Bloggar / Poddar

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Bloggar / Poddar

Post by Joakim Blomquist »

Per-Erik Odh wrote: 12 Aug 2023, 10:49 Nu har ju Juha i första avsnittet av podden deklarerat att han skiter i vad vi lyssnare tycker så det här svaret och de övriga får han väl skita i :lol:

Skitkul med en ny SIKpodd och denna gången med ett rent supporterperspektiv :thumbup:

Som jag förstod det så kommer det vara Juha, Robban och Jocke som är ryggraden i podden? I så fall, och med ett supporterperspektiv så kommer det bli många minnesvärda snack framöver med inte minst Jocke som ju aldrig gjort sig känd för att vara särskilt buskablyg 8-)

Jag ser fram emot ett avsnitt där Strid gästspelar och han och Jocke får byta åsikter när det antingen går skitbra för SIK eller haltar lite utifrån förväntningarna :mrgreen:

Om jag ska kritisera något i första avsnittet så är det väl att tempot var lite för lågt i mitt tycke. Jag gissar att det handlar om att bara bli lite varma i kläderna eller så kanske de har bestämt att köra en laid back approach?

Se nu till att vårda kontinuiteten gubbar så det inte bara blir fem avsnitt första veckorna och sedan ett varannan månad för att sedan upphöra.

Bra grepp Juha :clap:
JAG??? Som är så lugn och timid...?!
Såklart ska vi försöka hålla en kontinuitet i detta. Och LUGN!!! Vi kommer växla upp, var så säkra.. 😎😱
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Bloggar / Poddar

Post by Joakim Blomquist »

Då finns avsnitt nr 2 av "1957 åSIKter" ute. Gå in och sök i Spotify och sprid gärna vidare..
Ja jag låter trött för att jag ÄR trött..

Men det blir bättre nästa gång.

Men lite tyckande och tänkande får ni ta del av i alla fall...
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1753
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Bloggar / Poddar

Post by Urban Stahel »

Ett bra initiativ med ytterligare en SIK podd,för oss supportrar är det underbart.länhtar redan på del 3 :clap:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5342
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Bloggar / Poddar

Post by Per-Erik Odh »

Men det var hemskt vad han den där Jocke låter trött!
Kanske är åldern som börjar ta ut sin rätt?
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5342
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Bloggar / Poddar

Post by Per-Erik Odh »

J&J, i senaste avsnittet av podden tar ni bland annat upp SIKs samarbete med Retorikverkstaden och som ni beskriver det så ska kommunikationen utåt förbättras. Läser man i artikeln i SLA som ni hänvisar till så nämns inget annat än den interna kommunikationen. Jag tror att det finns frågetecken att reda ut här så det inte blir konstiga missförstånd?
/Perka
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 283
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: Bloggar / Poddar

Post by Juha Ojajärvi »

Tjena!
Finns även ett konto på Instagram man borde följa kopplat till podcasten. :D

https://instagram.com/1957_asikter?utm_ ... NkZWQ4Mg==
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5342
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Bloggar / Poddar

Post by Per-Erik Odh »

Väldigt mycket bra reklam i veckans Trashtalk för 1957åSIKter. Jockes Skoglundsimitation fick 11 på en 10-gradig skala och Mjörnberg och Skoglund spann vidare en stund på tankarna om att avsluta träningsmatcherna med straffar :thumbup:
Däremot håller jag inte med dem i påståendet om försäsongshybris. Man kan visst ha åsikter om vad som sägs i podden men att gubbarna haft hybris i avsnitten hittills har åtminstone inte jag upplevt!
Det kanske var så att de förutser hybris till nästa avsnitt :lol:
/Perka
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 283
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: Bloggar / Poddar

Post by Juha Ojajärvi »

Avsnitt nummer 3 finns uppe! 8-)

/J
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5342
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Bloggar / Poddar

Post by Per-Erik Odh »

Juha Ojajärvi wrote: 03 Sep 2023, 21:08 Avsnitt nummer 3 finns uppe! 8-)

/J
Jävla Jocke, här dödar han vår blötaste dröm sista halvminuten :lol:
/Perka
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Bloggar / Poddar

Post by Joakim Blomquist »

Per-Erik Odh wrote: 02 Sep 2023, 12:13 Väldigt mycket bra reklam i veckans Trashtalk för 1957åSIKter. Jockes Skoglundsimitation fick 11 på en 10-gradig skala och Mjörnberg och Skoglund spann vidare en stund på tankarna om att avsluta träningsmatcherna med straffar :thumbup:
Däremot håller jag inte med dem i påståendet om försäsongshybris. Man kan visst ha åsikter om vad som sägs i podden men att gubbarna haft hybris i avsnitten hittills har åtminstone inte jag upplevt!
Det kanske var så att de förutser hybris till nästa avsnitt :lol:
Håller med till punkt och pricka där Perka. Därför tog jag upp det i nr 3...
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Bloggar / Poddar

Post by Joakim Blomquist »

Per-Erik Odh wrote: 04 Sep 2023, 12:22
Juha Ojajärvi wrote: 03 Sep 2023, 21:08 Avsnitt nummer 3 finns uppe! 8-)

/J
Jävla Jocke, här dödar han vår blötaste dröm sista halvminuten :lol:
Frågan var ju ofrånkomlig :wtf:
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Bloggar / Poddar

Post by Anders Edman »

Bra intervju med Strålman. Bra också att ni tog upp det med den fula armbågen på Ollas.
Keep up the good work 👍🙏
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 768
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Bloggar / Poddar

Post by Kristian Eriksson »

Jag gillar't! Fortsätt på samma spår!
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Bloggar / Poddar

Post by Joakim Blomquist »

Vi tackar allra ödmjukast för fina ord om podden 1957 åSIKter.
Kul att en del verkar gilla den i alla fall.. och jag/vi lovar att den bara kommer bli bättre och bättre..

Vi har mycket på g och när serierna drar igång så finns det ju massor att avhandla. Men också många intressanta gäster/intervjuer står på agendan.

Vill bara be er att sprida den så mycket ni bara orkar.. både verbalt och på olika sociala medier.
😎
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3795
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Bloggar / Poddar

Post by Göran Strid »

Mysigt och trevligt snack. Får vibbar från Jockes och mitt snack en gång i tiden. Det är något jag minns med välbehag - så kul vi hade! Det som jag tycker podden missar - en gång till - är det nya försvarsspelet som nu tränas in. Hade varit kul att få poddens synpunkter på det, för det är ju viktigare än mycket annat och jag har skrivit om det på forum. Har för övrigt upplevt att matchreferaten inte kommenterat det heller. Är det svårt att upptäcka? Kanske det, men jag som en gammal relikt har ju sett det och för övrigt fått bekräftat från Staffan.

Btw, märker att kommentatorerna på webbsändningarna inte läser forum inför matcherna för där finns det mumsmums som man uppenbart inte sett inför och under matcherna och kan ha hjälp av. Bara ett tips.
Post Reply