Övergångar i andra lag

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Övergångar i andra lag

Post by Kristian Eriksson »

Niklas Hjalmarsson wrote: 23 Nov 2022, 15:28 Hedlund lämnar Mariestad! 👍🏻
Vart står det? Jag hittar inget på Islanders Hockey Clubs gästbok 🕵 🕵
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Övergångar i andra lag

Post by Niklas Hjalmarsson »

Lars Hildegard wrote: 23 Nov 2022, 16:47 Bara 4 utvisningsminuter. Inte lätt att platsa i bois då.
35 Utv.min ikväll på laget, vinst 8-3! 🤥
Silly season is just another season!
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 169
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Övergångar i andra lag

Post by Lars Hildegard »

Niklas Hjalmarsson wrote: 23 Nov 2022, 22:42
Lars Hildegard wrote: 23 Nov 2022, 16:47 Bara 4 utvisningsminuter. Inte lätt att platsa i bois då.
35 Utv.min ikväll på laget, vinst 8-3! 🤥
Japp, det är starkt! Då innebär det att bois fortfarande bara har en segermatch i år där de inte fått minst en 20-minutare. :thumbup:

Om någon vill ha lite underhållning så kan det även vara läge att titta på matchen igen för att lyssna på kommentatorerna i matchen bois-borlänge. Från matchstraffet och framåt så låter dom riktigt osams. :shock:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Övergångar i andra lag

Post by Göran Strid »

Superjumbo i hela ettan är Mariestad med 291 utvisningsminuter och 22,38 i snitt. Övriga jumbolag ligger på dryga hälften. Klar etta i fair play-ligan är Skövde med 62 min och 5,17 i snitt. Alltså plats 40 resp 1. Lite anmärkningsvärt är det allt. Åt bägge håll.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Övergångar i andra lag

Post by Marcus Lundgren »

Göran Strid wrote: 24 Nov 2022, 10:32 Superjumbo i hela ettan är Mariestad med 291 utvisningsminuter och 22,38 i snitt. Övriga jumbolag ligger på dryga hälften. Klar etta i fair play-ligan är Skövde med 62 min och 5,17 i snitt. Alltså plats 40 resp 1. Lite anmärkningsvärt är det allt. Åt bägge håll.
Det är inte lätt att kolla på statistik och faktiskt tolka den "rätt". Väldigt många av Mariestads utvisningsminuter har kommit från lägen då det delats ut 5+20 till båda lagen, vilket inte innebär en direkt nackdel även om det väldigt fort drar iväg i minuter.

Det finns ju dock en TSH (Time Short Handed) statistik också, och denna visar att Mariestad faktiskt är ett lag som spelar mycket boxplay (76 min) jämför med de andra, men där har dock Köping ännu mer tid shorthanded (84 min) tex.

Sen för att förvirra ännu mer så kan ett dåligt boxplay skapa mindre minuter i BP då man får mindre tid i BP om man ofta släpper in mål fort i dom. Så det är väldigt många parametrar att tolka och inte alltid så enkelt som man först kan tro.

Att ha minst är inte heller nödvändigtvis positivt då det kan betyda att man spelar för "snällt" vilket kan vara ett problem.
Samtidigt vill man givetvis inte ha boxplay, så det är såklart en avvägning.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Övergångar i andra lag

Post by Göran Strid »

Marcus Lundgren wrote: 24 Nov 2022, 10:54
Göran Strid wrote: 24 Nov 2022, 10:32 Superjumbo i hela ettan är Mariestad med 291 utvisningsminuter och 22,38 i snitt. Övriga jumbolag ligger på dryga hälften. Klar etta i fair play-ligan är Skövde med 62 min och 5,17 i snitt. Alltså plats 40 resp 1. Lite anmärkningsvärt är det allt. Åt bägge håll.
Det är inte lätt att kolla på statistik och faktiskt tolka den "rätt". Väldigt många av Mariestads utvisningsminuter har kommit från lägen då det delats ut 5+20 till båda lagen, vilket inte innebär en direkt nackdel även om det väldigt fort drar iväg i minuter.

Det finns ju dock en TSH (Time Short Handed) statistik också, och denna visar att Mariestad faktiskt är ett lag som spelar mycket boxplay (76 min) jämför med de andra, men där har dock Köping ännu mer tid shorthanded (84 min) tex.

Sen för att förvirra ännu mer så kan ett dåligt boxplay skapa mindre minuter i BP då man får mindre tid i BP om man ofta släpper in mål fort i dom. Så det är väldigt många parametrar att tolka och inte alltid så enkelt som man först kan tro.

Att ha minst är inte heller nödvändigtvis positivt då det kan betyda att man spelar för "snällt" vilket kan vara ett problem.
Samtidigt vill man givetvis inte ha boxplay, så det är såklart en avvägning.
Visst kan det vara så, men jag har svårt att se att plats 40 och 291 utvisningsminuter med sina matchstraff kan vara något positivt för ett lag. Nog borde det negativa överväga?
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 169
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Övergångar i andra lag

Post by Lars Hildegard »

Trenden är tydlig, orkar bois inte spela fult vinner de inte. Dom är också svaga i sista perioden.

Blomberg har nu ett lägre snitt än Elo. Kanske dags för sportchefen att ruska om i främlingslegionen igen och värva ytterligare en lovande spelare.
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 169
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Övergångar i andra lag

Post by Lars Hildegard »

5+20 för Simon Svensson. Alla boisare som läser här behöver därmed inte vara oroliga. Segern är klar. :thumbup:

Tackling mot huvudet från blinda sidan :bois:
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Övergångar i andra lag

Post by Niklas Hjalmarsson »

Lars Hildegard wrote: 30 Nov 2022, 20:23 5+20 för Simon Svensson. Alla boisare som läser här behöver därmed inte vara oroliga. Segern är klar. :thumbup:

Tackling mot huvudet från blinda sidan :bois:
Kolla utvisningen själv istället för att sitta här och fabulera!
Silly season is just another season!
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 169
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Övergångar i andra lag

Post by Lars Hildegard »

Niklas Hjalmarsson wrote: 30 Nov 2022, 20:29 Kolla utvisningen själv istället för att sitta här och fabulera!
Ehh... Tror du jag gissar vad chargingen var?
Köping-spelaren fick pucken snett bakifrån i mittzonen och precis när han lyfter huvudet och ska åka in i zonen så kommer Svensson och trycker till honom i huvudet från andra sidan.

Eller tänker du på någon annan situation i matchen när Simon Svensson fick 5+20? För den har jag i så fall inte sett.
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Övergångar i andra lag

Post by Kristian Eriksson »

Radio Skaraborg rapporterar idag att Ace Cowans, lämnar bois efter endast 2 veckor. Ett kontrakt med en icke namngiven centraleuropeisk hockeyklubb blir hans nästa stop.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Övergångar i andra lag

Post by peter johansson »

Kristian Eriksson wrote: 01 Dec 2022, 11:17 Radio Skaraborg rapporterar idag att Ace Cowans, lämnar bois efter endast 2 veckor. Ett kontrakt med en icke namngiven centraleuropeisk hockeyklubb blir hans nästa stop.
Står inget på deras hemsida?! Läste det däremot på Mariestadstadstidningen.se

https://www.mariestadstidningen.se/2022 ... -en-grans/
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Övergångar i andra lag

Post by Anders Edman »

Har man bara otur när man tänker i bois sportgrupp eller är det något annat som ligger bakom ? Bara en personlig fundering 🤔
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Övergångar i andra lag

Post by peter johansson »

User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 169
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Övergångar i andra lag

Post by Lars Hildegard »

peter johansson wrote: 01 Dec 2022, 11:38
Kristian Eriksson wrote: 01 Dec 2022, 11:17 Radio Skaraborg rapporterar idag att Ace Cowans, lämnar bois efter endast 2 veckor. Ett kontrakt med en icke namngiven centraleuropeisk hockeyklubb blir hans nästa stop.
Står inget på deras hemsida?! Läste det däremot på Mariestadstadstidningen.se

https://www.mariestadstidningen.se/2022 ... -en-grans/
När jag lyssnar på Sportchefen så låter det mellan raderna som om spelaren själv sökt sig därifrån. Det kan man ju tycka vad man vill om, men att överhuvudtaget värva en spelare som inte ens vill spela i den föreningen... :bois:
Post Reply