2015-09-23 19:00 IFK Arboga IK - Skövde IK, Sparbanken Arena

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6079
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2015-09-23 19:00 IFK Arboga IK - Skövde IK, Sparbanken A

Post by Gunwaldh Johansson »

Så här skriver Bärgslagsbladet om matchen.
http://bblat.se/sport/1.3169323-ifk-s-s ... rkt-gjort-
peter johansson
Reactions:
Posts: 1339
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2015-09-23 19:00 IFK Arboga IK - Skövde IK, Sparbanken A

Post by peter johansson »

Anders Åstebro wrote:Stoffe skrev i matchreferatet att.....
""Skövde IK:s förstaperiod var knappast den bästa denna säsong.""

Det är enligt mig en klar överdrift!
Då laget spelade helt huvudlöst, och hade glömt huvudet kvar i bussen.
SIK får vara glada åt att det endast stod 1-0 efter denna period.

Den andra var lika bra som den första var dålig.
Då var SIK spelarna som bålgetingar på Boga spelarna, ja en kommentar som jag hörde från Arboga klacken uppe på läktaren, och något som jag håller med om.
Här vänder man 1-0 till 1-2 och har bud på mer.

I tredje så gör man tidigt ytterligare ett mål till 1-3, men sedan så tror de väl att matchen är kirrad för sedan börjar de spela mindre bra.

Många av utespelarna gör det alldeles för svårt för sig både i försvar och i anfallet som renderar till farligheter i egen zon, så som uteblivna målchanser i anfallszon då man gör ett pass för mycket istället för att gå på eget avslut och kanske få en retur.

Som helhetsbild av matchen så skall man vara grymt missnöjd med kvällens prestation även den andra perioden var riktigt bra, för spelar man så här i fortsättningen så lär det inte bli mycket mer än 1-poängare i framtiden och absolut inget spel i någon Alletta.

Robin i målet agerade på ett osäkert vis många gånger som jag inte trodde jag skulle få se han göra efter det jag sett av honom tidigare.
Ett flertal utespelare gjorde lika dant så det där med ett fungerande lagspel var då inget man såg något speciellt av mer än i den 2:a perioden om möjligt.

Spaak har mycket att fundera över helt klart, och grabbarna på isen osså för den delen över denna tvehågsna prestation mot Arboga.

Hoppas de i alla fall minst tar med sig huvudet under armen in på isen nu på söndag och inte lämnar det kvar i omklädningsrummet.

Okej, nya tag mot Lindlövens IF då.
Lycka till SIK....
Det kanske är just en lyckospark i arslet ni behöver för att få ordning på liret!

Låter inget vidare Anders,spelade dom på FYRA femmor även denna match ??? Tycker nämligen att när man möter på pappret sämre lag så skall man gå på TRE femmor direkt för att få upp tempot hade man gjort det mor Sura och kanske även i går så tror jag att det hade blivit andra resultat men den är min personliga åsikt !!
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2015-09-23 19:00 IFK Arboga IK - Skövde IK, Sparbanken A

Post by Anders Åstebro »

Jo Peter de rullade på fyra femmor i början av matchen i alla fall.
Om de sedan gjorde någon ändring i det sedan får andra svara på.<

I artikeln som Gunwaldh refererade till kan man läsa att:
""IFK Arboga öppnade matchen i ett rasande tempo och fick Skövde att darra. ""
och
""Vi ställde Skövde mot väggen på en gång, säger Pellfolk. ""

Min personliga åsikt är att det inte var Boga som gjorde SIK dåligt, utan det lage själva som ordnade det på egen hand.

Hade man bara varit närvarande i 1:a perioden så hade man säkerligen vunnit den perioden och även hela matchen.
Det var rent utsagt pinsamt att se eländet de presterade de första 17 minuterna...

Sedan var det en del tongivande spelare som jag tycker stundtals var frånvarande i vissa spelsekvenser.
JE exempelvis i pp1.
Vad gör han uppe i ansiktet på mig där jag står just vid pexit?!? (i 2:a perioden)
Han måste ta några skär in i banan samt röra sig och göra sig synlig så han kan smälla till trissan om nu någon fick för sig att leverera ett pass åt hans håll från andra sidan slottet.
Post Reply