2015-10-10 16:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2015-10-10 16:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, Billingehov

Post by Admin »

2015-10-10 16:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, Billingehov
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5342
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2015-10-10 16:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Nu lyfter vi den här va!
Man kan ju inte annat säga att nu när Erkgärds drog på sig en skada så kom det jävligt lämpligt att Henriksson anslöt till truppen. Nu kunde ju Johan ersättas utan att man egentligen behövde rota i någon annan femma och i en sport där det är viktigt med kontinutet måste det vara rätt turligt ändå som det blev. Stolpe in för Skövde och det är gött :D
/Perka
Christer Klang
Reactions:
Posts: 17
Joined: 25 Feb 2014, 21:27

Re: 2015-10-10 16:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, Billingehov

Post by Christer Klang »

Det här verkar va en bra lösning, det hade nog blivit något lån eller nåt annat ändå när Erkgärds kanske är borta till jul!
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: 2015-10-10 16:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, Billingehov

Post by Rickard Dahl »

Tog mig i vanlig ordning ett snack med Spaak inför matchen, finns här https://skovdeik.solidtango.com/video/i ... tranas-aif :)
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2015-10-10 16:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, Billingehov

Post by Anders Åstebro »

Christer Klang wrote:Det här verkar va en bra lösning, det hade nog blivit något lån eller nåt annat ändå när Erkgärds kanske är borta till jul!
Oj!
Så länge.... :(
Inte bra alls det... :cry:

Men vad är nu detta, någon "nymodighet" som Herr Spaak inför i hockeysammanhang tro?

""Segern var lite dyrköpt för vi fick en skada. Kan du berätta mer?""
""– Nej, det kan jag inte utan det handlar om personlig integritet och jag berättar inget om några skador utan vi nöjer oss med att Johan Erkgärds är skadad tills vidare.""

Det är vad jag kan minnas första gången sedan jag kom tillbaks till Skövdehockeyn som en tränare hänvisar till "personlig integritet" när det gäller skador.

I vanliga fall brukar man frisera det hela lite, eller dra en "vit lögn".
Detta kanske är just en sådan "vit lögn" i morden tappning. :evil:
Ingvar Persson
Reactions:

Re: 2015-10-10 16:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, Billingehov

Post by Ingvar Persson »

Ja Du Kristoffer Bennemyr, nu kanske Du lite grand förstår vad jag nyligen skrev, nämligen att SIK har svårt att göra mål på alla sina skott.
Vinner skotten men förlorar matchen är ju något som följt SIK i flera säsonger nu.Om Du är intresserad så kan jag berätta för Dig och andra hur en NHL Klubb som hade motsvarande problem löste detta på ett mycket bra sätt och förbättrade målstatistiken per skott med över 50%.
robin lillienberg
Reactions:
Posts: 196
Joined: 24 Aug 2014, 13:19

Re: 2015-10-10 16:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, Billingehov

Post by robin lillienberg »

Jaha vad ska man säga efter dagens match då. Att det var en odiskutabel Tranås seger. Styrde o ställde lite som di ville.
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1752
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2015-10-10 16:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Skövde gör väl ändå en godkänd insats,vi mötte ett bra lag helt enkelt.Ska även ge Tranås klacken en eloge,grymt att hålla en sådan nivå i 3 perioder,trevliga va dom också.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2015-10-10 16:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, Billingehov

Post by Anders Åstebro »

robin deldehed wrote:Jaha vad ska man säga efter dagens match då. Att det var en odiskutabel Tranås seger. Styrde o ställde lite som di ville.
Japp, så var det Robin.

Skövde hade väl ett par halvchanser i 1:a, och ett par riktigt bra chanser i 3:e men där emellan så var det inte så mycket att hänga i den kommande julgranen.

Men en förlust mot TAIF är inte så mycket att säga om, men jag hade önskat att passen satt mer på klubban än som det var idag lite vid sidan av (läs bakom och på skridskorna).
Önskvärt vore om de vinner fler närkamper vid sargerna osså.
Det var väl i stort sett bara hemvändaren Alexander som var tuff nog att vinna sina sargdueller som jag såg det.

Utvisningarna var få i dag, men en riktig onödig sådan av mv Robin som också genererade i ett baklängesmål.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2015-10-10 16:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Urban Stahel wrote:Skövde gör väl ändå en godkänd insats,vi mötte ett bra lag helt enkelt.Ska även ge Tranås klacken en eloge,grymt att hålla en sådan nivå i 3 perioder,trevliga va dom också.
Håller inte med alls. Inte i närheten av godkänt och jag tyckte inte alls Tranås var speciellt bra (dock var dom ju tillräckligt bra). Det enda jag håller med dig om är att Tranås klacken höll hög nivå.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2015-10-10 16:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, Billingehov

Post by Anders Åstebro »

Urban Stahel wrote:Skövde gör väl ändå en godkänd insats,vi mötte ett bra lag helt enkelt.Ska även ge Tranås klacken en eloge,grymt att hålla en sådan nivå i 3 perioder,trevliga va dom också.
Knappt godkänt kan jag gå med på Urban, men inte mer än så.
Ja TAIF klacken höll ångan uppe och värmde oss som stod som funktionärer där i den kurvan för att hålla ett öga på dem. ;)
Får mig att tänka på fornstora dagar för Skövdeklacken på borta plan. ;)
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6079
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2015-10-10 16:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

Tranås seger var helt rättvist. Tranås målvakt ställs inte på några större prov. Skövde gör en ok match. Man får försöka ladda om till onsdagens derby borta mot Mariestad. Domartrion gör en bra match.
robin lillienberg
Reactions:
Posts: 196
Joined: 24 Aug 2014, 13:19

Re: 2015-10-10 16:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, Billingehov

Post by robin lillienberg »

Gunwaldh Johansson wrote:Tranås seger var helt rättvist. Tranås målvakt ställs inte på några större prov. Skövde gör en ok match. Man får försöka ladda om till onsdagens derby borta mot Mariestad. Domartrion gör en bra match.


Inget som e ok med denna match! Tamt o tafatt spel ....
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6079
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2015-10-10 16:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

robin deldehed wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:Tranås seger var helt rättvist. Tranås målvakt ställs inte på några större prov. Skövde gör en ok match. Man får försöka ladda om till onsdagens derby borta mot Mariestad. Domartrion gör en bra match.


Inget som e ok med denna match! Tamt o tafatt spel ....
Skövde är tyvärr inte bättre än ett mittenlag. Så att bara förlora med 0 - 2 mot seriens bästa lag får anses vara ok. Tranås skall ha saknat 6 spelare i denna match.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2015-10-10 16:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

spaak säger om de unga spelarna att "Står det en skäggig backjävel längst bak piper de ut i hörnet". Det må vara sant. Men den stora frågan tycker jag är vad de ledande spelarna gör, för Rundqvist och de andra rutinerade gör det inte mycket bättre än någon annan, och med den speltiden de får borde de kunna göra så mycket mer.
Post Reply