Skövde IK 2016/17

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Krister Holm »

Per-Erik Odh wrote:
Men snälla Krister, påstår Oscar i sitt inlägg att alla som skriver på ert forum är idioter?
Sprider han skit, vad ska man kalla det som görs oavbrutet på ditt forum?

Gå och lägg dig nu är ett gott råd i all välmening!
Hur ska man annars tolka "Att ni sikare har ork och tid att angagerar er i ett grannforum där intelligenskvoten är lika med min skostorlek är häpnadsväckande! "?

Som jag skrivit ett antal gånger nu: Jag reagerar inte på att det sprids skit, det gör det rätt bra åt båda håll, men det får inte bli FÖR grova övertramp. Då är en moderators uppgift att se till att just moderera. Men fine, då vet jag!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Per-Erik Odh »

Krister Holm wrote:
Per-Erik Odh wrote:
Men snälla Krister, påstår Oscar i sitt inlägg att alla som skriver på ert forum är idioter?
Sprider han skit, vad ska man kalla det som görs oavbrutet på ditt forum?

Gå och lägg dig nu är ett gott råd i all välmening!
Hur ska man annars tolka "Att ni sikare har ork och tid att angagerar er i ett grannforum där intelligenskvoten är lika med min skostorlek är häpnadsväckande! "?

Som jag skrivit ett antal gånger nu: Jag reagerar inte på att det sprids skit, det gör det rätt bra åt båda håll, men det får inte bli FÖR grova övertramp. Då är en moderators uppgift att se till att just moderera. Men fine, då vet jag!
Den var rätt långsökt Krister. Min uppmaning till dig blir därför inte bara att du skall lägga dig att sova, se dessutom till att du inte går upp förrän du är ordentligt utvilad.
Du sluggar ju bara nu!
/Perka
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Jani Eriksson »

Så vad är den verkliga anledningen till att Olli lämnar? Jag är 100% säker på att jag inte kommer få reda på svaret.. För allt ska vara så himla hemligt.. Samma sak var de om Robin!! Ge fan ut sanningen.. I stället för att de ska spridas falska rykten hela jävla tiden..
Är fruktansvärt arg nu.. :evil: :evil:
Rickard Larsson
Reactions:
Posts: 40
Joined: 01 Feb 2014, 11:33
Location: Mariestad - Vänerns pärla!

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Rickard Larsson »

Jani Janpah Pahankala wrote:Så vad är den verkliga anledningen till att Olli lämnar? Jag är 100% säker på att jag inte kommer få reda på svaret.. För allt ska vara så himla hemligt.. Samma sak var de om Robin!! Ge fan ut sanningen.. I stället för att de ska spridas falska rykten hela jävla tiden..
Är fruktansvärt arg nu.. :evil: :evil:
Tack Jani!
Äntligen någon från "egna ledet" som står upp och ställer rätt fråga på rätt ställe.
Jag lyckas bara bli nättroll eller hycklare när jag frågar eller påstår något liknande och jag är övertygad att anledningen till det är att jag inte är bosatt inom Skövde kommun!
-=Skaraborgs stolthet=-
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Oscar Soljamo »

Så löjligt haha. Men skit och skit. Skövde ik berör alla tydligen ;) Det är bara kul att ni snackar SIK inget fel med det. Rykten hit och dit men man ska ju tro på det som är officielt. Olli kanske vann 10000 miljoner och flyttar till USA...vem vet.

Man kan ju hitta fynd i finska andra ligan för övrigt. Kanske lite svårt men man vet aldrig. Lite önsketänkande dock :D
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Admin »

Skostorlekstävlingen fortsätter imorgon, gå och lägg er nu det finns värdsligare ting än att få till botten med varför Ollikainen eller Klasson lämnat SIK under säsongen. Man kan bara hoppas att klubben Skövde IK lärt sig något nyttigt av detta ELLER att spelarna lärt sig något nyttigt. Beroende på vems "fel" det nu är.

Olli har lämnat, Klasson lika så, låt det stanna vid detta. Tack

/K
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Anders Åstebro »

Rickard Larsson wrote:
Jani Janpah Pahankala wrote:Så vad är den verkliga anledningen till att Olli lämnar? Jag är 100% säker på att jag inte kommer få reda på svaret.. För allt ska vara så himla hemligt.. Samma sak var de om Robin!! Ge fan ut sanningen.. I stället för att de ska spridas falska rykten hela jävla tiden..
Är fruktansvärt arg nu.. :evil: :evil:
Tack Jani!
Äntligen någon från "egna ledet" som står upp och ställer rätt fråga på rätt ställe.
Jag lyckas bara bli nättroll eller hycklare när jag frågar eller påstår något liknande och jag är övertygad att anledningen till det är att jag inte är bosatt inom Skövde kommun!
Ja, man kan ju tycka att detta med ovissheten om vad som hänt är löjlig!
Ja, jag håller med om det faktiskt.

Ang R så vet nog alla vid det här laget hur bollen har rullat:
Ang Olli så vet vi att det är av privata familjeskäl som är orsaken:

Att det inte har sagts ner om det är upp till andra än oss att förtälja...
Men en sak är väl rätt så klart att det knappast handlar om ett sketet uteblivet jobb för Ollis del som en del tycks ha snöat in sig på.

Privata familjeskäl kan vara allt ifrån eget svårbotad "skoskav" till dödsfall eller sjukdom inom familjen.

Hmmf, hur svårt kan det vara att förstå en sådan sak egentligen?
Och hur svårt kan det vara att utrycka sig rätt i ett pressmeddelande?

Skit samma egentligen!
R är borta, O är borta av orsaker som inte SIK kan påverka tyvärr!

Så är det, och så förblir det förmodligen även framöver tyvärr!

Bara att beklaga och hoppas att saker och ting hamnar rätt igen för personerna i fråga!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Per-Erik Odh »

Per-Erik Odh wrote:
Om det handlar om ettan för Lindgren vore det konstigt om det inte blev Skövde. Allternativet vore kanske Trojaner typ då men att han skulle hamna i ett annat lag än Skövde i västra låter helt osannolikt.
I dagens SLA är det en notis om detta också. Då uttalar sig Appelgren och kontentan av det hela är att Västerås inte har Albin kvar av ekonomiska skäl.

Vi vet att Skövde IK håller stenhårt i plånboken denna säsong. Värvningen av Wallgren måste ha kostat en del. En ersättare till Olli jagar man troligtvis efter. Om VIK nämner ekonomiska skäl till att Lindgren inte fick fortsatt i Västerås kan man väl tänka sig att han även skulle kosta Skövde IK en slant.

Man kan fundera rätt mycket över hur den ekvationen ska gå ihop?

En eventuell lösning är naturligtvis att vi åtminstone grundserien ut har den trupp vi har just nu? Efter jul kan man tänka sig, att beroende av om det blir i Allettan eller fortsättningserien, det kan bli ytterligare någon förstärkning eller till och med att det går åt andra hållet med någon spelare.

Visst är det kul att fundera över olika scenarion och vilken lyx det skulle vara att som fluga övervintra på Hasses kontor :mrgreen:
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote:
Per-Erik Odh wrote:
Om det handlar om ettan för Lindgren vore det konstigt om det inte blev Skövde. Allternativet vore kanske Trojaner typ då men att han skulle hamna i ett annat lag än Skövde i västra låter helt osannolikt.
I dagens SLA är det en notis om detta också. Då uttalar sig Appelgren och kontentan av det hela är att Västerås inte har Albin kvar av ekonomiska skäl.

Vi vet att Skövde IK håller stenhårt i plånboken denna säsong. Värvningen av Wallgren måste ha kostat en del. En ersättare till Olli jagar man troligtvis efter. Om VIK nämner ekonomiska skäl till att Lindgren inte fick fortsatt i Västerås kan man väl tänka sig att han även skulle kosta Skövde IK en slant.

Man kan fundera rätt mycket över hur den ekvationen ska gå ihop?

En eventuell lösning är naturligtvis att vi åtminstone grundserien ut har den trupp vi har just nu? Efter jul kan man tänka sig, att beroende av om det blir i Allettan eller fortsättningserien, det kan bli ytterligare någon förstärkning eller till och med att det går åt andra hållet med någon spelare.

Visst är det kul att fundera över olika scenarion och vilken lyx det skulle vara att som fluga övervintra på Hasses kontor :mrgreen:
Jag tänker att vi tappat Klasson, Karlsson, olli, vilket gör att det kanske finns pengar för Lindgren Wallgren och en målvakt, dessutom borde Lindgren vara bra mycket billigare för Skövde än för Västerås kan man tycka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Per-Erik Odh »

Marcus Lundgren wrote:
Per-Erik Odh wrote:
Per-Erik Odh wrote:
Om det handlar om ettan för Lindgren vore det konstigt om det inte blev Skövde. Allternativet vore kanske Trojaner typ då men att han skulle hamna i ett annat lag än Skövde i västra låter helt osannolikt.
I dagens SLA är det en notis om detta också. Då uttalar sig Appelgren och kontentan av det hela är att Västerås inte har Albin kvar av ekonomiska skäl.

Vi vet att Skövde IK håller stenhårt i plånboken denna säsong. Värvningen av Wallgren måste ha kostat en del. En ersättare till Olli jagar man troligtvis efter. Om VIK nämner ekonomiska skäl till att Lindgren inte fick fortsatt i Västerås kan man väl tänka sig att han även skulle kosta Skövde IK en slant.

Man kan fundera rätt mycket över hur den ekvationen ska gå ihop?

En eventuell lösning är naturligtvis att vi åtminstone grundserien ut har den trupp vi har just nu? Efter jul kan man tänka sig, att beroende av om det blir i Allettan eller fortsättningserien, det kan bli ytterligare någon förstärkning eller till och med att det går åt andra hållet med någon spelare.

Visst är det kul att fundera över olika scenarion och vilken lyx det skulle vara att som fluga övervintra på Hasses kontor :mrgreen:
Jag tänker att vi tappat Klasson, Karlsson, olli, vilket gör att det kanske finns pengar för Lindgren Wallgren och en målvakt, dessutom borde Lindgren vara bra mycket billigare för Skövde än för Västerås kan man tycka
Absolut Marcus!
Jag tänker på en till parameter som i Lindgrens fall talar till hans fördel. Mat och husrum, vilket i alla fall i det senare fallet inte är helt lätt att fixa i Skövde, är ju antagligen lättlöst!?
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote:
Marcus Lundgren wrote:
Per-Erik Odh wrote:
Per-Erik Odh wrote:
Om det handlar om ettan för Lindgren vore det konstigt om det inte blev Skövde. Allternativet vore kanske Trojaner typ då men att han skulle hamna i ett annat lag än Skövde i västra låter helt osannolikt.
I dagens SLA är det en notis om detta också. Då uttalar sig Appelgren och kontentan av det hela är att Västerås inte har Albin kvar av ekonomiska skäl.

Vi vet att Skövde IK håller stenhårt i plånboken denna säsong. Värvningen av Wallgren måste ha kostat en del. En ersättare till Olli jagar man troligtvis efter. Om VIK nämner ekonomiska skäl till att Lindgren inte fick fortsatt i Västerås kan man väl tänka sig att han även skulle kosta Skövde IK en slant.

Man kan fundera rätt mycket över hur den ekvationen ska gå ihop?

En eventuell lösning är naturligtvis att vi åtminstone grundserien ut har den trupp vi har just nu? Efter jul kan man tänka sig, att beroende av om det blir i Allettan eller fortsättningserien, det kan bli ytterligare någon förstärkning eller till och med att det går åt andra hållet med någon spelare.

Visst är det kul att fundera över olika scenarion och vilken lyx det skulle vara att som fluga övervintra på Hasses kontor :mrgreen:
Jag tänker att vi tappat Klasson, Karlsson, olli, vilket gör att det kanske finns pengar för Lindgren Wallgren och en målvakt, dessutom borde Lindgren vara bra mycket billigare för Skövde än för Västerås kan man tycka
Absolut Marcus!
Jag tänker på en till parameter som i Lindgrens fall talar till hans fördel. Mat och husrum, vilket i alla fall i det senare fallet inte är helt lätt att fixa i Skövde, är ju antagligen lättlöst!?
Jo det var så jag tänkte :) sen är det som jag sa här igår eller när det var, når vi spekulerar och drömmer på forumet så måste vi inte ta hänsyn till ekonomiska aspekter som ju Hasse givetvis måste:D
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Tobias Thurén »

Krister Holm wrote:
Per-Erik Odh wrote:
Men snälla Krister, påstår Oscar i sitt inlägg att alla som skriver på ert forum är idioter?
Sprider han skit, vad ska man kalla det som görs oavbrutet på ditt forum?

Gå och lägg dig nu är ett gott råd i all välmening!
Hur ska man annars tolka "Att ni sikare har ork och tid att angagerar er i ett grannforum där intelligenskvoten är lika med min skostorlek är häpnadsväckande! "?

Som jag skrivit ett antal gånger nu: Jag reagerar inte på att det sprids skit, det gör det rätt bra åt båda håll, men det får inte bli FÖR grova övertramp. Då är en moderators uppgift att se till att just moderera. Men fine, då vet jag!
Märkligt Krister att du reagerar så starkt mot mina ordval, då jag anser att det kanske inte just ordvalen som är mest kränkande utan hur man använder dom. På ert forum pågår ren och skär mobbning mot oliktänkande! Ni har lyckats få folk som vill prata hockey att lämna pga just det jag skrev.
Punkt från mej i detta (beroende på vad moralpolisen svara, alltså moralpolisen i detta forum inte på oxarna)
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Krister Holm »

Tobias Thurén wrote:
Krister Holm wrote:
Per-Erik Odh wrote:
Men snälla Krister, påstår Oscar i sitt inlägg att alla som skriver på ert forum är idioter?
Sprider han skit, vad ska man kalla det som görs oavbrutet på ditt forum?

Gå och lägg dig nu är ett gott råd i all välmening!
Hur ska man annars tolka "Att ni sikare har ork och tid att angagerar er i ett grannforum där intelligenskvoten är lika med min skostorlek är häpnadsväckande! "?

Som jag skrivit ett antal gånger nu: Jag reagerar inte på att det sprids skit, det gör det rätt bra åt båda håll, men det får inte bli FÖR grova övertramp. Då är en moderators uppgift att se till att just moderera. Men fine, då vet jag!
Märkligt Krister att du reagerar så starkt mot mina ordval, då jag anser att det kanske inte just ordvalen som är mest kränkande utan hur man använder dom. På ert forum pågår ren och skär mobbning mot oliktänkande! Ni har lyckats få folk som vill prata hockey att lämna pga just det jag skrev.
Punkt från mej i detta (beroende på vad moralpolisen svara, alltså moralpolisen i detta forum inte på oxarna)
Du menar likt när bröderna Hjalmarsson på sikforum under flera års tid kallades för bröderna banjo?

Det är ofta enormt svårt att vara moderator på ett forum. Vart man ska dra gränserna är ibland i stort sett mission impossible. När Ingvar skrev så fick han inga grova påhopp riktade mot sig utan det var mer små gliringar som var för sig var långt ifrån att passera någon gräns för vad som kan kallas övertramp, men likt förbenat så förstår jag att han i längden tyckte det var jobbigt och att han därför valde att sluta skriva. Just dessa dilemman som man ofta råkar ut för gjorde att jag undanbad mig att vara moderator och vi har sedan några åt tillbaka två andra som har hand om det. Vi har på våra styrelsemöten ofta diskussioner om var gränserna ska dras, vad som är ok och vad som inte är, men i slutänden så är det moderatorernas bedömning som måste gälla, det förtroendet måste de få. Jag valde i Ingvars fall att istället stötta honom på olika sätt vilket han var mycket tacksam över och som jag skrev tidigare så har vi fortfarande rätt tät kontakt där vi snackar hockey.
Men precis som det ibland kan vara väldigt svårt att vara moderator ibland så kan det också ibland vara väldigt enkelt. När någon kallar en person homosexuell så är det självklart inte ok. När någon skriver att en person är en tjuv eller en alkoholist så är det också enkelt att plocka bort. Och i mina ögon är det också superenkelt att se att en gräns passerats när man kallar alla som skriver på ett forum för utvecklingsstörda (mao ett IQ under 75 och större fötter än så har du inte). Så ser jag på saken.

Till sist har jag ett önskemål: När ni anser att en gräns passerats på oxarnas gästbok så skriv ett inlägg om det så får moderatorerna ta sig en funderare och vi kan diskutera det på vår styrelsesida. För ibland kan samma text uppfattas på två helt olika sätt beroende på vem som läser det, det vet ni säkert av egen erfarenhet. Det såg jag så sent som igår hör på detta forum i en ordväxling mellan två trogna sikare. På så sätt kanske vi kan hjälpas åt med att få en bättre nivå både här och på oxarna!
Lars Danling
Reactions:
Posts: 88
Joined: 13 Aug 2014, 17:24

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Lars Danling »

Till Krister, Tobias mfl

Silly season är en tråd som är menat att handla om nya spelare eller spelare som väljer att lämna klubben. Er diskussion befinner sig på sandlådenivå och därför har jag öppnat tråden Sandlåda under kategorin Bullshit... ;)

Mvh Lars Danling
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Jani Eriksson »

Anders Åstebro wrote:
Rickard Larsson wrote:
Jani Janpah Pahankala wrote:Så vad är den verkliga anledningen till att Olli lämnar? Jag är 100% säker på att jag inte kommer få reda på svaret.. För allt ska vara så himla hemligt.. Samma sak var de om Robin!! Ge fan ut sanningen.. I stället för att de ska spridas falska rykten hela jävla tiden..
Är fruktansvärt arg nu.. :evil: :evil:
Tack Jani!
Äntligen någon från "egna ledet" som står upp och ställer rätt fråga på rätt ställe.
Jag lyckas bara bli nättroll eller hycklare när jag frågar eller påstår något liknande och jag är övertygad att anledningen till det är att jag inte är bosatt inom Skövde kommun!
Ja, man kan ju tycka att detta med ovissheten om vad som hänt är löjlig!
Ja, jag håller med om det faktiskt.

Ang R så vet nog alla vid det här laget hur bollen har rullat:
Ang Olli så vet vi att det är av privata familjeskäl som är orsaken:

Att det inte har sagts ner om det är upp till andra än oss att förtälja...
Men en sak är väl rätt så klart att det knappast handlar om ett sketet uteblivet jobb för Ollis del som en del tycks ha snöat in sig på.

Privata familjeskäl kan vara allt ifrån eget svårbotad "skoskav" till dödsfall eller sjukdom inom familjen.

Hmmf, hur svårt kan det vara att förstå en sådan sak egentligen?
Och hur svårt kan det vara att utrycka sig rätt i ett pressmeddelande?

Skit samma egentligen!
R är borta, O är borta av orsaker som inte SIK kan påverka tyvärr!

Så är det, och så förblir det förmodligen även framöver tyvärr!

Bara att beklaga och hoppas att saker och ting hamnar rätt igen för personerna i fråga!
Japp fortsatta hemligheter.. Har ingen aning och lär aldrig få reda på de för allt ska vara så jävla hemligt..
Post Reply