om sanningen ska fram!

Nu är jag dåligt påläst iofs men antar att det är en satsning med stora pengar också & inte bara kända namn på ett papper!
Silly season is just another season!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tidningsartiklar

Post by Göran Strid »

Niklas Hjalmarsson wrote: 25 Jan 2023, 11:07 Vilken förening skulle säga nej till dessa pengarna då?
Tror inte det är många om sanningen ska fram!

Nu är jag dåligt påläst iofs men antar att det är en satsning med stora pengar också & inte bara kända namn på ett papper!
Nej, jag tror inte heller att det finns föreningar som säger nej till slantarna, men det finns exempel på uppror när ägarskapet har förändrats, t ex i PL och Serie A.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Tidningsartiklar

Post by Joakim Blomquist »

Och då kan ju t ex jag bojkotta stället de har i Billingehov.. de tillför just nu ingenting till mig som lockar.. inte ens speciellt bra hamburgare...
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Tidningsartiklar

Post by Anders Edman »

Hamburgarna är flera gånger bättre och godare inne i Billingehov 👍
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tidningsartiklar

Post by Göran Strid »

Jag halkade just in på Rebellernas hemsida och studsade väl till lite grand.
Som samarbetspartner/sponsring står Brödernas angivet. :shock:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote: 26 Jan 2023, 09:32 Jag halkade just in på Rebellernas hemsida och studsade väl till lite grand.
Som samarbetspartner/sponsring står Brödernas angivet. :shock:
Tack för påpekandet Göran!
Jag tror att det är gammal skit som är kvar?
Vi blev lovade ett "samarbete" med dem när de öppnade men det har nog runnit ut i sanden och då ska det naturligtvis bort.
/Perka
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Tidningsartiklar

Post by Kristian Eriksson »

Göran Strid wrote: 26 Jan 2023, 09:32 Jag halkade just in på Rebellernas hemsida och studsade väl till lite grand.
Som samarbetspartner/sponsring står Brödernas angivet. :shock:
Det är mycket riktigt gammalt som hängt med. Jag föregick istället för att föregås, när vi hade ett snack med restaurangchefen en säsongen, men det rann ju ut i sanden, kanske bra med facit i hand?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

SLA har pratat med Tilly och Muttern om hur det varit under utlåningen till Östersund respektive Tingsryd vilket man kan läsa om i dagens tidning.
Tilly är tillbaks i Skövde och laddar för onsdagens match medan Muttern spelar mot Djurgården ikväll och ansluter till oss under onsdagen i Karlskrona.
/Perka
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Tidningsartiklar

Post by Niklas Hjalmarsson »

MT/SLA (?) har intervjuat Anders Lundström om att transferfönstret stänger natten mellan ons/Tors & att de kanske ska släppa spelare på väg hem från Karlskrona!
Silly season is just another season!
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Tidningsartiklar

Post by Anders Edman »

Tur att vi har så ”bred trupp” ! Då kanske vi slipper ställa upp med J-20 mot bois om vi torskar mot KHK 😬
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tidningsartiklar

Post by Göran Strid »

Anders Edman wrote: 14 Feb 2023, 16:08 Tur att vi har så ”bred trupp” ! Då kanske vi slipper ställa upp med J-20 mot bois om vi torskar mot KHK 😬
Ibland blir jag så trött på denna byttärbyttlånalämnajagacvfrånvarolagkänslapengaridiotbestämmelser. Vad ger det för publikintresset? Ingenting så klart. Varje säsong samma truddelutter och det gagnar ingen. Jo kanske, det är cv-kåta spelare utan riktig lagkänsla och utarbetade sportchefer som jagar lite slantar när allt är kört.

Anders med tanke på den breda truppen, tänk dig ett backpar som du och jag i derbyt. Det skulle dra folk, eller hur?!? :lol:
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Tidningsartiklar

Post by Anders Edman »

Det hade varit en syn för gudarna det 😂 och du utan benskydd givetvis 👍. Hård-hårdare-Strid 🤜
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Tidningsartiklar

Post by Gunwaldh Johansson »

Niklas Hjalmarsson wrote: 14 Feb 2023, 15:47 MT/SLA (?) har intervjuat Anders Lundström om att transferfönstret stänger natten mellan ons/Tors & att de kanske ska släppa spelare på väg hem från Karlskrona!
Jag tycker att man ska återgå till att man ska vara klara med sina trupper den sista september och sen får man spela den truppen man har resten av den säsongen. Skulle man få spelare skadade så får man ta upp spelare från sina juniorer.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Säga vad man vill om Fahlander men han skapar sina tillgångar på lite udda vägar...
https://www.expressen.se/nyheter/humana ... lde-sprit/

I dagens SLA finns det en insändare med rubriken "Rebellerna har koll"
Skribenten ger Rebellerna creed som uppmärksammade Abris 300 matcher :)
/Perka
Post Reply