Tidningsartiklar

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Tidningsartiklar

Post by Anders Edman »

På hockeyettan siten kan man läsa vad Mjörnberg tycker om både Elias Andersson och Fritz , kul läsning 👍
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3795
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tidningsartiklar

Post by Göran Strid »

Anders Edman wrote: 24 May 2023, 13:58 På hockeyettan siten kan man läsa vad Mjörnberg tycker om både Elias Andersson och Fritz , kul läsning 👍
Och i Aftonbladet lovordar Mjörnberg Skövde och tippar laget som tvåa efter megafavoriten Mariestad.
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Tidningsartiklar

Post by Anders Edman »

Det va ju väldigt intressant skrivet av Mjörnberg gällande Siken. Detta med tanke på att lagbygget på långa vägar är klart ! Men han kanske vet mer samt att våran nya tränarkonstellation väger tungt i sammanhanget. Tilläggas bör att jag ej läst artikeln ännu.
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: Tidningsartiklar

Post by Johan Nykvist »

I dagens SLA finns det som brukligt inför helgens seriestart 3 sidor om SIK och serien överlag att ögna igenom.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5342
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

En insändare undertecknad "SIKare" i dagens SLA lyder:

"Jag går på de flesta hemmamatcherna när Skövde IK spelar hockey, men blir besviken när man hör supporterklubben stå och skräna massa löjliga kommentarer och personliga påhopp.
Dom som får höra mest är målvakten och domarna. För det första, ge gaphalsarna en regelbok så att dom lär sig reglerna. Man får faktiskt puttas i hockey. Mycket dålig pr för klubben."
/Perka
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: Tidningsartiklar

Post by Jani Eriksson »

Per-Erik Odh wrote: 09 Nov 2023, 12:43 En insändare undertecknad "SIKare" i dagens SLA lyder:

"Jag går på de flesta hemmamatcherna när Skövde IK spelar hockey, men blir besviken när man hör supporterklubben stå och skräna massa löjliga kommentarer och personliga påhopp.
Dom som får höra mest är målvakten och domarna. För det första, ge gaphalsarna en regelbok så att dom lär sig reglerna. Man får faktiskt puttas i hockey. Mycket dålig pr för klubben."
Reagerade också på de.. Skitsnack
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1849
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Tidningsartiklar

Post by Niklas Hjalmarsson »

Per-Erik Odh wrote: 09 Nov 2023, 12:43 En insändare undertecknad "SIKare" i dagens SLA lyder:

"Jag går på de flesta hemmamatcherna när Skövde IK spelar hockey, men blir besviken när man hör supporterklubben stå och skräna massa löjliga kommentarer och personliga påhopp.
Dom som får höra mest är målvakten och domarna. För det första, ge gaphalsarna en regelbok så att dom lär sig reglerna. Man får faktiskt puttas i hockey. Mycket dålig pr för klubben."
Helt sant, tyvärr likadant nästan överallt!
Silly season is just another season!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3795
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tidningsartiklar

Post by Göran Strid »

Niklas Hjalmarsson wrote: 09 Nov 2023, 16:54
Per-Erik Odh wrote: 09 Nov 2023, 12:43 En insändare undertecknad "SIKare" i dagens SLA lyder:

"Jag går på de flesta hemmamatcherna när Skövde IK spelar hockey, men blir besviken när man hör supporterklubben stå och skräna massa löjliga kommentarer och personliga påhopp.
Dom som får höra mest är målvakten och domarna. För det första, ge gaphalsarna en regelbok så att dom lär sig reglerna. Man får faktiskt puttas i hockey. Mycket dålig pr för klubben."
Helt sant, tyvärr likadant nästan överallt!
Kommer osökt att tänka på mina besök i gamla Victoriahallen i Nybro. En större upplevelse var publiken än själva matchen. En skränande publikhop på 2000, som vrålade så fort en Nybro-spelare tacklades - och ve och fasa - ramlade omkull. För att inte tala om när motståndaren gjorde mål eller en Nybrospelare blev utvisad. God uthållighet visade man också för det höll på i 60 minuter.
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 220
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Tidningsartiklar

Post by Ingvar Persson »

Den häftigaste hemmapubliken som jag upplevt var i Nittorp i en match mot SIK. Detta var minst 25 år sedan och jag blev ditbjuden av en såverksägare som bidragit till deras hallbygge. Jag blev sittande på den viktigaste hemma bänken där tydligen de viktigaste sponsorerna satt. Jag förstod snabbt att jag inte fick visa att jag var Skövdebo för publiken hatade verkligen SIK. Spelade ingen roll vem som gjorde vad på isen så vrålade publiken så snart en Skövde spelare hade pucken
Pertti Pahankala
Reactions:
Posts: 149
Joined: 09 Jan 2015, 19:36

Re: Tidningsartiklar

Post by Pertti Pahankala »

Per-Erik Odh wrote: 09 Nov 2023, 12:43 En insändare undertecknad "SIKare" i dagens SLA lyder:

"Jag går på de flesta hemmamatcherna när Skövde IK spelar hockey, men blir besviken när man hör supporterklubben stå och skräna massa löjliga kommentarer och personliga påhopp.
Dom som får höra mest är målvakten och domarna. För det första, ge gaphalsarna en regelbok så att dom lär sig reglerna. Man får faktiskt puttas i hockey. Mycket dålig pr för klubben."
Tror att undertecknad "SIKare" har blandat ihop supporterklubben och vanliga åskådare.
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Tidningsartiklar

Post by Anders Edman »

Men vi ligger bra till i publikligan enligt Mjörnberg, vilket är lite förvånande i alla fall för mig. Ser man på webben vilket jag boendes i Göteborg gör så är det kusligt tyst och öde på hemmamatcherna så här långt. Väntar med spänning på när ”de nya Rebellerna” ska ta över. Eller kanske en ny support ”1957” ? kan ta över så det blir lite tryck på hovet igen….
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5342
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Anders Edman wrote: 10 Nov 2023, 16:37 Men vi ligger bra till i publikligan enligt Mjörnberg, vilket är lite förvånande i alla fall för mig. Ser man på webben vilket jag boendes i Göteborg gör så är det kusligt tyst och öde på hemmamatcherna så här långt. Väntar med spänning på när ”de nya Rebellerna” ska ta över. Eller kanske en ny support ”1957” ? kan ta över så det blir lite tryck på hovet igen….
Ja det är faktiskt lite förvånande.
Hittills i grundserien har vi ett snitt på 1179 åskådare och då har vi redan haft hemmaderbyt. Förra årets grundserie hade vi ett snitt på 1515 åskådare. I och med att hemmasnittet kommer sjunka ytterligare under grundserien så behövs det ju inte någon raketforskare för att inse att det är dåliga publiksiffror. Naturligtvis ger det ett stort inkomstbortfall också!

I Allettan förra säsongen snittade vi 1069 åskådare. Jag tänker att vi kanske kan ta igen en del av publiktappet under Allettan förutsatt att vi vänder vår Allettetrend och vinner många matcher?
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3795
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tidningsartiklar

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 10 Nov 2023, 18:34
Anders Edman wrote: 10 Nov 2023, 16:37 Men vi ligger bra till i publikligan enligt Mjörnberg, vilket är lite förvånande i alla fall för mig. Ser man på webben vilket jag boendes i Göteborg gör så är det kusligt tyst och öde på hemmamatcherna så här långt. Väntar med spänning på när ”de nya Rebellerna” ska ta över. Eller kanske en ny support ”1957” ? kan ta över så det blir lite tryck på hovet igen….
Ja det är faktiskt lite förvånande.
Hittills i grundserien har vi ett snitt på 1179 åskådare och då har vi redan haft hemmaderbyt. Förra årets grundserie hade vi ett snitt på 1515 åskådare. I och med att hemmasnittet kommer sjunka ytterligare under grundserien så behövs det ju inte någon raketforskare för att inse att det är dåliga publiksiffror. Naturligtvis ger det ett stort inkomstbortfall också!

I Allettan förra säsongen snittade vi 1069 åskådare. Jag tänker att vi kanske kan ta igen en del av publiktappet under Allettan förutsatt att vi vänder vår Allettetrend och vinner många matcher?
Publikbortfallet är en genomgående trend. Jag tror det beror på läget i Svedala just nu. Man håller i slantarna och prioriterar bort det som är mindre nödvändigt.
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 283
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: Tidningsartiklar

Post by Juha Ojajärvi »

Göran Strid wrote: 10 Nov 2023, 18:38
Per-Erik Odh wrote: 10 Nov 2023, 18:34
Anders Edman wrote: 10 Nov 2023, 16:37 Men vi ligger bra till i publikligan enligt Mjörnberg, vilket är lite förvånande i alla fall för mig. Ser man på webben vilket jag boendes i Göteborg gör så är det kusligt tyst och öde på hemmamatcherna så här långt. Väntar med spänning på när ”de nya Rebellerna” ska ta över. Eller kanske en ny support ”1957” ? kan ta över så det blir lite tryck på hovet igen….
Ja det är faktiskt lite förvånande.
Hittills i grundserien har vi ett snitt på 1179 åskådare och då har vi redan haft hemmaderbyt. Förra årets grundserie hade vi ett snitt på 1515 åskådare. I och med att hemmasnittet kommer sjunka ytterligare under grundserien så behövs det ju inte någon raketforskare för att inse att det är dåliga publiksiffror. Naturligtvis ger det ett stort inkomstbortfall också!

I Allettan förra säsongen snittade vi 1069 åskådare. Jag tänker att vi kanske kan ta igen en del av publiktappet under Allettan förutsatt att vi vänder vår Allettetrend och vinner många matcher?
Publikbortfallet är en genomgående trend. Jag tror det beror på läget i Svedala just nu. Man håller i slantarna och prioriterar bort det som är mindre nödvändigt.
Fast...IFK Skövde har hittills bättre snitt om man jämför med några år bakåt.
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 220
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Tidningsartiklar

Post by Ingvar Persson »

Nu konkurerar Skövde AIK inte qlängre om hemmapubliken. Grattis till fortsatt superettanspel nästa säsong AIK.
Post Reply