(HE V) 2016-02-10 19:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billinge
-
- Site Admin
- Reactions:
(HE V) 2016-02-10 19:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billinge
(HockeyEttan Västra) 2016-02-10 19:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov
-
- Reactions:
-
- Reactions:
Re: (HE V) 2016-02-10 19:00 Skövde IK - Surahammars IF, Bill
"Ruggigt" viktig match Rickard!Rickard Dahl wrote:Viktig match imorgon!https://www.instagram.com/p/BBk_HaON7Un/
Det står ett PO spel på spel här och nu i morgon.
Vilka vill vi supportrar att SIK vid ett eventuellt PO spel skall få möta av de Alletta lag som i skrivandets stund är kvalificerade tycker ni?
Jag vill se ett lag de "aldrig" hr mätt tidigare rent sportligt sett, typ ett från Norrlands serien med andra ord.
Men rent ekonomiskt, vilket innebär bättre publik och kortare resor så kan Tranås vara att föredra.
TAIF är också ett lag som SIK känner till så inga större överraskningar är där att vänta.
Så skall man gå vidare så är det lika bra att först slå ut TAIF för at sedan ta sig an ett annat, vilket som i PO2.

- Per-Erik Odh
- Reactions:
Som det ser ut nu är det för mig Östersund som kittlar. Skulle väl inte vara helt fel att tillbringa en helg där!Anders Åstebro wrote:
Vilka vill vi supportrar att SIK vid ett eventuellt PO spel skall få möta av de Alletta lag som i skrivandets stund är kvalificerade tycker ni?
/Perka
Skövde måste naturligtvis vinna i kväll. Men det skulle inte sitta fel om även Grästorp pch Köping vann.
-
- Reactions:
Något av de tre Norrlandslagen som möjligheten finns att möte oavset vilket.Per-Erik Odh wrote:Som det ser ut nu är det för mig Östersund som kittlar. Skulle väl inte vara helt fel att tillbringa en helg där!Anders Åstebro wrote:
Det viktigaste är ju dock att det får bli ett PO spel även om det skulle bli Tranås.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Valar Dohaeris!
Ser man enbart på ekonomin så vore nog Tranås det billigaste alternativet. Då fick vi säkert många Tranås bor till vår hemmamatch. Att få hit så många norrlänningar tror jag inte på.Johan Nykvist wrote:Något av de tre Norrlandslagen som möjligheten finns att möte oavset vilket.Per-Erik Odh wrote:Som det ser ut nu är det för mig Östersund som kittlar. Skulle väl inte vara helt fel att tillbringa en helg där!Anders Åstebro wrote:
Det viktigaste är ju dock att det får bli ett PO spel även om det skulle bli Tranås.
-
- Reactions:
Ekonomiskt håller jag absolut med. Det är bara att det vore jävligt roligt att få möta något nytt motstånd. I synnerhet från norr. Vi kommer att få ett svar tids nog. Först så gäller det matchen ikväll.Ingvar Persson wrote:Ser man enbart på ekonomin så vore nog Tranås det billigaste alternativet. Då fick vi säkert många Tranås bor till vår hemmamatch. Att få hit så många norrlänningar tror jag inte på.Johan Nykvist wrote:Något av de tre Norrlandslagen som möjligheten finns att möte oavset vilket.Per-Erik Odh wrote:Som det ser ut nu är det för mig Östersund som kittlar. Skulle väl inte vara helt fel att tillbringa en helg där!Anders Åstebro wrote:
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Valar Dohaeris!
-
- Reactions:
Fy fasen vad gött att det blev vinst tillslut 

- Per-Erik Odh
- Reactions:
Vilken nervpärs det blev. Det syns att Sura har fått träna hela säsongen på att ligga i skottlinjen och försöka nypa till de få gångerna de får chansen för det gjorde de bra.
Helt otroligt att det skall vara jämnt in på mållinjen en sådan här match. Skövde ligger ju i anfall typ 55 av de 60 minuterna!
Sura orkade ju inte ens anfalla när de tillslut fick ett pp!
Nu är det söndag som gäller!
Helt otroligt att det skall vara jämnt in på mållinjen en sådan här match. Skövde ligger ju i anfall typ 55 av de 60 minuterna!
Sura orkade ju inte ens anfalla när de tillslut fick ett pp!
Nu är det söndag som gäller!
/Perka
-
- Reactions:
Skövde får vara väldigt glada att man vinner kvällens match. Man skjuter mycket skott men man måste också försöka täcka målvakten så han inte ser pucken vid skottögonblicket. Skövde får hoppas att Forshaga kan sno poäng av Enköping för det lär inte bli lätt att få med sig poäng uppe i Lindesberg för Skövde på söndag.
-
- Reactions:
En riktigt trevlig match ikväll om än mycket frustration på läktaren då puck uslingen inte ville hoppa in i nätet på alla de BRA skotten och chanserna som SIK hade under 1.a perioden.
Suras målvakt var dock som en vägg och gjorde ett bra jobb.
Tycker att laget Surahammar löste många uppgifter i egen zon riktigt bra stundtals och var inte alls ofarliga.
Deras 1-1 mål hade de allt förtjänat om än det var turligt att det returen från Melin tog på ett Sura ben och in i mål.
Vid Suras 2-1 mål däremot så gör SIK det enda egentliga misstaget i denna match som jag ser det.
De missar helt markeringen och en Sura spelare får glida emellan två SIK spelare och lyfta in en backhand i Melins vänstra kryss.
Men skam den som ger sig, och SIK gav sig inte!
P-R fixar 2-2 och senare kommer det bejublande seger målet, 3-2 och alla SIK supportrar kunde vandra hem i slasket nöjda och glada.
Nu så gäller det för laget att ladda om och göra en bra match emot ett redan klart Lindelöven i nästa omgång.
Minst en pinne måste hem för att gå till PO antagligen, och den skall de allt ta mig f*n fixa om de bara ger sig den på det.
God natt och dröm sött alla!
/Xoog
Suras målvakt var dock som en vägg och gjorde ett bra jobb.
Tycker att laget Surahammar löste många uppgifter i egen zon riktigt bra stundtals och var inte alls ofarliga.
Deras 1-1 mål hade de allt förtjänat om än det var turligt att det returen från Melin tog på ett Sura ben och in i mål.
Vid Suras 2-1 mål däremot så gör SIK det enda egentliga misstaget i denna match som jag ser det.
De missar helt markeringen och en Sura spelare får glida emellan två SIK spelare och lyfta in en backhand i Melins vänstra kryss.
Men skam den som ger sig, och SIK gav sig inte!

P-R fixar 2-2 och senare kommer det bejublande seger målet, 3-2 och alla SIK supportrar kunde vandra hem i slasket nöjda och glada.
Nu så gäller det för laget att ladda om och göra en bra match emot ett redan klart Lindelöven i nästa omgång.
Minst en pinne måste hem för att gå till PO antagligen, och den skall de allt ta mig f*n fixa om de bara ger sig den på det.
God natt och dröm sött alla!
/Xoog
Grattis SIK. Det stora bombardemanget lönade sig. Men det satt långt inne.
<vi får även tacka Grästorp för hjälpen i dag.
<vi får även tacka Grästorp för hjälpen i dag.
-
- Reactions:
Skönt också för Abrahamsson att hans misstag vid 2-1 målet inte kostade några poäng. Tycker annars han är en riktigt stor talang som kan bli hur bra som helst.