Tidningsartiklar

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Vitjade precis brevlådan och där låg tidningen med namnet Äntligen. Hela första sidan täcks av en bild med Skövde Flames och inne i tidningen hittar man ett helt uppslag som handlar om Skövde Flames. Kul läsning :D
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Har ni inte ännu fått torsdagens pappers SN i brevlådan är tipset att hålla utkik efter den.
Skövde IKs klubbchef samt Rebellernas ordförande summerar säsongen som gått :D
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Inte en tidningsartikel men näst intill 8-)
Appelgren har ju åtminstone passerat Skövde även om han tyvärr inte blev kvar :?

http://www.hockeysverige.se/2014/03/03/ ... ern-i-shl/
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

SLA har pratat med både Hultman och Rosen vilket blev en artikel i dagens tidning.
/Perka
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Tidningsartiklar

Post by Ingvar Persson »

Såg vad SLA hade skrivit om ekonomin för idrottsföreningar.
Skulle vara bra om SIK kunde komma med något slag av preliminärt ekonomiskt resultat.
Som det nu är så gottar sig boisarna åt varje stavelse som skrivs om SIK och ekonomi.
Eftersom SIK nu har skrivit 2-års kontrakt med Erkjärds så tyder det på att situationen är under kontroll.
Tror inte att Erkgärds hade skrivit kontrakt med en konkurshotad förening.
Jag väntar med spänning på en ekonomisk prognos.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Idag i SLA är det en stor intervju med Skövde IK:s ordförande Stig Kronberg. "Ingen är nöjd med årets säsong" är rubriken.
Ekonomin behandlas naturligtvis i ett antal frågor och på frågan "Kommer ni att gå med plus den här säsongen?" svarar Stig
-Jag tror på ett ok resultat. Vad det blir får du se på årsmötet.
Det framgår också i intervjun att Stig anser att lösningen med Fredrik Ljunggren och Lars Trygg som tränarpar har fallit väl ut och han säger att
-Jag tycker att vi kan ge dem fortsatt förtroende.
På frågan om sin egen framtid i klubben förklarar Stig att han har svårt att få tiden att räcka till vilket han har vidtalat men hänvisar även där till årsmötet.

Bredvid intervjun med Stig är det en spalt om Sjögren som tidningen också har pratat med.
-Jag trivs bra i Skövde men har inte bestämt något än, förklarar Carl-Johan.

Rätt kul att läsa sådana här artiklar och sedan jämföra med utfallet när det kommer :geek:
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

SLA har pratat med Jirhage och Hasse vilket redovisas i en artikel idag med rubriken "Missnöjd Jirhage lämnar SIK"

Där står att läsa att ingen av parterna är nöjd med säsongen som den utvecklade sig. Man förstår när man läser texten att rubriken är lite skruvad för det är ju den spelmässiga biten som parterna inte är nöjda med.

Vidare kan man läsa att i nuläget är inte SIK nära någon ny målvakt, att Jönsson inte är helt avskriven ännu och att SIK vill satsa på en fortsättning för lovande Melin.

På tränarsidan är huvudspåret att Fredrik och Lars fortsätter samt att klubben ser över om ledarstaben skall utökas på något sätt.
-Det är väldigt flexibelt just nu, men jag tror på en lösning inom en snar framtid. Kanske redan den här veckan, avslutar Hasse med och jag får intrycket att det syftar till ledarstaben.

Spännande detta med Silly Season :P
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Satsa på idrott säger Sören Karlström!

http://www.skovdenyheter.se/artikel/724 ... a-idrotten
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Så var det intressant läsning i SLA igen för en SIK nörd 8-)

Linus Hellman har pratat med Adam Rundqvist. Två citat som jag tycker är viktiga!
"-Jag fick ett bra erbjudande och klubben tror på mig som en ledande spelare i deras satsning.
-Hasse har berättat att de ska satsa hårdare i år och det känns inspirerande att ingå i den satsningen"

Johan Espfefält har pratat med Anders Spaak efter att det nu är klart att han lämnar Kiruna och även här är det ju saker som är intressanta som skrivs och som man kan tolka lite hur som helst om man vill det.
Rubriken på artikeln lyder
"Spaak utesluter inte återkomst"
Hasse Ljunggren påpekar en viktig sak som vi som vill se en ordnad ekonomi bör ta åt oss av.
"-Sedan ska vi ha klart för oss att Spaak är en heltidstränare i dag och det är inte vår budget skapt för"

Personligen känner jag att vi är många som jublar över nyförvärv och spelare som stannar kvar samt drömmer om diverse namn. Samtidigt måste vi vara jävligt medvetna om att SIK absolut inte har någon kista att ösa ur utan saker o ting blir möjliga tack vara att vi har en duktig sportgrupp där, som jag tror, framförallt sportchefen Hasse Ljunggren gör ett hästjobb för att sy ihop saker o ting. Hoppas att fler är beredda att nappa på erbjudandet om AndelsspelaRen för vi måste ju nå 100 andelar för att det skall bli av. Men skulle vi göra det så är jag övertygad om att det skulle kunna göra kommande säsong ännu högintressantare.
Sluta upp att hitta bortförklaringar nu utan anmäl er till en eller flera andelar. För en stor del av oss är 150 kr i månaden i åtta månader en överkomlig utgift, typ två kvällar på krogen!? I annat fall kan man väl gå ihop några kompisar om en andel :D
http://www.Rebellerna.com/v1/andelsspelaren.php

Älska Silly Season 8-)
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Idag är det en insändare i SLA undertecknad "Skattebetalare i Skövde" som förfasar sig över ekonomin och hur den hanteras i Skövde IK. Insändaren tar upp bois som det goda exemplet.

Det är naturligtvis fritt att tänka och tycka vad man vill men underskriften tillsammans med bois som det goda exemplet gör ju att man inte kan låta bli att fundera över om personen inte hör hemma i den norra delen av kommunen?

Betydligt roligare läsning är det på sporten som har pratat några ord med Fredrik Ljunggren.
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Tidningsartiklar

Post by Gunwaldh Johansson »

Per-Erik Odh wrote:Idag är det en insändare i SLA undertecknad "Skattebetalare i Skövde" som förfasar sig över ekonomin och hur den hanteras i Skövde IK. Insändaren tar upp bois som det goda exemplet.

Det är naturligtvis fritt att tänka och tycka vad man vill men underskriften tillsammans med bois som det goda exemplet gör ju att man inte kan låta bli att fundera över om personen inte hör hemma i den norra delen av kommunen?

Betydligt roligare läsning är det på sporten som har pratat några ord med Fredrik Ljunggren.
Konstigt att den person inte tog upp IFK Skövde då. IFK har ju en skuld på ca 550 000 till kommun.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tidningsartiklar

Post by Göran Strid »

Gunwaldh Johansson wrote:
Per-Erik Odh wrote:Idag är det en insändare i SLA undertecknad "Skattebetalare i Skövde" som förfasar sig över ekonomin och hur den hanteras i Skövde IK. Insändaren tar upp bois som det goda exemplet.

Det är naturligtvis fritt att tänka och tycka vad man vill men underskriften tillsammans med bois som det goda exemplet gör ju att man inte kan låta bli att fundera över om personen inte hör hemma i den norra delen av kommunen?

Betydligt roligare läsning är det på sporten som har pratat några ord med Fredrik Ljunggren.
Konstigt att den person inte tog upp IFK Skövde då. IFK har ju en skuld på ca 550 000 till kommun.
Vad jag vet har inte Skövde IK några skulder till kommunen som eventuellt skulle belasta skattebetalarna? Däremot finns det fler än en av andra föreningar i kommunen som har skulder till kommunen. Sedan kan man i och för sig fråga sig om dessa skulder någonsin kommer att drabba skattebetalarna? De kommer säkert att betalas i sinom tid. För mig är det övertydligt varför insändarens skrevs och var den personen - som alltså är fegt anonym och inte vågar stå för sina åsikter - har sina sympatier. Och för den delen antipatier.
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Tidningsartiklar

Post by Ingvar Persson »

Känner igen vissa delar av texten. Jag tror inte att insändaren är skriven av en skattebetalare från Skövde.
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: Tidningsartiklar

Post by Krister Holm »

Intervju med hockeyförbundets ordförande på bois hemsida.
http://www.mariestadbois.se/nyheter.aspx
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Tidningsartiklar

Post by Gunwaldh Johansson »

Krister Holm wrote:Intervju med hockeyförbundets ordförande på bois hemsida.
http://www.mariestadbois.se/nyheter.aspx
April april din dumma sill......
Du trodde att man skulle gå på detta aprilskämtet.
Post Reply