Dags för sista delen.
Wiggo Weinö
Linus Lööf
Max Wennlund
André Astley
Carl-Johan Gustavsson
Viking Malmunger
Anton Kivelä
Karl Umegård
Gustav Norén
Nico Bernt
Anton Persson
Alex Fält
De som lämnat:
Nu sticker jag ut hakan och säger att Lindén är på nedåtgående och att det kanske t.o.m. var bra att han till slut valde att tacka ja till ett av alla tusentals kontraktsförslag från HA som han tackat nej till i alla år.
Engvall hade varit en bra förlängning.
Stenlund var aldrig riktigt bra, men det är väl så det blir när man värvas skadad.
Smedberg var överlag kass.
Axelsson, helt otroligt nog så fick han inte förlängt, trots att han gjorde sin bästa säsong.
Lucas Larsson, var en härförare för 5-6 år sedan. Har bara blivit sämre och sämre för varje år som gått.
De som är kvar:
Weinö, Lööf, Wennlund. Håller hög HE-klass. Hoppas Wennlund kan bli lite jämnare i år. Tror inte han mått bra av Ronnys veliga coachning.
Andre Astley och C-J Gustavsson. Astley var bra för några säsonger sedan. Kanske kan han få en nytändning, men det är risk för fjärdekedjan i år. Hoppas för C-J's skull att han används på ett annat sätt av Helmersson.
Juniorerna:
Bernt kan nog blomma ut i år och ta en fast plats i tredje. Överlägset bäste junior förra året, men fick ändå inte spela speciellt mycket. Övriga behöver steppa upp både 2 och 3 steg för att ta en fast plats.
Nyförvärven:
Umegård är RIKTIGT bra det jag sett av honom. Topp 5 värvningar i HE.
Kivelä är jag faktiskt inte alls lika övertygad om som "alla andra". Det är en sak att vara bäst i ett på pappret sämre lag och ösa in poäng. Jag tror faktiskt han kommer få svårt att ta en plats i andrafemman. När första spetsvärvningen kommer halvvägs in i på höstsäsongen, så lär det vara han som ryker.
Wiking Malmunger, en OBEGRIPLIG värvning. Att han spelade i 3 olika klubbar senaste åren är tydligen inget som skrämmer Calle och c/o. 200 PIM på fyra säsonger antar jag däremot är något som anser vara positivt i bois?

Det är nästan så man hoppas att det är lite Thorstensson-vibbar

på denne man, så det kan bli underhållning i vinter.
Norén förstår jag inte heller. En mellanmjölkscenter som bäst. Iofs har han mycket PIM. Det verkar vara viktigt för bois att sitta mest av alla lag i utvisningsbåset.
Så som jag ser det är bois faktiskt lite bättre offensivt i år, men detta lag. Det sägs bli en värvning ytterligare innan säsongen och det kommer vara spets givetvis.
Gamla forwards: 3,5 av 5
Nya forwards: 4 av 5