Skövde IK 2016/17

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote:
Marcus Lundgren wrote:
Lars Danling wrote:Ryktas om fler unga fd Sikare i derbyt mot MBois... :shock:
Namn?
Spännande! Känns onekligen som ett rykte med substans när det kommer från Lars.
10 till 10.50 är det lördagsträning om man inte kan behärska sig 8-)
Vilka finns det om vi ska chansa lite då? Filip Forsmark borde ligga nära till hands då han är i rätt ålder och att han spelar i Örebro som vi ju lånat från ett antal gånger
Magnus Hagman
Reactions:
Posts: 312
Joined: 30 Jan 2014, 21:41

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Magnus Hagman »

Kanske inte så unga...men Karlskrona har ju inga matcher i helgen.
Antagligen bara ett önske-tänkande. Men det hade ju varit otroligt kul!
Men utan förstärkning så tror jag faktiskt att Siken kommer kunna ge "Guds gåva till hockeyn" en match!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Gunwaldh Johansson »

Marcus Lundgren wrote:
Per-Erik Odh wrote:
Marcus Lundgren wrote:
Lars Danling wrote:Ryktas om fler unga fd Sikare i derbyt mot MBois... :shock:
Namn?
Spännande! Känns onekligen som ett rykte med substans när det kommer från Lars.
10 till 10.50 är det lördagsträning om man inte kan behärska sig 8-)
Vilka finns det om vi ska chansa lite då? Filip Forsmark borde ligga nära till hands då han är i rätt ålder och att han spelar i Örebro som vi ju lånat från ett antal gånger
Filip Forsmark och Tom Lundgren http://www.eliteprospects.com/player.php?player=266043
Allt enligt dagens SLA.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2016/17

Post by peter johansson »

Gunwaldh Johansson wrote:
Marcus Lundgren wrote:
Per-Erik Odh wrote:
Marcus Lundgren wrote:
Lars Danling wrote:Ryktas om fler unga fd Sikare i derbyt mot MBois... :shock:
Namn?
Spännande! Känns onekligen som ett rykte med substans när det kommer från Lars.
10 till 10.50 är det lördagsträning om man inte kan behärska sig 8-)
Vilka finns det om vi ska chansa lite då? Filip Forsmark borde ligga nära till hands då han är i rätt ålder och att han spelar i Örebro som vi ju lånat från ett antal gånger
Filip Forsmark och Tom Lundgren http://www.eliteprospects.com/player.php?player=266043
Allt enligt dagens SLA.[/quote


Står inget på deras hemsida om detta !?
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Urban Stahel »

peter johansson wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:
Marcus Lundgren wrote:
Per-Erik Odh wrote:
Marcus Lundgren wrote:
Lars Danling wrote:Ryktas om fler unga fd Sikare i derbyt mot MBois... :shock:
Namn?
Spännande! Känns onekligen som ett rykte med substans när det kommer från Lars.
10 till 10.50 är det lördagsträning om man inte kan behärska sig 8-)
Vilka finns det om vi ska chansa lite då? Filip Forsmark borde ligga nära till hands då han är i rätt ålder och att han spelar i Örebro som vi ju lånat från ett antal gånger
Filip Forsmark och Tom Lundgren http://www.eliteprospects.com/player.php?player=266043
Allt enligt dagens SLA.[/quote


Står inget på deras hemsida om detta !?
Blir te att glo på träningen idag meao :)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Per-Erik Odh »

Man kan konstatera två saker efter att ha läst dagens SLA.
1. Marcus gissade fruktansvärt rätt :D
2. Det ser ju onekligen ut som att Skövde och Örebro pratar en del med varandra?

En back och en forward som förhoppningsvis kan avlasta på ett bra sätt ser jag det som.
Visst är det roligt att Skövde IK kan få lite payback av spelare som tidigare tagit avstamp i föreningen och visst är det underbart att det bara radar upp sig med positiva signaler och medvind. Ta bara senaste två veckorna som exempel vad det gäller truppen. Tre juniorer som tidigare haft Skövde IKs emblem på bröstet kommer tillbaka hit och hjälper till. Jag tänker på Jesper, Tom och Filip. Tre spelare, Henriksson, Niklasson och Albin Andersson som skrivit på för ytterligare två år. Skitkul :D
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote:Man kan konstatera två saker efter att ha läst dagens SLA.
1. Marcus gissade fruktansvärt rätt :D
2. Det ser ju onekligen ut som att Skövde och Örebro pratar en del med varandra?

En back och en forward som förhoppningsvis kan avlasta på ett bra sätt ser jag det som.
Visst är det roligt att Skövde IK kan få lite payback av spelare som tidigare tagit avstamp i föreningen och visst är det underbart att det bara radar upp sig med positiva signaler och medvind. Ta bara senaste två veckorna som exempel vad det gäller truppen. Tre juniorer som tidigare haft Skövde IKs emblem på bröstet kommer tillbaka hit och hjälper till. Jag tänker på Jesper, Tom och Filip. Tre spelare, Henriksson, Niklasson och Albin Andersson som skrivit på för ytterligare två år. Skitkul :D
Amen!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2016/17

Post by peter johansson »

Inga spännande sillyrykten på gång ?? ;) ;)
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Niklas Hjalmarsson »

Per-Erik Odh wrote:
Krister Holm wrote:
Urban Stahel wrote:
Per-Erik Odh wrote:
Krister Holm wrote:
Tobias Thurén wrote: Att ni sikare har ork och tid att angagerar er i ett grannforum där intelligenskvoten är lika med min skostorlek är häpnadsväckande!
Till admin: Är detta ok?
Det beror på hur stora fötter han har ;)

Allvarligt Krister, jag tycker personligen inte att du ska komma här och ha åsikter just nu med tanke på hur det ser ut på ert jävla forum. Vi är tre Admin här på Rebellerna och en av dem är jag. Min röst hamnar definitivt på att det är helt okej!
Med all respekt Krister,jag håller med Perka fullständigt i detta...Städa upp på erat forum innan ni kommer hit och beklagar er!
Perka och Urban: Vilket inlägg på oxarna är i närheten av detta? Och kom inte med något trams av typen ALLA utan försök komma med ett seriöst svar.
Ja det finns ju till och med inlägg som säger att Olli lämnade Skövde på grund av att SIK inte skaffade jobb till honom och det är ju en ren lögn som blivit en sanning mycket tack vare det. Där har du ett exempel. Sedan kanske det är uppåt 10 % av inläggen som är direkt nedvärderande åt Skövdes håll. Sedan om det är 8 eller 12 är svårt att säga men mycket är det :(
Allt man hör genom "rykten och sk. säker källa" bör man nog inte alltid tro på, inte heller då sprida vidare som en "sanning" , bara för att det passar ens egen "sanning" bäst!

Källkritik är viktigt att tänka på, för alla.
Silly season is just another season!
Post Reply