Tidningsartiklar

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote: 26 Dec 2022, 16:19
Gunwaldh Johansson wrote: 26 Dec 2022, 14:37 Därför tränade FBK-ikonens son med SIK
https://www.sla.se/2022/12/26/darfor-tr ... 1672061116
Varför hänvisar du och andra (Perka t ex) till artiklar som många ändå inte kan läsa?!? Förstår inte syftet. Meningslös upplysning liksom. Skriv istället åtminstone något om budskapet eller vad det handlar om!

Nej då, jag är inte sur. Bara funderat en smula över detta, eftersom de som har läst tidningen ifråga har förmodligen läst artikeln utan extra upplysning på forum?!?

Eller tänker jag fel här? Det kanske skall vara så att bara antyda?
Det enda jag har tänkt är att uppmärksamma om tidningsartiklarna för att jag tänker att det kan ha ett allmänt intresse. Sedan får väl de som vill köpa lösnummer om de inte har prenumeration tänker jag.
Att planka artiklarna rakt av är inte något alternativ för mig.

Men är det en allmän uppfattning att det är meningslöst att hänvisa till tidningsartiklar som är bakom betalvägg så har jag inga problem att sluta med det. Är det en allmän uppfattning bland läsarna att det inte ska hänvisas till tidningsartiklar?

Det finns förresten en intressant artikelserie i Mariestadstidningen där de i tre artiklar pratar med Appelgren om kicken han fick! En kort sammanfattning säger att han inte är helt överens med Calle just nu :silent:
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote: 26 Dec 2022, 14:26
Per-Erik Odh wrote: 26 Dec 2022, 12:13 Och idag var det motsvarande genomgång på Skövde Nyheter. Där presenterades däremot samtliga lag i Allettan södra jämfört med SLAs som presenterade de "nya" lagen.

https://www.skovdenyheter.se/2022-12-25 ... ttan-sodra
Kan du säga ngt om betygen?
Tillsammans med Jönköpings-posten, Tranås tidning och Smålänningen har Skövde Nyheter gjort den här sammanställningen.
De har poängsatt gällande målvakt, backar, forwards och tränare och jag misstänker att gällande varje lagdel är maxpoängen 5 och i så fall kan man få maximala 20 poäg.

Nybro 16
Dalen, Troja, Kalmar, 15
Karlskrona, SIK 14
bois, Tranås, Visby/Roma 13
Halmstad 11

Sedan har man kommenterat rätt utförligt hur man kommit fram till betygen men där spelar jag SNs nyttiga idiot och hänvisar till lösnummer :D
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tidningsartiklar

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 26 Dec 2022, 20:41
Göran Strid wrote: 26 Dec 2022, 16:19
Gunwaldh Johansson wrote: 26 Dec 2022, 14:37 Därför tränade FBK-ikonens son med SIK
https://www.sla.se/2022/12/26/darfor-tr ... 1672061116
Varför hänvisar du och andra (Perka t ex) till artiklar som många ändå inte kan läsa?!? Förstår inte syftet. Meningslös upplysning liksom. Skriv istället åtminstone något om budskapet eller vad det handlar om!

Nej då, jag är inte sur. Bara funderat en smula över detta, eftersom de som har läst tidningen ifråga har förmodligen läst artikeln utan extra upplysning på forum?!?

Eller tänker jag fel här? Det kanske skall vara så att bara antyda?
...Att planka artiklarna rakt av är inte något alternativ för mig....
Äsch! Vem har pratat om att planka artiklar?!?
Ok, vi släpper detta då. Fortsätt att köra på som vanligt med att ange en mailadress. Bäst så tydligen, även om det är lite svårt att köpa lösnummer för att läsa en spalt, om man inte bor i Skövdes närområde.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tidningsartiklar

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 26 Dec 2022, 20:46
Göran Strid wrote: 26 Dec 2022, 14:26
Per-Erik Odh wrote: 26 Dec 2022, 12:13 Och idag var det motsvarande genomgång på Skövde Nyheter. Där presenterades däremot samtliga lag i Allettan södra jämfört med SLAs som presenterade de "nya" lagen.

https://www.skovdenyheter.se/2022-12-25 ... ttan-sodra
Kan du säga ngt om betygen?
Tillsammans med Jönköpings-posten, Tranås tidning och Smålänningen har Skövde Nyheter gjort den här sammanställningen.
De har poängsatt gällande målvakt, backar, forwards och tränare och jag misstänker att gällande varje lagdel är maxpoängen 5 och i så fall kan man få maximala 20 poäg.

Nybro 16
Dalen, Troja, Kalmar, 15
Karlskrona, SIK 14
bois, Tranås, Visby/Roma 13
Halmstad 11

Sedan har man kommenterat rätt utförligt hur man kommit fram till betygen men där spelar jag SNs nyttiga idiot och hänvisar till lösnummer :D
Tackar ödmjukast! Fullt tillräckligt! :angel:
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Tidningsartiklar

Post by Gunwaldh Johansson »

Hamburgarkedjan Bröderna köper Väsby IK
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... rar-loggan
Robin Hallerström
Reactions:
Posts: 59
Joined: 04 Feb 2017, 01:57

Re: Tidningsartiklar

Post by Robin Hallerström »

Häpnadsväckande sätt att kringgå 51%-regeln.

Det finns inga frågetecken längre. 100% bojkott av Brödernas. De har blivit gödda av glada Skövdesupportrar utan att vilja ge en krona tillbaka. Besök hellre Loft och/eller Boulehallen som serverar god pizza och dryck. Jag hoppas att klubben kan sy ihop ett fint samarbete med det företaget.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Tidningsartiklar

Post by Joakim Blomquist »

Bojkott var ordet. Inte en smula eller droppe mer där.. 😡
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Tidningsartiklar

Post by Anders Edman »

Inga besök på brödernas mer för min del 😡
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Jag har ett presentkort på 500 på brödernas, är det okej att jag använder det innan jag inleder min bojkott?
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Expressen idag om stormen som utbröt.

://www.expressen.se/sport/hockey/svarar-nu ... olyckligt/
/Perka
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Tidningsartiklar

Post by Anders Edman »

Tveksamt Perka…mycket tveksamt 😉
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tidningsartiklar

Post by Göran Strid »

Men vad nu...har inte detta fått överslag? Om vi bortser från ägandevillkoren utan ser enbart på sponsring - det är ju slantar det gäller - så finns det mängder med nationella företag som inte sponsrar alla lokala föreningar, där man verkar.

Sedan en sak till, flera matställen - t ex i Skövde - är kopplade till matleveranser från Brödernas, så det gäller att veta vad man gör om man bestämmer sig för bojkott.

För min del kommer jag bland annat därför inte att bojkotta Brödernas.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

I dagen Trashtalk så snackar Mjörnberg och Henrik hockeystaden rätt mycket kring detta. De är positiva kring det mesta i det men tycker att Väsby som klubb var lite småfula mot medlemmarna i själva genomförandet.
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tidningsartiklar

Post by Göran Strid »

Aftonbladet idag (utdrag):
"...En svensk hamburgerkedjas kidnappning av en svensk hockeyklubb utgör en mikroversion i denna globala trend. Men riskerna är desamma. Det är inte säkert att ständigt större och större sedelbuntar betyder ökad respekt från fansen. Faktum är att det kan få direkt motsatt effekt. Det är ungefär som att vaska årgångschampagne på krogen av det enkla skälet att man har råd. Visst drar sig ett sådant spektakel till sig mångas blickar. Men inte av beundran utan avsmak..."
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Tidningsartiklar

Post by Joakim Blomquist »

Göran Strid wrote: 19 Jan 2023, 17:10 Men vad nu...har inte detta fått överslag? Om vi bortser från ägandevillkoren utan ser enbart på sponsring - det är ju slantar det gäller - så finns det mängder med nationella företag som inte sponsrar alla lokala föreningar, där man verkar.

Sedan en sak till, flera matställen - t ex i Skövde - är kopplade till matleveranser från Brödernas, så det gäller att veta vad man gör om man bestämmer sig för bojkott.

För min del kommer jag bland annat därför inte att bojkotta Brödernas.
Nu fattar jag inte riktigt? Är flera matställen i Skövde kopplade till Brödernas via matleveranser?? Menar du att restauranger köper mat från en annan restaurang?? 🤔

Man kunde valt att gå in och sponsra på de ställen man har en restaurang i direkt närhet till en ishockeyhall. Alltså fler sponsringar och inte ett sammangåeende.
Man kunde ha startat samarbeten med Skövde ik. Man kunde gjort något för hockeysupportrar i samband med match. Det finns mycket man kunde gjort när man drar nytta av sitt läge.
Men icke!

Så min syn är klar! Jag bojkottar!
Post Reply