Tidningsartiklar

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Mikael Lindqvist, aka Mikael Fahlander är ännu en gång i blåsväder.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -fangelse/
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tidningsartiklar

Post by Göran Strid »

Sorry Perka, men 95% av läsarna på detta forum har inte SLA. Vad står det då? Jag tycker annars att ditt inlägg med länk är tämligen meningslöst. Jag får faktiskt lite Niklasvibbar här, som ju ibland antyder och ibland länkar något som andra vanliga dödliga inte kan läsa. :evil:
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Tidningsartiklar

Post by Anders Edman »

Så otroligt mycket viktigare att folk verkligen kommer på matcherna framöver. Personligen tror jag inte det handlar om ifall du betalar 50:-, 75:-, eller 100:- eller 120:- i entré. Det finns dom som enbart kommer för att se matchen. Sen har vi ett antal som kommer för att bli underhållna ett par timmar av inte bara hockey utan även annat som kan tänkas hända inne på Billingehov. Pausunderhållning, nåt som händer innan match….kan man få upp Friberg eller Strålman som kidsen kan få träffa innan match eller i nån periodpaus. Vart tog tävlingen med närmast mitten (tekningscirkeln mitten) vägen t.ex där åskådare får komma ner och använda puck och klubba och vinna t.ex en matkasse från någon sponsor. Eller låt vanligt folk få anmäla sig innan match på hemsidan och betala ex.200:- för att få slå 5 straffar på en juniormålvakt. Endast egna skridskor behövs ta med och resten lånar man. Även där ett riktigt bra pris ex. En matkasse för 1.500:- om man sätter 3 av 5 eller nåt. Kan ju även vara fler tävlande och i bägge pauserna. Det hade jag gärna tittat på.
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Tidningsartiklar

Post by Anders Edman »

Skövde IK har en skuld till Skövde kommun som uppgår till 700 000 kronor och klubbens styrelse har skickat in en begäran till kommunen om en avbetalningsplan på de obetalda fakturorna.

Något som både kultur- och fritidsnämnden och kommunstyrelsens arbetsutskott har sagt ja till. Föreningen får en avbetalningsplan under tolv månader med start i mars 2024.

– Det är viktigt för deras skull men även för vår skull. Det är också viktigt att barn och ungdomar har en klubb att gå till. Det är ett angeläget ärende och det är därför vi går med på att ta fram amorteringsplanen, säger Helene Lundqvist (M), ordförande kultur- och fritidsnämnden.

En handlingsplan
Föreningen ska även lämna in en realistisk handlingsplan som visar vilka åtgärder de tänker vidta för att komma tillrätta med den ekonomiska obalansen. Handlingsplanen, som ska vara inne senast den 28 januari, är en förutsättning för att avbetalningsplanen ska gälla.

– 700 000 kronor är skulder som ligger och det måste man göra en handlingsplan över. De får ta hjälp av RF-SISU där det finns en revisor som kommer hjälpa dem med en plan på att komma ikapp, säger Helene Lundqvist.
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Tidningsartiklar

Post by Anders Edman »

Nu kan du läsa Göran 👍
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Tidningsartiklar

Post by Anders Edman »

By the way…signaturerna Mikael och bv på oxarnas forum måste fötts i en lada uppvuxna med får som sällskap, maken till dummare spekulationer får man leta efter 😂😂😂
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1747
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Tidningsartiklar

Post by Urban Stahel »

Anders Edman wrote: 24 Jan 2024, 19:49 By the way…signaturerna Mikael och bv på oxarnas forum måste fötts i en lada uppvuxna med får som sällskap, maken till dummare spekulationer får man leta efter 😂😂😂
Nja det skulle vara dina spekulationer om att Josh inte trivs som snäppet värre isåfall ;)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote: 24 Jan 2024, 16:47
Sorry Perka, men 95% av läsarna på detta forum har inte SLA. Vad står det då? Jag tycker annars att ditt inlägg med länk är tämligen meningslöst. Jag får faktiskt lite Niklasvibbar här, som ju ibland antyder och ibland länkar något som andra vanliga dödliga inte kan läsa. :evil:
Vet inte om det är ok att citera en låst artikel rakt av?
Trodde du var prenumerant Göran. Du får helt enkelt bli det eller ta dig ner till biblioteket så kanske de har tidningen där :)
Det är bara någon vecka sedan jag såg något erbjudande om billig eller om det var gratis prenumeration på SLA i några månader. Man får vara lite allert :lol:
/Perka
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Tidningsartiklar

Post by Niklas Hjalmarsson »

Hur ska en hockeyklubb kunna avbetala typ 60.000:- i månaden över vår/sommar…
Silly season is just another season!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tidningsartiklar

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 24 Jan 2024, 20:29
Göran Strid wrote: 24 Jan 2024, 16:47
Sorry Perka, men 95% av läsarna på detta forum har inte SLA. Vad står det då? Jag tycker annars att ditt inlägg med länk är tämligen meningslöst. Jag får faktiskt lite Niklasvibbar här, som ju ibland antyder och ibland länkar något som andra vanliga dödliga inte kan läsa. :evil:
Vet inte om det är ok att citera en låst artikel rakt av?
Trodde du var prenumerant Göran. Du får helt enkelt bli det eller ta dig ner till biblioteket så kanske de har tidningen där :)
Det är bara någon vecka sedan jag såg något erbjudande om billig eller om det var gratis prenumeration på SLA i några månader. Man får vara lite allert :lol:
Jag har inga förväntningar om "rakt av" och det har nog ingen annan heller. Men ett sammandrag på några rader kan nog inte vara farligt och renderar nog inga dagsböter...för övrigt är jag övertygad om att det går att citera stycken med angivande av källan.
Last edited by Göran Strid on 24 Jan 2024, 21:40, edited 1 time in total.
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Tidningsartiklar

Post by Anders Edman »

Ja just det det var SLA jag plankade rätt av sorry för det och Urban ja givetvis värre att undra hur Josh mår 🤭🤫🤫🤫🤫🤫
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote: 24 Jan 2024, 21:00
Per-Erik Odh wrote: 24 Jan 2024, 20:29
Göran Strid wrote: 24 Jan 2024, 16:47
Sorry Perka, men 95% av läsarna på detta forum har inte SLA. Vad står det då? Jag tycker annars att ditt inlägg med länk är tämligen meningslöst. Jag får faktiskt lite Niklasvibbar här, som ju ibland antyder och ibland länkar något som andra vanliga dödliga inte kan läsa. :evil:
Vet inte om det är ok att citera en låst artikel rakt av?
Trodde du var prenumerant Göran. Du får helt enkelt bli det eller ta dig ner till biblioteket så kanske de har tidningen där :)
Det är bara någon vecka sedan jag såg något erbjudande om billig eller om det var gratis prenumeration på SLA i några månader. Man får vara lite allert :lol:
Jag har inga förväntningar om "rakt av" och det har nog ingen annan heller. Men ett sammandrag på några rader kan nog inte vara farligt och renderar nog inga dagsböter...för övrigt är jag övertygad om att det går att citera stycken med angivande av källan.
Jag brukar nog faan ha med både sammanfattningar och egna tankar när jag länkar artiklar eller skriver om sådana. Men när jag råkade hoppa det en gång så hugger du direkt som en jävla Cobra. Ibland känns det som att du har nada respekt för andra och bara är ute efter att vifta med pekpinnar :(
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

SLA har pratat med Erik Oscarsson, vår ordförande, om skulderna till kommunen. Erik beskriver att man har en bra dialog med kommunen och vilka förutsättningar som råder och lite om och varför. Men avslutningen på artikeln är ju inte riktigt vad man som supporter önskar även om jag nog tror att de flesta håller med om att en ekonomi i balans ska man ha. Jag citerar

– Eventuellt får jag tänka på att ambitionsnivån också måste sänkas i så fall. Om vi inte får den stöttning vi önskar så kan vi kanske inte heller sikta så högt som vi hade önskat. Man behöver få en ekonomi i balans först. Att få en ekonomi i balans är prioritet ett, fortsätter Skövde IK:s ordförande.
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tidningsartiklar

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 24 Jan 2024, 23:18
Göran Strid wrote: 24 Jan 2024, 21:00
Per-Erik Odh wrote: 24 Jan 2024, 20:29
Göran Strid wrote: 24 Jan 2024, 16:47
Sorry Perka, men 95% av läsarna på detta forum har inte SLA. Vad står det då? Jag tycker annars att ditt inlägg med länk är tämligen meningslöst. Jag får faktiskt lite Niklasvibbar här, som ju ibland antyder och ibland länkar något som andra vanliga dödliga inte kan läsa. :evil:
Vet inte om det är ok att citera en låst artikel rakt av?
Trodde du var prenumerant Göran. Du får helt enkelt bli det eller ta dig ner till biblioteket så kanske de har tidningen där :)
Det är bara någon vecka sedan jag såg något erbjudande om billig eller om det var gratis prenumeration på SLA i några månader. Man får vara lite allert :lol:
Jag har inga förväntningar om "rakt av" och det har nog ingen annan heller. Men ett sammandrag på några rader kan nog inte vara farligt och renderar nog inga dagsböter...för övrigt är jag övertygad om att det går att citera stycken med angivande av källan.
Jag brukar nog faan ha med både sammanfattningar och egna tankar när jag länkar artiklar eller skriver om sådana. Men när jag råkade hoppa det en gång så hugger du direkt som en jävla Cobra. Ibland känns det som att du har nada respekt för andra och bara är ute efter att vifta med pekpinnar :(
Oooops! Du har varit på riktigt dåligt humör både här och där på sistone. Vad är problemet? :?
Post Reply