Tidningsartiklar

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Ingvar Persson wrote: 06 Jan 2022, 13:02 Artikeln om SIK kändes nästan som att jag varit medskribent i. Men mina skriverier i samma ämne på forumet blev alltid "totaldissade". Vet inte om de törs dissa SLA:s artikel, men eftersom den läses av hela Skövde kommun så får den nog vara i fred.
Faktum är att du inte blev dissad. Om någon på ett forum framför några andra åsikter är det ingen diss utan bara ett utbyte av åsikter.
Det är jättetråkigt att du låter hjärnspöken och rena missuppfattningar styra ditt liv!
/Perka
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Tidningsartiklar

Post by Ingvar Persson »

Perka. Kan du hjälpa mig att hitta ett enda inlägg från mig som handlar om värvning, åskådare, inkomster från åskådare, priser för värvning, lagbygge m,m, där jag åtminstone fick ett uns av medhåll, Nej då, utan praktiskt taget allt jag skrev kunde inte alls accepteras, jag kunde inte räkna och av ökade publikinttäckter gick bara en mindre del till föreningen endast 50 Kr för varje ny åskådare påstods???. Förstår du då inte Perka varför jag inte orkade skriva mer. Det var dock jättetrevligt att se att det fans fler som hade många av mina åsikter och att det dessutom var en reporter i SLA som skrev detta var för mig perfekt.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Tidningsartiklar

Post by peter johansson »

Ingvar Persson wrote: 06 Jan 2022, 14:39 Perka. Kan du hjälpa mig att hitta ett enda inlägg från mig som handlar om värvning, åskådare, inkomster från åskådare, priser för värvning, lagbygge m,m, där jag åtminstone fick ett uns av medhåll, Nej då, utan praktiskt taget allt jag skrev kunde inte alls accepteras, jag kunde inte räkna och av ökade publikinttäckter gick bara en mindre del till föreningen endast 50 Kr för varje ny åskådare påstods???. Förstår du då inte Perka varför jag inte orkade skriva mer. Det var dock jättetrevligt att se att det fans fler som hade många av mina åsikter och att det dessutom var en reporter i SLA som skrev detta var för mig perfekt.
bois-Ingvar! Nu tycker jag att detta bara blir löjligt det är klart att alla inte kan tycka likadant och bara därför så dissar man inte den personen utan man tycker inte likadant och det är en väsentlig skillnad. Du måste samtidigt förstå att bara för att det tex kommer 500 personer mer på en match a 110:- = 55000 så går ju inte de pengarna oavkortat rakt ner i fickan hos SIK utan dessa pengar går ju naturligtvis till många saker såsom hyror material kiosk mm mm precis som Göran skrev bla och förklarade för dig hur det går till något som han borde veta då han varit ordförande i klubben 2 rundor tex. bois-Ingvar, Jag tycker att du ska sluta att svartmåla oss på detta forum då vi inte på något sätt förtjänar detta och sedan hålla på och slicka röv på oxarnas forum är bara patetiskt av vuxen man som dig ta det för vad det är istället och försök att förstå vad folk skriver och hur dom förklarar och förstår du inte det så läs igen för man kan alltid misstolka.
Last edited by peter johansson on 06 Jan 2022, 15:21, edited 2 times in total.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tidningsartiklar

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 06 Jan 2022, 13:52 Faktum är att du inte blev dissad. Om någon på ett forum framför några andra åsikter är det ingen diss utan bara ett utbyte av åsikter.
Det är jättetråkigt att du låter hjärnspöken och rena missuppfattningar styra ditt liv!
Instämmer i Perkas svar till bois-Ingvar. Verkligen tråkigt att det kan rinna iväg utför så snabbt och dessutom helt utan orsak. Jag kommer faktiskt att tänka på Don Quijote och hans meningslösa och tragiska kamp mot väderkvarnarna eller för den delen rättshaveristen som inte kan släppa att något gick honom emot.

Släpp detta nu bois-Ingvar och börja om! Vi har ju ett nytt år framför oss! God fortsättning och nu hoppas vi på en spännande match mellan ditt lag och Skövde IK!

PS. Förklarade inte bois-Ingvar att han skulle sluta skriva på detta forum, som är så elakt och orättvist och som inte håller med i alla avseenden och som förgäves i mycket lugn och saklig ton försökte få bois-Ingvar att förstå saker utifrån andra vinklar? DS.
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Tidningsartiklar

Post by Ingvar Persson »

Jag har hela tiden bara pratat om 500 EXTRA BETALANDE ÅSKÅDARE och inget annat, att dess skall vara med att betala för hyra och material och att bara en liten del av deras pengar skulle tillföras kassan vore ju märkligt
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Tidningsartiklar

Post by Ingvar Persson »

Göran
Elak och orättvis har jag aldrig använt om forumet.Måste ha varit dina egna ord.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tidningsartiklar

Post by Göran Strid »

Ingvar Persson wrote: 06 Jan 2022, 17:10 Göran
Elak och orättvis har jag aldrig använt om forumet.Måste ha varit dina egna ord.
bois-Ingvar, precis, mina egna ord utifrån ditt ideligen upprepade tyckande. Snälla bois-Ingvar, släpp taget nu! Det finns en uppenbar risk om du inte gör det, för om vi slutar svara på dina inlägg - vilket bland annat jag nu överväger att göra för det lönar sig inte - så kommer du idissla även om det på ditt nya forum och kasta skit på Skövde och så önskar nog ingen. Inte ens dina nya kompisar, hoppas och tror jag.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tidningsartiklar

Post by Göran Strid »

bois-ingvar, en sista gång och med ett oändligt tålamod kommer här underlaget från mina egna anteckningar från styrelsemöten 1994-1998, 2000-2002 och 2014-2016. Påståendet nedan är också baserat på två skilda statistikunderlag från insläppen under de två sista perioderna och stämmer så väl man kan önska från den minnesbild jag har. Med 500 extra åskådare och som alltså är "nyintresserade", så blir det ännu sämre än vad jag kommer ihåg och summan landar på dryga 30 kronor netto.

Avrundat och snitt på två mätperioder:
100 betalande åskådare á 100 kr ger 10 000 (blandat stå-och sittplats)
60 Volvo á 50 kr ger 3 000 kronor
40 Skövdebostäder ger 0 kronor
70 årskort ger 0 kronor
90 ungdomar under 10 år ger 0 kronor
70 pensionär, studerande och ungdom á 60 (avrundat) ger 3 000 kronor
70 föreningsanslutna á 0 kronor ger 0 kronor
Summa 16 000 kronor, dvs dryga 30 kronor

Alltså, sista inlägget från min sida i denna i och för sig anmärkningsvärda fokusfråga initierad av bois-Ingvar, som inte velat eller vägrat förstå sakupplysningar, eftersom det inte passat in i bois-Ingvars föreställningsvärld.
Last edited by Göran Strid on 06 Jan 2022, 18:54, edited 2 times in total.
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Tidningsartiklar

Post by Ingvar Persson »

Göran
En sak är jag faktiskt glad över, nämligen att det finns åtminstone en person som tycker ganska lika som jag, nämligen att något måste göras för att förbättra SIK åtminstone till nästa säsong. Och denne man är inte vem som helst utan sportjournalist på SLA. Att förstärka laget från juniorledet hjälper föga och att förstärka laget med nykomlingar av samma klass som våra juniorer hjälper inte heller utan det enda som hjälper är att ta fram plånboken och göra som våran granne och värva spelare av klass och inte slösa bort pengar på B-klass spelare. Men då gäller det för SIK att de har en duktig förhandlare som inte överbetalar spelare, för Skövde är en attraktiv stad att komma till och att bli band de bästa i laget är ganska enkelt och därför bör det inte vara så svårt att få spelare av hög ettan-klass till Skövde utan att ruinera kassan. Tvärtom, ett bra lag lockar mer publik gör det lättare att få pengar av sponsorer och därmed en stärkt ekonomi. Att inte komma till all-ettan eller ett misslyckande i allettan kan endast skyllas på snål och felaktig värvning
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Tidningsartiklar

Post by Ingvar Persson »

Göran
Din slutsats är verkligen imponerande
Alltså ju fler betalande åskådare ju sämre resultat
Något jag aldrig någonsin kunnat föreställa mig.
Min tro att ju fler betalande åskådare ger mer pengar i kassan är nu plötsligt felaktig.
Då förstår jag först nu varför SIK inte vill värva spelare av hög klass för det skulle ju kanske innebära fler åskådare och rena ruinen för SIK
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Tidningsartiklar

Post by peter johansson »

Ingvar Persson wrote: 06 Jan 2022, 18:50 Göran
En sak är jag faktiskt glad över, nämligen att det finns åtminstone en person som tycker ganska lika som jag, nämligen att något måste göras för att förbättra SIK åtminstone till nästa säsong. Och denne man är inte vem som helst utan sportjournalist på SLA. Att förstärka laget från juniorledet hjälper föga och att förstärka laget med nykomlingar av samma klass som våra juniorer hjälper inte heller utan det enda som hjälper är att ta fram plånboken och göra som våran granne och värva spelare av klass och inte slösa bort pengar på B-klass spelare. Men då gäller det för SIK att de har en duktig förhandlare som inte överbetalar spelare, för Skövde är en attraktiv stad att komma till och att bli band de bästa i laget är ganska enkelt och därför bör det inte vara så svårt att få spelare av hög ettan-klass till Skövde utan att ruinera kassan. Tvärtom, ett bra lag lockar mer publik gör det lättare att få pengar av sponsorer och därmed en stärkt ekonomi. Att inte komma till all-ettan eller ett misslyckande i allettan kan endast skyllas på snål och felaktig värvning
bois-Ingvar!

Det är väl inte bara du som vill ha bättre spelare till SIK det är flera här inne som vill det ink mig själv och det har jag med flera också skrivit flera gånger så att det bara är du som vill det är enbart felaktigt och det borde du ha sett vid ett flertal gånger genom åren!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Tidningsartiklar

Post by peter johansson »

Ingvar Persson wrote: 06 Jan 2022, 19:48 Göran
Din slutsats är verkligen imponerande
Alltså ju fler betalande åskådare ju sämre resultat
Något jag aldrig någonsin kunnat föreställa mig.
Min tro att ju fler betalande åskådare ger mer pengar i kassan är nu plötsligt felaktig.
Då förstår jag först nu varför SIK inte vill värva spelare av hög klass för det skulle ju kanske innebära fler åskådare och rena ruinen för SIK

bois-Ingvar!

Det säger väl sig själv att vi vill ha mycket publik men det kvittar ju hur mycket publik som än kommer så finns det fortfarande fakturor som skall betalas för allt möjligt precis som Göran ÄN EN GÅNG redovisat för dig så jag förstår inte vad det är du inte förstår???
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Tidningsartiklar

Post by peter johansson »

bois-Ingvar!

Hade du inte lämnat detta forumet för det fina forumet i norr?? Om du bara vill hålla på och gagga här så tycker jag att det är bättre att du håller dig norröver i fortsättningen för det som du håller på med här drar verkligen ner stämningen och det är inte kul alls :evil:

Ps Du skulle ju förresten inte skriva ETT ENDA ORD OM SIK på oxarnas forum lovade du dyrt och heligt konstigt då du skrev ett inlägg den 1 januari och ett den 3 januari det var inte länge du höll det löftet :oops: :oops: :oops: :oops: Ds
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Tidningsartiklar

Post by Ingvar Persson »



Peter
Du har helt rätt. Jag skriver inget om SIK. Jag skriver bara om den märkliga tolkningen på forumet av vad jag skriver. Jag vidhåller fortfarande att sportreportern på SLA hade en del synpunkter som även ni på forumet borde ta en ordentlig fundering på. Jag lovar dig Peter och övriga höjdare på forumet att nu är det slut från mitt håll. Vill ni veta fortsättningsvis vad jag tycker om hockeyn i allmänhet så läs på Oxlarnas forum. Som Skövdebo och SIK-are kommer jag aldrig att kasta skit på SIK, men jag kommer att skriva vad jag tycker.
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Tidningsartiklar

Post by Ingvar Persson »

Peter
Jag förstår inte ett ord vad du menar. För mig är det solklart,ju mer betalande åskådare ju bättre möjlighet blir det rimligen att betala räkningar och övriga kostnader. Något annat resultat än bara positivt för fler betalande åskådare är för mig fullständigt okända.
Post Reply