Tidningsartiklar

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5340
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Lite intressanta tankar allmänt om klubbars ekonomi av Jan Larsson i dagens SLA.
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5340
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Står ju naturligtvis i SLA idag om jubileumsmatchen. Men det är inte det som är det viktiga utan de har även fått några svar av Hasse om truppen.

Hasse räknar med att det fixar sig med Rosén. Vi är överens om allting och nu hänger det på fansen säger han. Vi tittar inte på någon annan back än Rosén säger han också.
Molin har sökt skola på annan ort och väntar på besked. Han finns fortfarande som ett forwardsalternativ.
Hasse räknar bort Sjögren. Han vill till allsvenskan vilket klubben har jättestor respekt för och tycker det är bra om han kan få den möjligheten. Men vi kan inte vänta in det utan vi måste titta på andra alternativ och räknar därför bort honom meddelar Hasse.
Det finns forwards där ute och klubben har för avsikt att göra klart med en o annan, men det är gott om dem och klubben vill träffa rätt.

Där var det svar på i princip varenda fråga som det har spekulerats om de sista dagarna. Naturligtvis bygger detta på nuläget och förutsättningarna kan ju ändras men så är läget enligt Hasse just nu.
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5340
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Dagens SLA :D
Grästorp har inte tackat ja till friplatsen i ettan ännu. Ska de tacka ja måste de veta att klubben, som gick 250.000 back den gångna säsongen, får in nog med pengar. Förbundet vill ha svar inom ett par dagar.

Sedan står det också att kamratsammanslutningen "Real referee group", som är en grupp med gamla hockeydomare, haft en träff på Billingehus. Conny Trygg är en av deltagarna.
Jag misstänker att nostalgihjärtat på Därth slår rätt många extraslag när han ser bilden :D
/Perka
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Tidningsartiklar

Post by Ingvar Persson »

Jobbigt besked på SLA.se. Kommer säkert i tidningen i morgon
Nu har Jonte och Bobbo i bois fått extra roligt
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Tidningsartiklar

Post by Anders Åstebro »

Ingvar Persson wrote:Jobbigt besked på SLA.se. Kommer säkert i tidningen i morgon
Nu har Jonte och Bobbo i bois fått extra roligt

Man bromsar för hårt så inte fakturorna hänger med i svängarna.
Måste ta lärdom av rallyåkarna där man bromsar innan kurvan och gasar sig igenom.
Annars är det risk att det blir en avåkning.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tidningsartiklar

Post by Göran Strid »

Anders Åstebro wrote:
Ingvar Persson wrote:Jobbigt besked på SLA.se. Kommer säkert i tidningen i morgon
Nu har Jonte och Bobbo i bois fått extra roligt

Man bromsar för hårt så inte fakturorna hänger med i svängarna.
Måste ta lärdom av rallyåkarna där man bromsar innan kurvan och gasar sig igenom.
Annars är det risk att det blir en avåkning.
Har du gått in med din andel än?
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Tidningsartiklar

Post by Anders Åstebro »

Göran Strid wrote:
Anders Åstebro wrote:
Ingvar Persson wrote:Jobbigt besked på SLA.se. Kommer säkert i tidningen i morgon
Nu har Jonte och Bobbo i bois fått extra roligt

Man bromsar för hårt så inte fakturorna hänger med i svängarna.
Måste ta lärdom av rallyåkarna där man bromsar innan kurvan och gasar sig igenom.
Annars är det risk att det blir en avåkning.
Har du gått in med din andel än?
Varför skulle jag?
För att du och andra tycker att man bör göra det eller?
Är det något jag avskyr så är det där man kallar för "grupptryck".
På tal om grupp så är jag redan med på en kant genom de kollektiva andelar som Rebellerna har tecknat sig för.
Annars nöjer jag mig med inträde, någon korv utan bröd och ett oräkneligt antal koppar kaffe.
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 766
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Tidningsartiklar

Post by Kristian Eriksson »

Anders Åstebro wrote:
Göran Strid wrote:
Anders Åstebro wrote:
Ingvar Persson wrote:Jobbigt besked på SLA.se. Kommer säkert i tidningen i morgon
Nu har Jonte och Bobbo i bois fått extra roligt

Man bromsar för hårt så inte fakturorna hänger med i svängarna.
Måste ta lärdom av rallyåkarna där man bromsar innan kurvan och gasar sig igenom.
Annars är det risk att det blir en avåkning.
Har du gått in med din andel än?
Varför skulle jag?
För att du och andra tycker att man bör göra det eller?
Är det något jag avskyr så är det där man kallar för "grupptryck".
På tal om grupp så är jag redan med på en kant genom de kollektiva andelar som Rebellerna har tecknat sig för.
Annars nöjer jag mig med inträde, någon korv utan bröd och ett oräkneligt antal koppar kaffe.

Anders Åstebro har inte gått in med någon (personlig) andel än, och han behöver enligt min mening inte hängas ut för det. Om det skulle vara så, så kunde vi lika gärna ta inträde här på forumet (vad andelen kostar). Jag känner många SIK supportrar som prioriterar annat än att vara med i AndelsspelaRen, inte mindre SIK fans för det... Bara deras egna personliga val.

5 Andelar kvar!!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tidningsartiklar

Post by Göran Strid »

Medges! Det var dumt av mig att skriva kommentaren! Sorry! :oops:
Robin Larsson
Reactions:
Posts: 68
Joined: 23 Feb 2014, 21:18

Re: Tidningsartiklar

Post by Robin Larsson »

Någon som vet om hyresavin hittats?Den har väl hamnat mellan samma stolar som den förra så den kanske ligger på samma ställe. :? Någon som vet hur det ligger till?
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Tidningsartiklar

Post by Ingvar Persson »

Robin Larsson wrote:Någon som vet om hyresavin hittats?Den har väl hamnat mellan samma stolar som den förra så den kanske ligger på samma ställe. :? Någon som vet hur det ligger till?
Robin. ????????????
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Tidningsartiklar

Post by Rickard Dahl »

Ingvar Persson wrote:
Robin Larsson wrote:Någon som vet om hyresavin hittats?Den har väl hamnat mellan samma stolar som den förra så den kanske ligger på samma ställe. :? Någon som vet hur det ligger till?
Robin. ????????????
Bry dig inte om honom, ignorera totalt är bästa medicin.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Tidningsartiklar

Post by Anders Åstebro »

Rickard Dahl wrote: Bry dig inte om honom, ignorera totalt är bästa medicin.
Robin kan man ignorera, men det är lite svårare att göra det samma med släpande fakturor, eller hur Rickard.
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Tidningsartiklar

Post by Rickard Dahl »

Anders Åstebro wrote:
Rickard Dahl wrote: Bry dig inte om honom, ignorera totalt är bästa medicin.
Robin kan man ignorera, men det är lite svårare att göra det samma med släpande fakturor, eller hur Rickard.
Givetvis, men det har jag inte påstått heller.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Tidningsartiklar

Post by Anders Åstebro »

Nej Rickard, jag vet att du inte har gjort så, men...hmmf..
Vad/hur tycker du vi skall framställa ett påstående angående detta med ännu en släpande hyresfaktura då?
Post Reply