Övergångar i andra lag

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Övergångar i andra lag

Post by peter johansson »

Göran Strid wrote: 07 Feb 2022, 19:04
Gunwaldh Johansson wrote: 07 Feb 2022, 18:14 Mariestad värvar Markus Persson.
I bois anser man att det behövs något extra för att bli tillräckligt bra (med tanke på ett allsvenskt kval). Kostar säkert en hel del (och en begränsad tid), men ger också en del.
Riktigt grym värvning man blir riktigt avis!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Övergångar i andra lag

Post by Göran Strid »

Är det givet att Markus Persson är rätt spelare att värva? Visst, superkompis med coachen, men inget skall inbilla mig annat än att MP inte kommer till bois för att rätta in sig i ledet i den hierarki som säkert finns i laget. Här får en del andra flytta på sig - och det sker inte per automatik - och något annat än att spela förstafiolen finns inte för MP, något som hans historia vittnar om och som Borlänge blev varse till slut. Spännande att följa detta i en förening och lag som spelar på en högre nivå. Alltså inte bara sportsligt utan inte minst ekonomiskt.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Övergångar i andra lag

Post by peter johansson »

Göran Strid wrote: 08 Feb 2022, 16:55 Är det givet att Markus Persson är rätt spelare att värva? Visst, superkompis med coachen, men inget skall inbilla mig annat än att MP inte kommer till bois för att rätta in sig i ledet i den hierarki som säkert finns i laget. Här får en del andra flytta på sig - och det sker inte per automatik - och något annat än att spela förstafiolen finns inte för MP, något som hans historia vittnar om och som Borlänge blev varse till slut. Spännande att följa detta i en förening och lag som spelar på en högre nivå. Alltså inte bara sportsligt utan inte minst ekonomiskt.
Jag tycker det är helt rätt att ta in "pajen" man vet vad man får och han vet vad han ska ge till laget och klubben. Jag hoppas innerligen att samtliga inblandade vet att det gäller att göra sitt bästa och tänka sitt bästa för laget/klubben och det är klart att MP ska spela förstafiolen något annat vore tjänstefel detta sänder tydliga signaler både till spelare ledare övriga motståndare och inte minst till klubben och dess supportrar jag gillar det och jag blir avundsjuk att det inte finns samma tänk i min klubb. Det finns och sänder tydliga signaler vart dom vill och det finns fler klubbar som behöver lära sig att tänka på samma sätt!!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Övergångar i andra lag

Post by Göran Strid »

Göran Strid wrote: 08 Feb 2022, 16:55 Är det givet att Markus Persson är rätt spelare att värva? Visst, superkompis med coachen, men inget skall inbilla mig annat än att MP inte kommer till bois för att rätta in sig i ledet i den hierarki som säkert finns i laget. Här får en del andra flytta på sig - och det sker inte per automatik - och något annat än att spela förstafiolen finns inte för MP, något som hans historia vittnar om och som Borlänge blev varse till slut. Spännande att följa detta i en förening och lag som spelar på en högre nivå. Alltså inte bara sportsligt utan inte minst ekonomiskt.
Skrevs 8 februari. Och resultatet? Total krasch när det gällde något, något som sansade bois-supportrar också tycker nu i efterhand. För min del inte överraskad ett dugg. En hel del slantar i sjön.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Övergångar i andra lag

Post by Gunwaldh Johansson »

Surahammar värvar poängkungen Tobias Boström från Grums.
https://www.surahammarsif.se/Nyheter/A- ... ligcenter/
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Övergångar i andra lag

Post by Gunwaldh Johansson »

Oliver Kandergård lämnar Mariestad och ska vara klar för en Allsvensk klubb. Allt enligt denna länk.
https://sverigesradio.se/artikel/poangk ... llsvenskan
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Övergångar i andra lag

Post by peter johansson »

Karlskrona har landat Alexander Bergström en riktig bomb med KHK-hjärta riktigt stort en poänggörare av rang :clap:

https://live.aftonbladet.se/supernytt-s ... .i7KHDzCzg
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Övergångar i andra lag

Post by peter johansson »

Vet inte om någon nämnt det men Karlskrona har ju redan gjort ytterligare en bombvärvning i Filip Cruseman det satsas hårt i Blekinge

https://hockeysverige.se/2022/04/11/fil ... lskrona-hk
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: Övergångar i andra lag

Post by Jani Eriksson »

Sandberg lämnar enligt Mjörnberg..
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Övergångar i andra lag

Post by Göran Strid »

Jani Eriksson wrote: 25 Apr 2022, 10:21 Sandberg lämnar enligt Mjörnberg..
Klar för Vita Hästen. Med Brage (tydligen på g) som den andre lär det bli en del båsdörrsjobb för Sandberg.
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 169
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Övergångar i andra lag

Post by Lars Hildegard »

Jani Eriksson wrote: 25 Apr 2022, 10:21 Sandberg lämnar enligt Mjörnberg..
En bra målvakt!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Övergångar i andra lag

Post by Gunwaldh Johansson »

Jani Eriksson wrote: 25 Apr 2022, 10:21 Sandberg lämnar enligt Mjörnberg..
Ett rejält tapp för Mariestad. Kan nog bli svårt att hitta en målvakt i samma klass.
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 169
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Övergångar i andra lag

Post by Lars Hildegard »

Gunwaldh Johansson wrote: 25 Apr 2022, 15:39 Ett rejält tapp för Mariestad. Kan nog bli svårt att hitta en målvakt i samma klass.

Japp, är det något den sportchefen inte lyckats med de senaste åren är det att värva målvakter. Jag hade varit orolig.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Övergångar i andra lag

Post by Niklas Hjalmarsson »

Lars Hildegard wrote: 25 Apr 2022, 19:24
Gunwaldh Johansson wrote: 25 Apr 2022, 15:39 Ett rejält tapp för Mariestad. Kan nog bli svårt att hitta en målvakt i samma klass.

Japp, är det något den sportchefen inte lyckats med de senaste åren är det att värva målvakter. Jag hade varit orolig.
Varför har han misslyckats med att värva målvakter när vi inte behövt nån på 5 år?

Han kommer nog fixa detta med vad jag hört, det kan du nog vara lugn för!
Silly season is just another season!
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 169
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Övergångar i andra lag

Post by Lars Hildegard »

Niklas Hjalmarsson wrote: 25 Apr 2022, 19:54 Varför har han misslyckats med att värva målvakter när vi inte behövt nån på 5 år?

Han kommer nog fixa detta med vad jag hört, det kan du nog vara lugn för!
Inte behövt någon på 5 år? :?
Så Isac Olsson (t.ex.) värvades för att ...... (fill in the blank)
Post Reply