Tidningsartiklar

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Tidningsartiklar

Post by Marcus Lundgren »

Niklas Hjalmarsson wrote: 26 Oct 2022, 08:30
Per-Erik Odh wrote: 26 Oct 2022, 06:13 Läsvärd SLA idag med Skövdeögon sett.

En stor artikel där tidningen pratat med Andreas Birgersson som vill se ett samarbete mellan supportrarna till SIK, SAIK och IFK handboll. Bara att hoppas det slår väl ut.

De glömde GIK fansen!

Tidningen har också pratat med Robin Wallin efter undersökningen av hans knäskada. Han är försiktigt positiv och hoppas vara på is igen ganska snart. Det låter bra det.

I en tredje artikel står det om kickningen av Kasper Elo från Mariestad. Elo är ju klubbens supporterspelare och att han tvingas lämna är rätt uppseendeväckande. Detta tillsammans med olika rykten man hör gör att åtminstone jag undrar över hur det är med harmonin i den klubben denna säsong?
Presterar man inte mer än 5 poäng på 7 matcher som heltidsproffs i div 1 då har man inte på denna nivån att göra!
Det borde väl ni fått erfara själva nu när ni har en tränare från Mariestad som för första gången på evigheter ställer över ”favoritspelare” som han inte tycker platsar!?
Men verkligheten är väl inte så utvecklad i er klubb då man vill ”hyra in” supportrar från andra hockeyklubbar och helt andra idrotter! 😂😂😂
5 poäng på 7 matcher i ett nytt land är knappast dåligt. Sen har jag inte sett någonting av Mariestad i år så jag kan ju inte kommentera hur han sett ut i övrigt.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Tidningsartiklar

Post by Niklas Hjalmarsson »

Marcus Lundgren wrote: 26 Oct 2022, 08:39
Niklas Hjalmarsson wrote: 26 Oct 2022, 08:30
Per-Erik Odh wrote: 26 Oct 2022, 06:13 Läsvärd SLA idag med Skövdeögon sett.

En stor artikel där tidningen pratat med Andreas Birgersson som vill se ett samarbete mellan supportrarna till SIK, SAIK och IFK handboll. Bara att hoppas det slår väl ut.

De glömde GIK fansen!

Tidningen har också pratat med Robin Wallin efter undersökningen av hans knäskada. Han är försiktigt positiv och hoppas vara på is igen ganska snart. Det låter bra det.

I en tredje artikel står det om kickningen av Kasper Elo från Mariestad. Elo är ju klubbens supporterspelare och att han tvingas lämna är rätt uppseendeväckande. Detta tillsammans med olika rykten man hör gör att åtminstone jag undrar över hur det är med harmonin i den klubben denna säsong?
Presterar man inte mer än 5 poäng på 7 matcher som heltidsproffs i div 1 då har man inte på denna nivån att göra!
Det borde väl ni fått erfara själva nu när ni har en tränare från Mariestad som för första gången på evigheter ställer över ”favoritspelare” som han inte tycker platsar!?
Men verkligheten är väl inte så utvecklad i er klubb då man vill ”hyra in” supportrar från andra hockeyklubbar och helt andra idrotter! 😂😂😂
5 poäng på 7 matcher i ett nytt land är knappast dåligt. Sen har jag inte sett någonting av Mariestad i år så jag kan ju inte kommentera hur han sett ut i övrigt.
”Nytt land” är ju en sanning med modifikation då han bla varit i Östersund tidigare!
Men återigen, 1+4 som proffs på 7 matcher är för dåligt om han inte presterar bättre på andra håll än poäng och det gjorde han ju inte!
Silly season is just another season!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Tidningsartiklar

Post by Niklas Hjalmarsson »

Anders Edman wrote: 26 Oct 2022, 07:12 Angående Elo så säger Calle Johansson att Elo är ” en supertrevlig kille samt en jätteduktig hockeyspelare” !! Killen har ju ändå gjort 5 p på 7 matcher vilket enligt mitt tycke är ok. Nä, här är det något annat som är bakomliggande orsak till avskedet. Jag har mina aningar men håller dom för mig själv.
Får vi veta nu vad du insinuerar, annars kan ju vem som helst sitta här och fabulera ihop skit som känns bra för egot!
Eller är det som så att du bara hittar på?
Silly season is just another season!
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Tidningsartiklar

Post by Marcus Lundgren »

Niklas Hjalmarsson wrote: 26 Oct 2022, 08:30 ”Nytt land” är ju en sanning med modifikation då han bla varit i Östersund tidigare!
Men återigen, 1+4 som proffs på 7 matcher är för dåligt om han inte presterar bättre på andra håll än poäng och det gjorde han ju inte!
Ja okej, han har gjort 19 matcher i Östersund. Han snittar nu 0.07 poäng mindre per match i Mariestad än under sin tid i Östersund.
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Tidningsartiklar

Post by Urban Stahel »

Marcus Lundgren wrote: 26 Oct 2022, 09:32
Niklas Hjalmarsson wrote: 26 Oct 2022, 08:30 ”Nytt land” är ju en sanning med modifikation då han bla varit i Östersund tidigare!
Men återigen, 1+4 som proffs på 7 matcher är för dåligt om han inte presterar bättre på andra håll än poäng och det gjorde han ju inte!
Ja okej, han har gjort 19 matcher i Östersund. Han snittar nu 0.07 poäng mindre per match i Mariestad än under sin tid i Östersund.
Elo har aldrig gjort mycket poäng under sin karriär,så att han inte gjorde mer än 5 är föga förvånande.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tidningsartiklar

Post by Göran Strid »

2014-15 Casper Coyotes 36 20 37 57
2015-16 FoPS U20 U20 2 2 2
FPS Suomi-sarja 10 5 7 12
2016-17 SaPKo 42 2 13 15
2017-18 SaPKo 33 10 5 15
2018-19 RoKi Mestis 29 9 8 17
2019-20 RoKi Mestis 50 15 31 46
2020-21 RoKi Mestis 8 2 8 10
Östersunds IK 13 3 10 13
2021-22 Kiekko-Espoo 24 6 10 16
HK 32 Liptovsky Mikulas 18 5 2 7
| Qualification 5 2 0 2
2022-23 Mariestad bois 7 1 4 5
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Niklas Hjalmarsson wrote: 26 Oct 2022, 08:30
Per-Erik Odh wrote: 26 Oct 2022, 06:13 Läsvärd SLA idag med Skövdeögon sett.

En stor artikel där tidningen pratat med Andreas Birgersson som vill se ett samarbete mellan supportrarna till SIK, SAIK och IFK handboll. Bara att hoppas det slår väl ut.

De glömde GIK fansen!

Tidningen har också pratat med Robin Wallin efter undersökningen av hans knäskada. Han är försiktigt positiv och hoppas vara på is igen ganska snart. Det låter bra det.

I en tredje artikel står det om kickningen av Kasper Elo från Mariestad. Elo är ju klubbens supporterspelare och att han tvingas lämna är rätt uppseendeväckande. Detta tillsammans med olika rykten man hör gör att åtminstone jag undrar över hur det är med harmonin i den klubben denna säsong?
Presterar man inte mer än 5 poäng på 7 matcher som heltidsproffs i div 1 då har man inte på denna nivån att göra!
Det borde väl ni fått erfara själva nu när ni har en tränare från Mariestad som för första gången på evigheter ställer över ”favoritspelare” som han inte tycker platsar!?
Men verkligheten är väl inte så utvecklad i er klubb då man vill ”hyra in” supportrar från andra hockeyklubbar och helt andra idrotter! 😂😂😂
Vill bara påpeka att Niklas har editerat i mitt inlägg innan han postade. Jag förstår skämtet men det innebär också att citatet inte är korrekt återgivet. Jag har alltså inte skrivet någon kommentar om Grästorpsfansen.
/Perka
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 169
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Tidningsartiklar

Post by Lars Hildegard »

Niklas Hjalmarsson wrote: 26 Oct 2022, 08:30 Men verkligheten är väl inte så utvecklad i er klubb då man vill ”hyra in” supportrar från andra hockeyklubbar och helt andra idrotter! 😂😂😂
Niklas! Beskriv gärna hur det är att vara supporter till en förening, där man bara går på hockey och står i klacken där och ALDRIG besöker någon annan sport. Det känns som om många andra klubbar kan lära sig ett å annat av det. Samarbete kan väl aldrig vara nyttigt, eller? :eh:
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 169
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Tidningsartiklar

Post by Lars Hildegard »

Niklas Hjalmarsson wrote: 26 Oct 2022, 08:30 Det borde väl ni fått erfara själva nu när ni har en tränare från Mariestad som för första gången på evigheter ställer över ”favoritspelare” som han inte tycker platsar!?
Jag tycker det är fantastiskt bra, något som flera andra också har skrivit här. Spelaren har dessutom "kommit tillbaka" och tycks nu vara bättre än innan. Vi får heller inte glömma i sammanhanget att Skövdes trupp i år är bra mycket bredare än den varit tidigare år, vilket givetvis underlättar att ställa över spelare. :thumbup:
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Tidningsartiklar

Post by Anders Edman »

Bra skrivet Lars 👍
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Enligt dagens SLA har Walin tränat på is i veckan :thumbup:

Tränar han bör man kunna dra slutsatsen att knäskadan inte var av det allvarliga slaget och att det inte kan vara allt för långt borta innan han får testa mellan stolparna igen?
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

För några dagar sedan var det en insändare i SLA om ljudet på Billingehov. I dagens SLA hade Andreas Birgersson svarat på den.

Tycker det var ett intressant svar som förklarar lite kring ljudet, som ju inte håller någon högre kvalité, och hur det fungerar på hovet och vad som görs.
/Perka
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Tidningsartiklar

Post by peter johansson »

Per-Erik Odh wrote: 04 Nov 2022, 10:18 För några dagar sedan var det en insändare i SLA om ljudet på Billingehov. I dagens SLA hade Andreas Birgersson svarat på den.

Tycker det var ett intressant svar som förklarar lite kring ljudet, som ju inte håller någon högre kvalité, och hur det fungerar på hovet och vad som görs.
Och vad stod det då?...... ;)
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Tidningsartiklar

Post by peter johansson »

peter johansson wrote: 04 Nov 2022, 12:53
Per-Erik Odh wrote: 04 Nov 2022, 10:18 För några dagar sedan var det en insändare i SLA om ljudet på Billingehov. I dagens SLA hade Andreas Birgersson svarat på den.

Tycker det var ett intressant svar som förklarar lite kring ljudet, som ju inte håller någon högre kvalité, och hur det fungerar på hovet och vad som görs.
Och vad stod det då?...... ;)
Lyckades hitta insändaren och kunde läsa den utan något abonnemang ett mycket bra svar av Birgersson f.ö :clap: :clap:
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Tidningsartiklar

Post by Gunwaldh Johansson »

Post Reply