Övergångar i andra lag

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Lars Hildegard
Reactions:

Re: Övergångar i andra lag

Post by Lars Hildegard »

Supertalang till bois! :!:
https://www.hockeyettan.se/mariestad-bo ... _id=330732

Tyvärr lär det vara Kivelä som ryker. 3 assist på 9 matcher är allt annat än godkänt. :cry:
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

En ganska vis man skrev såhär i juni:
Lars Hildegard wrote: 27 Jun 2025, 21:36 Kivelä är jag faktiskt inte alls lika övertygad om som "alla andra". Det är en sak att vara bäst i ett på pappret sämre lag och ösa in poäng. Jag tror faktiskt han kommer få svårt att ta en plats i andrafemman. När första spetsvärvningen kommer halvvägs in i på höstsäsongen, så lär det vara han som ryker.

Och vad har nu hänt?
https://www.instagram.com/p/DQtmoCNjHhz ... BiNWFlZA==

I told you.... :wtf:
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

Det har synts på Kivelä att han inte trivs i bois. Jämfört med förra året är inte skridskoåkningen eller huvudet med. Han behöver spela i en mindre klubb och i förstakedjan.
Göran Strid
Reactions:

Post by Göran Strid »

Lars, gång på gång imponerande och inträngande kunskap om Mariestad! Bättre kunskap om Skövdes öden och äventyr? En berättigad fråga är vilka band du har till Mariestad och varför du ständigt imponerar med tips och annat om just det laget, som visar sig stämma! :clap:
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Post by Gunwaldh Johansson »

Anton Kivelä lämnar Mariestads bois med omedelbar verkan och återvänder till Grästorp allt enligt Nya Lidköping tidningen

Han borde aldrig ha lämnat Grästorp.
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

Göran Strid wrote: 06 Nov 2025, 16:52 Lars, gång på gång imponerande och inträngande kunskap om Mariestad! Bättre kunskap om Skövdes öden och äventyr? En berättigad fråga är vilka band du har till Mariestad och varför du ständigt imponerar med tips och annat om just det laget, som visar sig stämma! :clap:
Tack Göran!
Jag är en statistiknörd med starka kopplingar till Mariestad, som dessutom har unik inblick i bois innersta krets. Jag är också bra på att dra slutsatser utifrån alla mina källor.

Utmaningen är att ta av sig de enögda glasögonen när man ska analysera något och förutse framtiden. :ugeek:
Kristian Eriksson
Reactions:

Post by Kristian Eriksson »

Carl Gustavsson har signat med Skara IK
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Post by Gunwaldh Johansson »

Ser att den forna SIK backen Jonathan Karlsson lämnar Grästorp.
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Anton "muttern" Lundmark skrev ju NHL kontrakt och det blev inte helt lyckat på andra sidan pölen och siktet ställdes in på Sverige igen. Timrå ville naturligtvis ha tillbaka honom men hade inte ekonomin. De drog igång en Swish kampanj med målet 300.000 vilket var summan som behövdes. 301.000 nådde de upp till så nu är Anton på väg till Timrå igen :clap:
/Perka

Förnya ditt medlemskap i Rebellerna

Betalar gör du antingen till Bankgiro 5453-2478 eller via swish till 123 670 20 39.
Post Reply