Bloggar / Poddar

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Bloggar

Post by Gunwaldh Johansson »

Hockeyettan hade årsmöte under lördagen då blev Alexander Fornsjö invald till ledamot i styrelsen.
https://www.hockeyettan.se/2021/06/19/r ... ckeyettan/
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Bloggar

Post by Göran Strid »

Gunwaldh Johansson wrote: 19 Jun 2021, 19:31 Hockeyettan hade årsmöte under lördagen då blev Alexander Fornsjö invald till ledamot i styrelsen.
https://www.hockeyettan.se/2021/06/19/r ... ckeyettan/
Grattis till ett hedrande och ansvarsfullt uppdrag! Det finns en del att jobba med, om man säger så.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Bloggar

Post by Gunwaldh Johansson »

Serieupplägget 21/22 – här är nyheterna i ligan
https://www.youtube.com/watch?v=CjwtHgOBfGU
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Bloggar

Post by Per-Erik Odh »

I dagens avsnitt av Mjörnbergs trashtalk lyckas de faktiskt få med Skövde flera gånger. Dels pratar de lite om betydelsen av Martins skada och så pratar de en del om det de kallar Skövdes förlorar mentalitet. Micke Mjörnberg hade tydligen pratat med Lundström och då tagit upp detta med honom.
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Bloggar

Post by Gunwaldh Johansson »

Publiksuccén kan skapa manöverutrymme – ”har varit ganska spektakulära”
https://www.mjornberg.se/2022/11/14/pub ... HERpRkjyNA
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Bloggar / Poddar

Post by Anders Edman »

Kul med två riktigt intressanta poddar där vi får höra Josh och Smedberg tycka och tänka om både hockey och privatliv. Tänker lite på det Josh säger om hur han tillbringar sina dagar förutom match träning då. Verkar ju inte allt för muntert att spela spel och titta på Netflix vareviga dag. Gör man inget som lagkamrater för att involvera Josh ? Tar med han på bio, bowling, visa Skövde med omnejd, bjuder hem honom ? För att prestera bra (vilket Josh iofs gjort) så måste man ju må bra vid sidan av också. Bara en tanke från min sida. Och detta kanske redan görs idag. Vad vet jag ? Nåväl, bara en tanke från min sida.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Bloggar / Poddar

Post by Göran Strid »

Anders Edman wrote: 25 Nov 2022, 15:08 Kul med två riktigt intressanta poddar där vi får höra Josh och Smedberg tycka och tänka om både hockey och privatliv. Tänker lite på det Josh säger om hur han tillbringar sina dagar förutom match träning då. Verkar ju inte allt för muntert att spela spel och titta på Netflix vareviga dag. Gör man inget som lagkamrater för att involvera Josh ? Tar med han på bio, bowling, visa Skövde med omnejd, bjuder hem honom ? För att prestera bra (vilket Josh iofs gjort) så måste man ju må bra vid sidan av också. Bara en tanke från min sida. Och detta kanske redan görs idag. Vad vet jag ? Nåväl, bara en tanke från min sida.
Jag blir också lite betänksam. När jag var involverad var det för egen del helt naturligt att ta han om alla nyförvärv, resa runt i landskapet och berätta dess historia, ta hem och grilla, ut och fiska, visa utsikten från S:t Lukas kapell och berätta om platåbergen som var gamla vulkaner och berätta varför de finns kvar med mera. Visst måste det vara så idag också, eller? Superviktigt för att få den nyanlände att maxa sin prestation på isen!
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Bloggar / Poddar

Post by Anders Edman »

Tack för din support på mitt inlägg Göran. Jo jag vet att du va en klippa på att få alla nya att känna sig hemmastadda så gott det gick 👍, vem ansvarar för detta idag ?
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 169
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Bloggar / Poddar

Post by Lars Hildegard »

https://www.kmhockey.se/2022/12/14/utve ... tra-ettan/

Intressant grepp från skribenten.
Skövde har (kort sammanfattat) två bra spelare och en bra tränare och är bra tränade.
Däremot har Skövde gjort 4 mål färre än det lag som gjort flest, men saknar trots det offensiva kort och har ingen kreativitet och inga offensiva backar. :(

bois däremot, där kan nämnas 7 riktigt bra spelare som skjuter effektivt (kanske via skotträning? :eh:) och ett bra anfallsspel och fysiskt spel.
Samtidigt, tack vare sitt fysiska spel så drar de på sig för mycket utvisningar och har för tunn trupp med stor ruljans. Lösningen, att värva ännu fler spelare. :?
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Bloggar / Poddar

Post by Anders Edman »

Kul med intervju av Staffan där det både summeras och blickas framåt. Men för att säga mycket så blir det egentligen inte så mycket sagt enligt min mening. Visst det antyds både lite här och där men inga kristallklara svar från Staffan. Jag kan definitivt hålla med om det han säger gällande den gruppkemi som finns idag. Och det är väl fint. Men om det visar sig att gruppen/truppen inte håller så kommer det ju till sist bli så att någon eller par nya måste in. Och ligger det ju i händerna på spelarna, tränaren samt sportchef att verkligen förklara varför det blir förändringar och att de ”nya” tas emot på allra bästa sätt. Jag tycker fortfarande att man skulle plockat in ytterligare en back så fort man visste att William ville iväg. Då hade den ”nya” backen fått tid på sig att smälta in i gruppen på ett bra sätt och komma in i hur Siken spelar. Jag har väldigt svårt att se hur en åttonde back skulle förändra stämningen i truppen på ett markant negativt sätt. Men jag kanske har fel där. Nåväl, framtiden får visa huruvida starka vi är på backsidan. På forwardssidan är jag inte lika orolig, inte just nu i alla fall. Och det verkar som Fritz har fullt förtroende från Staffan och kan han höja sig en nivå till samt få bra sparring från Wallin så kanske det räcker. Kör hårt nu Siken och ge oss en seger ikväll. Det skulle generera mycket folk på fredag. Ja över 2.000 åskådare om ni frågar mig 😀
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Bloggar / Poddar

Post by Per-Erik Odh »

KH har pratat med Joel Werner :thumbup:
https://www.kmhockey.se/2023/01/03/skov ... llt-nervik

En egen notering från matchen i fredags. Såg ni på line up på den stora bildskärmen att han presenterades som Adam Werner?
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Bloggar / Poddar

Post by Per-Erik Odh »

Precis lyssnat på senaste Trashtalk. Mjörnberg hade uppmärksammat en rätt intressant grej inför play off som ju nu innebär bäst av fem matcher. Högst rankat lag börjar med två hemmamatcher, följt av två bortamatcher och om det blir en femte så blir den hemma. Mjörnberg menade att detta är en stor fördel för det högst rankade laget.
/Perka
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Bloggar / Poddar

Post by Niklas Hjalmarsson »

Per-Erik Odh wrote: 13 Jan 2023, 17:46 Precis lyssnat på senaste Trashtalk. Mjörnberg hade uppmärksammat en rätt intressant grej inför play off som ju nu innebär bäst av fem matcher. Högst rankat lag börjar med två hemmamatcher, följt av två bortamatcher och om det blir en femte så blir den hemma. Mjörnberg menade att detta är en stor fördel för det högst rankade laget.
Äntligen lite vett ang play off!!
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Bloggar / Poddar

Post by Per-Erik Odh »

Mjörnberg tar ju ut veckans lag och denna gången är Axel Abrahamsson med. Såhär skriver han om vår hårt arbetande back :clap:

"En uppskattad lagspelare som alltid gör rätt för sig och som i säsongens tredje Skaraborgsderby gjorde helt rätt avvägningar och svarade för ett stort försvarsarbete. Ingen la väl märke till det, men Skövdes första mål i en flygande spelvändning grundlades av en distinkt förstapass ut ur egen zon. Det behövs fler totalt oflashiga backar som Axel Abrahamsson i hockeyn.”
/Perka
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Bloggar / Poddar

Post by peter johansson »

Per-Erik Odh wrote: 16 Jan 2023, 13:50 Mjörnberg tar ju ut veckans lag och denna gången är Axel Abrahamsson med. Såhär skriver han om vår hårt arbetande back :clap:

"En uppskattad lagspelare som alltid gör rätt för sig och som i säsongens tredje Skaraborgsderby gjorde helt rätt avvägningar och svarade för ett stort försvarsarbete. Ingen la väl märke till det, men Skövdes första mål i en flygande spelvändning grundlades av en distinkt förstapass ut ur egen zon. Det behövs fler totalt oflashiga backar som Axel Abrahamsson i hockeyn.”
Tycker att Axel växer mer och mer för varje säsong som går rejält spel går väldigt sällan bort sig har även på senare år börjat att fylla på i anfallszon med väl avvägt spel har dessutom ett riktigt bra skott som han borde använda oftare en spelare som alltid spelar för klubbmärket :clap: :clap:
Post Reply