Bloggar / Poddar

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Bloggar / Poddar

Post by Göran Strid »

Bra och matnyttigt! Uppmuntrande intervju med ordförande Erik Oscarson och visst är det en cilffhanger med en blivande storsponsor! Styrelsen med Erik har ett jättejobb framför sig - jag vet - men jag är övertygad om att de kommer att lyckas! Håller med om månadens spelare i backen Karl Jonsson. Den minnesgode kanske kommer ihåg en serie "Bakom kulisserna" som undertecknad hade på hemsidan, där allt hästjobb som gjordes i det fördolda i katakomberna grävdes fram och presenterades. Här kommer ett namn som är verksam bakom kulisserna för allmänheten och som står bakom den närmast sensationella utvecklingen på backsidan - både individuellt och spelmässigt - och det är Nico Surenkin! Han har sannerligen gjort en insats!

A pro på månadens spelare så går månadens grävjobb överlägset till podden! Mycket bra som kommit fram. I vissa partier orkar man nästan inte lyssna på de ekonomiska orättvisorna som närmast kan liknas vid ocker från kommunen. Tänk om lokala medier för ett ögonblick kunde sluta tillbe handbollen och lägga åtminstone ett spadtag åt att följa upp det podden grävt fram och informera allmänheten. Då skulle det bli tryck på kommunens ansvariga!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Bloggar / Poddar

Post by Per-Erik Odh »

Håller med dig Göran att grävjobbet de har gjort i 1957 åsikter är imponerande. Det gränsar nästan till journalistik och det är bra.

Känns det inte alltid som att när klubben byter ordförande så kommer det alltid fram någon eller några jobbposter ur det fördolda?

Så till en annan podd. Av de seriösa poddar jag lyssnar på är det tveklöst SLA podden som bjuder på de bästa garven. Jan Larsson och Linus Hellman som camperat ihop sedan döddagar är ju som ett gammalt gift par som gnabbar. Jan är på och retar Linus så fort han får en chans :lol:
Avsnitten kan dessutom ta vägen lite var stans. Som senast när Jan konstaterar att vi började med Tobias Linderoth och slutade med krögarn på Axevallatravet.
Linderoth då, ja han ger till och med credd till Kurt och Simon som följer SAIK från läktarna i vått och torrt och menar att en del av deras inställning smugit sig in i laget och medverkade till att våren blev en framgångssaga. Det är stort och ett bevis för att man inte ska vara blyg när det kommer till läktsrstöd. Välkomna att hjälpa till i Rebellklacken!
/Perka
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Bloggar / Poddar

Post by Joakim Blomquist »

Göran Strid wrote: 04 Feb 2024, 11:42 Bra och matnyttigt! Uppmuntrande intervju med ordförande Erik Oscarson och visst är det en cilffhanger med en blivande storsponsor! Styrelsen med Erik har ett jättejobb framför sig - jag vet - men jag är övertygad om att de kommer att lyckas! Håller med om månadens spelare i backen Karl Jonsson. Den minnesgode kanske kommer ihåg en serie "Bakom kulisserna" som undertecknad hade på hemsidan, där allt hästjobb som gjordes i det fördolda i katakomberna grävdes fram och presenterades. Här kommer ett namn som är verksam bakom kulisserna för allmänheten och som står bakom den närmast sensationella utvecklingen på backsidan - både individuellt och spelmässigt - och det är Nico Surenkin! Han har sannerligen gjort en insats!

A pro på månadens spelare så går månadens grävjobb överlägset till podden! Mycket bra som kommit fram. I vissa partier orkar man nästan inte lyssna på de ekonomiska orättvisorna som närmast kan liknas vid ocker från kommunen. Tänk om lokala medier för ett ögonblick kunde sluta tillbe handbollen och lägga åtminstone ett spadtag åt att följa upp det podden grävt fram och informera allmänheten. Då skulle det bli tryck på kommunens ansvariga!
Tack för input. Det värmer! Ja jag hoppas nu att vi får rätsida på det här. Någon jävla rättvisa borde det väl finnas?!

Håller till viss mån med Perka om Sla podden men den där Linus har av vissa orsaker sjunkit som en gråsten till havets botten för mig. En egotrippade jävla gris.
Dessutom vägrar de ta tag i de här orättvisorna vi diskuterar. De har fått chansen. Jag har gett dem siffror. Men det är ju SIK och inte IFK shf eller saik vi snackar om...
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Bloggar / Poddar

Post by Per-Erik Odh »

Veckans avsnitt av SLA podden gästas av Söder och mycket fokus hamnar naturligtvis på derbyt.
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Bloggar / Poddar

Post by Per-Erik Odh »

Kul avsnitt av Trashtalk där smygboisaren Mjörnberg bjudit in KH för att ta ut två dream team. Värt att lyssna på och KH får med beröm godkänt.

Däremot så undrar jag hur det ligger till med historien om Palmborgs övergång?
Jag kan inte säga att det inte stämmer när KH pratar om ryktet om repad bil och lossade hjulmuttrar på Palmborgs bil men tänker att det är väldigt nära att tro att det är ett rykte som skapats från två sanningar som dessutom bägge har stått i media.
När Palmborg gick till Mariestad var det en tidningsartikel där det stod om hur hans bil blivit äggad på parkeringen i Skövde. Likaså har det varit en artikel med Appelgren där han berättade om att hans hjulmuttrar blev lossade när han gått till Skövde.
Jag tycker det låter som att detta kan vara en råttan i pizzan.

Jag har frågat KH om detta och han sade att det är möjligt att det är så. Det är alltså ingen "ristad i sten" historia han lägger fram!
/Perka
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Bloggar / Poddar

Post by Lars Hildegard »

Per-Erik Odh wrote: 09 Feb 2024, 15:27 Kul avsnitt av Trashtalk där smygboisaren Mjörnberg bjudit in KH för att ta ut två dream team. Värt att lyssna på och KH får med beröm godkänt.

Däremot så undrar jag hur det ligger till med historien om Palmborgs övergång?
Jag kan inte säga att det inte stämmer när KH pratar om ryktet om repad bil och lossade hjulmuttrar på Palmborgs bil men tänker att det är väldigt nära att tro att det är ett rykte som skapats från två sanningar som dessutom bägge har stått i media.
När Palmborg gick till Mariestad var det en tidningsartikel där det stod om hur hans bil blivit äggad på parkeringen i Skövde. Likaså har det varit en artikel med Appelgren där han berättade om att hans hjulmuttrar blev lossade när han gått till Skövde.
Jag tycker det låter som att detta kan vara en råttan i pizzan.

Jag har frågat KH om detta och han sade att det är möjligt att det är så. Det är alltså ingen "ristad i sten" historia han lägger fram!
https://www.aftonbladet.se/senastenytt/ ... -nedkletad

https://www.gp.se/sport/bytte-klubb-fic ... 11c8e53017

https://www.svt.se/sport/artikel/notiser-bekele-frikand
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Bloggar / Poddar

Post by Anders Edman »

Perka, heter han verkligen Palmborg ? Inte Palmberg då eller ?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Bloggar / Poddar

Post by Per-Erik Odh »

Anders Edman wrote: 09 Feb 2024, 15:48 Perka, heter han verkligen Palmborg ? Inte Palmberg då eller ?
Kan ha varit Palmbois också :problem:
/Perka
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Bloggar / Poddar

Post by Anders Edman »

Då kör vi på Palmbois 👍😂
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Bloggar / Poddar

Post by Göran Strid »

Som sagt, Rickard Palmberg heter han (ursäkta Perka för mitt påpekande, men rätt namn tycker jag det skall var ändå).

Jag var högst involverad i svallvågorna, när han gick till Mariestad. Jag har absolut inget minne av att hans bil hade blivit äggad på parkeringen. Däremot hade någon - vi tror oss veta från vilket håll det kom - satt en lapp på vindrutan på min bil på parkeringen med ett riktigt otrevligt och hotfullt budskap, som vi övervägde att polisanmäla, men det gjordes inte.
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Bloggar / Poddar

Post by Lars Hildegard »

Göran Strid wrote: 09 Feb 2024, 16:30 Som sagt, Rickard Palmberg heter han (ursäkta Perka för mitt påpekande, men rätt namn tycker jag det skall var ändå).

Jag var högst involverad i svallvågorna, när han gick till Mariestad. Jag har absolut inget minne av att hans bil hade blivit äggad på parkeringen. Däremot hade någon - vi tror oss veta från vilket håll det kom - satt en lapp på vindrutan på min bil på parkeringen med ett riktigt otrevligt och hotfullt budskap, som vi övervägde att polisanmäla, men det gjordes inte.
Så mina tre länkar stämmer inte?
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Bloggar / Poddar

Post by Göran Strid »

Lars Hildegard wrote: 09 Feb 2024, 16:42
Göran Strid wrote: 09 Feb 2024, 16:30 Som sagt, Rickard Palmberg heter han (ursäkta Perka för mitt påpekande, men rätt namn tycker jag det skall var ändå).

Jag var högst involverad i svallvågorna, när han gick till Mariestad. Jag har absolut inget minne av att hans bil hade blivit äggad på parkeringen. Däremot hade någon - vi tror oss veta från vilket håll det kom - satt en lapp på vindrutan på min bil på parkeringen med ett riktigt otrevligt och hotfullt budskap, som vi övervägde att polisanmäla, men det gjordes inte.
Så mina tre länkar stämmer inte?
Det kan säkert vara så att dina länkar stämmer. Jag kopplade ihop det hela till parkeringsplatsen på Billingehov och det var där det hände med min bil, men inte med Palmbergs bil.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Bloggar / Poddar

Post by Per-Erik Odh »

Jag vill inte vara dum men jag kan inte låta bli att undra över en grej som jag har för mig varit uppe till diskussion i 1957 Åsikter. Så fråga här till 1957 Åsikter. Har inte ni i podden förespråkat att SIK är värda en mycket större publik och i så fall, vad innebär Jockes matchbojkott för poddens del?

Återigen, jag vill inte vara dum men jag tycker att frågan är relevant och i allra högsta grad berättigad med tanke på vad som skrevs i gårdagens matchtråd.
/Perka
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 282
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: Bloggar / Poddar

Post by Juha Ojajärvi »

Som en modern form av informationskanal, har grundbultarna sedan poddens begynnelse stavats laginsats, transparens och ärlighet. Vi har delgivit personliga tankar och tyckanden kring föreningen, vare sig de varit negativa eller positiva, men också grävt fram siffror som faktiskt existerat för aktuell tidpunkt. Vi har tagit en strid mot kommunen för att lätta bördan på styrelsearbete, vi har försökt väcka intresse för Skövde IK, men också hockeyettan i stort och det känns som att vi till viss mån har lyckats. Vi har försökt knyta samman samarbetspartners med föreningen för ett utökat sådant.

Vårt syfte har sedan starten varit att ge supporters in extern informationskanal där ganska mycket av vår fritid går åt att försörja likasinnade med icke kommunicerad info men också att stärka föreningens varumärke och försöka komma med idéer och vara behjälpliga.

Vi vill tacka spelare och ledare för tiden ni bjudit till för intervjuer och burgare. Ni är grymma och förtjänar att gå långt i år och beslutet att lägga ner har inget med sportsliga prestationer att göra.
Det här meddelandet är det enda vi kommer kommunicera kring vårt beslut att avsluta podden, 1957 åSIKter.

Tack för oss.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1849
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Bloggar / Poddar

Post by Niklas Hjalmarsson »

Juha Ojajärvi wrote: 15 Feb 2024, 17:23 Som en modern form av informationskanal, har grundbultarna sedan poddens begynnelse stavats laginsats, transparens och ärlighet. Vi har delgivit personliga tankar och tyckanden kring föreningen, vare sig de varit negativa eller positiva, men också grävt fram siffror som faktiskt existerat för aktuell tidpunkt. Vi har tagit en strid mot kommunen för att lätta bördan på styrelsearbete, vi har försökt väcka intresse för Skövde IK, men också hockeyettan i stort och det känns som att vi till viss mån har lyckats. Vi har försökt knyta samman samarbetspartners med föreningen för ett utökat sådant.

Vårt syfte har sedan starten varit att ge supporters in extern informationskanal där ganska mycket av vår fritid går åt att försörja likasinnade med icke kommunicerad info men också att stärka föreningens varumärke och försöka komma med idéer och vara behjälpliga.

Vi vill tacka spelare och ledare för tiden ni bjudit till för intervjuer och burgare. Ni är grymma och förtjänar att gå långt i år och beslutet att lägga ner har inget med sportsliga prestationer att göra.
Det här meddelandet är det enda vi kommer kommunicera kring vårt beslut att avsluta podden, 1957 åSIKter.

Tack för oss.
Vad synd, många med mig (troligen??) som vart nyfikna på tyckandet kring derbyförlusten, uppsvinget mot Dalen och kraschlandningen mot KHK.
Och även mer info kring storsponsorn som ska ”rädda” klubben!!

Väldigt märkligt tillfälle att avsluta då inget i bloggen tidigare ”larmat” om att den ska läggas ner, eller har jag missat nåt???
Silly season is just another season!
Post Reply