Bloggar / Poddar

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Bloggar / Poddar

Post by Per-Erik Odh »

Juha Ojajärvi wrote: 15 Feb 2024, 17:23 Som en modern form av informationskanal, har grundbultarna sedan poddens begynnelse stavats laginsats, transparens och ärlighet. Vi har delgivit personliga tankar och tyckanden kring föreningen, vare sig de varit negativa eller positiva, men också grävt fram siffror som faktiskt existerat för aktuell tidpunkt. Vi har tagit en strid mot kommunen för att lätta bördan på styrelsearbete, vi har försökt väcka intresse för Skövde IK, men också hockeyettan i stort och det känns som att vi till viss mån har lyckats. Vi har försökt knyta samman samarbetspartners med föreningen för ett utökat sådant.

Vårt syfte har sedan starten varit att ge supporters in extern informationskanal där ganska mycket av vår fritid går åt att försörja likasinnade med icke kommunicerad info men också att stärka föreningens varumärke och försöka komma med idéer och vara behjälpliga.

Vi vill tacka spelare och ledare för tiden ni bjudit till för intervjuer och burgare. Ni är grymma och förtjänar att gå långt i år och beslutet att lägga ner har inget med sportsliga prestationer att göra.
Det här meddelandet är det enda vi kommer kommunicera kring vårt beslut att avsluta podden, 1957 åSIKter.

Tack för oss.
Det blev konsekvenser av Jockes utbrott och lärdomen bör väl vara att man ska räkna till tio, både när det gäller att utrycka sig i frustration och kanske även när det gäller att ta beslut?
Jättetråkigt i vilket fall. jag var nog en bland många som såg fram emot morgondagens avsnitt.
/Perka
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Bloggar / Poddar

Post by Joakim Blomquist »

Per-Erik Odh wrote: 15 Feb 2024, 18:43
Juha Ojajärvi wrote: 15 Feb 2024, 17:23 Som en modern form av informationskanal, har grundbultarna sedan poddens begynnelse stavats laginsats, transparens och ärlighet. Vi har delgivit personliga tankar och tyckanden kring föreningen, vare sig de varit negativa eller positiva, men också grävt fram siffror som faktiskt existerat för aktuell tidpunkt. Vi har tagit en strid mot kommunen för att lätta bördan på styrelsearbete, vi har försökt väcka intresse för Skövde IK, men också hockeyettan i stort och det känns som att vi till viss mån har lyckats. Vi har försökt knyta samman samarbetspartners med föreningen för ett utökat sådant.

Vårt syfte har sedan starten varit att ge supporters in extern informationskanal där ganska mycket av vår fritid går åt att försörja likasinnade med icke kommunicerad info men också att stärka föreningens varumärke och försöka komma med idéer och vara behjälpliga.

Vi vill tacka spelare och ledare för tiden ni bjudit till för intervjuer och burgare. Ni är grymma och förtjänar att gå långt i år och beslutet att lägga ner har inget med sportsliga prestationer att göra.
Det här meddelandet är det enda vi kommer kommunicera kring vårt beslut att avsluta podden, 1957 åSIKter.

Tack för oss.
Det blev konsekvenser av Jockes utbrott och lärdomen bör väl vara att man ska räkna till tio, både när det gäller att utrycka sig i frustration och kanske även när det gäller att ta beslut?
Jättetråkigt i vilket fall. jag var nog en bland många som såg fram emot morgondagens avsnitt.
Vad menar du????
Du har inte en aning och då ska du akta dig för att sprida sån skit!!!

Sluta med ert drev nu.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6078
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Bloggar / Poddar

Post by Gunwaldh Johansson »

Det var tråkigt att läsa. Var en trevlig pood att lyssna på.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Bloggar / Poddar

Post by Per-Erik Odh »

Joakim Blomquist wrote: 15 Feb 2024, 19:00
Per-Erik Odh wrote: 15 Feb 2024, 18:43
Juha Ojajärvi wrote: 15 Feb 2024, 17:23 Som en modern form av informationskanal, har grundbultarna sedan poddens begynnelse stavats laginsats, transparens och ärlighet. Vi har delgivit personliga tankar och tyckanden kring föreningen, vare sig de varit negativa eller positiva, men också grävt fram siffror som faktiskt existerat för aktuell tidpunkt. Vi har tagit en strid mot kommunen för att lätta bördan på styrelsearbete, vi har försökt väcka intresse för Skövde IK, men också hockeyettan i stort och det känns som att vi till viss mån har lyckats. Vi har försökt knyta samman samarbetspartners med föreningen för ett utökat sådant.

Vårt syfte har sedan starten varit att ge supporters in extern informationskanal där ganska mycket av vår fritid går åt att försörja likasinnade med icke kommunicerad info men också att stärka föreningens varumärke och försöka komma med idéer och vara behjälpliga.

Vi vill tacka spelare och ledare för tiden ni bjudit till för intervjuer och burgare. Ni är grymma och förtjänar att gå långt i år och beslutet att lägga ner har inget med sportsliga prestationer att göra.
Det här meddelandet är det enda vi kommer kommunicera kring vårt beslut att avsluta podden, 1957 åSIKter.

Tack för oss.
Det blev konsekvenser av Jockes utbrott och lärdomen bör väl vara att man ska räkna till tio, både när det gäller att utrycka sig i frustration och kanske även när det gäller att ta beslut?
Jättetråkigt i vilket fall. jag var nog en bland många som såg fram emot morgondagens avsnitt.
Vad menar du????
Du har inte en aning och då ska du akta dig för att sprida sån skit!!!

Sluta med ert drev nu.
Jag menar att det är för de flesta rätt uppenbart att du var förbannad igår och skulle ha lugnat dig över natten. Jag menar också att det kanske är ett förhastat beslut att lägga ned podden för en motgång.

Ja visst kan det ligga mer bakom men att det skulle vara att sprida skit när man lyfter det uppenbara är en överdrift av dig. Det handlar ju om att dela med sig av åsikter.

Ja visst har det blivit ett litet drev. Tycker du att det är konstigt?
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Bloggar / Poddar

Post by Göran Strid »

Detta var ett tråkigt besked för oss läsare, men kanske har varit jobbigare än vad man kan tro? Det här med uthållighet är en utmaning och ibland lyckas det inte trots all uppskattning som ni fått. Jag har med stort intresse läst podden och kommer sakna den och har uppskattat inte minst de lite överraskande inslagen och flera imponerande djupdykningar. Och - inte minst - att man oftast har kunnat föra diskussioner med läsaren i de fall det har funnits andra vinklingar på ämnena.

Tack för det som varit! :clap:
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 282
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: Bloggar / Poddar

Post by Juha Ojajärvi »

Per-Erik Odh wrote: 15 Feb 2024, 18:43
Juha Ojajärvi wrote: 15 Feb 2024, 17:23 Som en modern form av informationskanal, har grundbultarna sedan poddens begynnelse stavats laginsats, transparens och ärlighet. Vi har delgivit personliga tankar och tyckanden kring föreningen, vare sig de varit negativa eller positiva, men också grävt fram siffror som faktiskt existerat för aktuell tidpunkt. Vi har tagit en strid mot kommunen för att lätta bördan på styrelsearbete, vi har försökt väcka intresse för Skövde IK, men också hockeyettan i stort och det känns som att vi till viss mån har lyckats. Vi har försökt knyta samman samarbetspartners med föreningen för ett utökat sådant.

Vårt syfte har sedan starten varit att ge supporters in extern informationskanal där ganska mycket av vår fritid går åt att försörja likasinnade med icke kommunicerad info men också att stärka föreningens varumärke och försöka komma med idéer och vara behjälpliga.

Vi vill tacka spelare och ledare för tiden ni bjudit till för intervjuer och burgare. Ni är grymma och förtjänar att gå långt i år och beslutet att lägga ner har inget med sportsliga prestationer att göra.
Det här meddelandet är det enda vi kommer kommunicera kring vårt beslut att avsluta podden, 1957 åSIKter.

Tack för oss.
Det blev konsekvenser av Jockes utbrott och lärdomen bör väl vara att man ska räkna till tio, både när det gäller att utrycka sig i frustration och kanske även när det gäller att ta beslut?
Jättetråkigt i vilket fall. jag var nog en bland många som såg fram emot morgondagens avsnitt.
Detta har ingenting med beslutet att göra.
Micke Därth
Reactions:
Posts: 329
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: Bloggar / Poddar

Post by Micke Därth »

Göran Strid wrote: 15 Feb 2024, 19:44 Detta var ett tråkigt besked för oss läsare, men kanske har varit jobbigare än vad man kan tro? Det här med uthållighet är en utmaning och ibland lyckas det inte trots all uppskattning som ni fått. Jag har med stort intresse läst podden och kommer sakna den och har uppskattat inte minst de lite överraskande inslagen och flera imponerande djupdykningar. Och - inte minst - att man oftast har kunnat föra diskussioner med läsaren i de fall det har funnits andra vinklingar på ämnena.

Tack för det som varit! :clap:
Enig. Jag vet alltför väl vilken utmaning det är att vara uthållig och såg inte framför mig något mindre än flera års hockeymys med podden. Men, full respekt för beslutet, om än tråkigt för gemene man som följt er.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Bloggar / Poddar

Post by Joakim Blomquist »

Micke och Göran: tack för fina ord. Det är stort av er inte minst med tanke på vår interna ordväxling.
Jag ber om ursäkt för mina ordval och menar det egentligen inte. Det är ett resultat av frustration från min sida.
Frustrerad över en orättvis förlust men mest för just det här vi var tvungna att göra...
Det handlar dock inte om uthållighet men för att inte späda på något och/eller förvärra något så har vi valt att hålla det inom vår lilla grupp

Hoppas vi i fortsättningen kan vara vänner trots allt...
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Bloggar / Poddar

Post by Joakim Blomquist »

Jag önskar givetvis klubben och alla i den ett stort lycka till, först och främst med att komma till rätta med ekonomin och sedan säkra den för lång tid framöver. Att man lyckas komma ihop som en enhet; Skövde ik och inte en spretande förening med olika lag som spretar åt varsitt håll. Jag hoppas också att man långsiktigt kan knyta till sig någon eller några större samarbetspartners som gör att arbetet på sikt blir enklare och att man också ökar mindre aktörer på sponsorsidan. Jag hoppas och tror att matcharrangemangen avsevärt kommer att förbättras.
Jag hoppas och tror att samarbetet med kommunen ska förbättras och att skäliga och framförallt rättvisa hyror kommer gälla i framtiden och att ungdomar upp till 20 år i fortsättningen ska träna och spela match gratis.
Till sist och inte minst hoppas jag att det sportsliga kommer gå bra. Allsvenskan måste ju vara ett mål inom några år. Och varför inte e börja nu med en lång säsong...

48 år har jag följt och stöttat Skövde ik med både som supporter och i styrelsen (även om mitt hälsotillstånd gjorde att det inte blev långvarigt. Jag har engagerat mig på hemsidan och jag har under många år sponsrat genom mitt företag och jag har stöttat genom att lösa entre' och högljutt försökt stötta så mycket jag kunnat och även om jag vet att det är omöjligt så skulle jag önska 48 år till..😂

Nu pausar jag mitt engagemang på forumet men kommer ju givetvis fortsätta följa laget i mitt hjärta.


Ha det gött!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Bloggar / Poddar

Post by Göran Strid »

Joakim Blomquist wrote: 15 Feb 2024, 21:48 Micke och Göran: tack för fina ord. Det är stort av er inte minst med tanke på vår interna ordväxling.
Jag ber om ursäkt för mina ordval och menar det egentligen inte. Det är ett resultat av frustration från min sida.
Frustrerad över en orättvis förlust men mest för just det här vi var tvungna att göra...
Det handlar dock inte om uthållighet men för att inte späda på något och/eller förvärra något så har vi valt att hålla det inom vår lilla grupp

Hoppas vi i fortsättningen kan vara vänner trots allt...
Så klart Jocke! :thumbup: :wave: :clap: :) ;)
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Bloggar / Poddar

Post by peter johansson »

Grymt tråkigt att podden läggs ner det var alltid trevligt och intressant att lyssna en höjdpunkt om ni frågar mig hoppas att den kommer tillbaka i framtiden ett stort tack till grabbarna grus :clap: :clap: :clap:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Bloggar / Poddar

Post by Per-Erik Odh »

Man känner sig lite som en jävla dinosaurie efter att ha lyssnat på senaste trashtalk men lite provocerad blir jag när Mjörnberg säger "vem läser ett matchreferat idag" som ett påstående.
Jo jag vet att många vill ha korta och snabba Instagram grejer men jag tror att ser man i ett lokalt perspektiv är nog matchreferat väldigt viktiga och lockar massor av lokalpatrioter.

Inte för att det spelar någon roll men @Micke Därth, hur många visningar var det på referat och inför under hemsidans glansdagar?
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Bloggar / Poddar

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 16 Feb 2024, 18:42 Man känner sig lite som en jävla dinosaurie efter att ha lyssnat på senaste trashtalk men lite provocerad blir jag när Mjörnberg säger "vem läser ett matchreferat idag" som ett påstående.
Jo jag vet att många vill ha korta och snabba Instagram grejer men jag tror att ser man i ett lokalt perspektiv är nog matchreferat väldigt viktiga och lockar massor av lokalpatrioter.

Inte för att det spelar någon roll men @Micke Därth, hur många visningar var det på referat och inför under hemsidans glansdagar?
Då är vi i varje fall två dinosaurier. :lol:
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Bloggar / Poddar

Post by Niklas Hjalmarsson »

Göran Strid wrote: 16 Feb 2024, 22:27
Per-Erik Odh wrote: 16 Feb 2024, 18:42 Man känner sig lite som en jävla dinosaurie efter att ha lyssnat på senaste trashtalk men lite provocerad blir jag när Mjörnberg säger "vem läser ett matchreferat idag" som ett påstående.
Jo jag vet att många vill ha korta och snabba Instagram grejer men jag tror att ser man i ett lokalt perspektiv är nog matchreferat väldigt viktiga och lockar massor av lokalpatrioter.

Inte för att det spelar någon roll men @Micke Därth, hur många visningar var det på referat och inför under hemsidans glansdagar?
Då är vi i varje fall två dinosaurier. :lol:
Tre😎
Silly season is just another season!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Bloggar / Poddar

Post by peter johansson »

Per-Erik Odh wrote: 16 Feb 2024, 18:42 Man känner sig lite som en jävla dinosaurie efter att ha lyssnat på senaste trashtalk men lite provocerad blir jag när Mjörnberg säger "vem läser ett matchreferat idag" som ett påstående.
Jo jag vet att många vill ha korta och snabba Instagram grejer men jag tror att ser man i ett lokalt perspektiv är nog matchreferat väldigt viktiga och lockar massor av lokalpatrioter.

Inte för att det spelar någon roll men @Micke Därth, hur många visningar var det på referat och inför under hemsidans glansdagar?
Fyra 8-) ;)
Post Reply