SIK-podden

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: SIK-podden

Post by Per-Erik Odh »

Du får göra som jag Göran när du lyssnar på poddar, att göra något som tarvar den tiden som podden är. I detta fallet körde jag trädgårdsarbete. Lyssnar jag på Mjörnberg så blir det en lagom lunchpromenad med gamlehunden och när vi tar kvällspromenaden kör jag någon tjugominuters podd :mrgreen:

Men jag håller med, två timmar så måste man vara en väldig SIK supporter.

Men vem är jag att prata om längd :lol:
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: SIK-podden

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 22 Apr 2022, 19:56 Men vem är jag att prata om längd :lol:
Eller jag... :lol:
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: SIK-podden

Post by Rickard Dahl »

Halloj,

Tusen tack för fina ord om podd-återkomsten, riktigt roligt att höra!

Gällande längden på avsnittet så köper jag rakt av era kommentarer, även om en tidigare poddgäst borde ha viss förståelse för att så lätt är fallet, hehe (tror inte vi bräckte längden på intervjun med dig Göran ;) ). Hur som helst, för att bringa lite klarhet, så här resonerade vi:

Jag var lite i valet och kvalet huruvida det skulle bli ett klubb- eller sportchefs-samtal med Anders, men landade i att båda delar är högst intressanta. Det gjorde således scopet rätt stort. Dessutom, och som sig bör, hamnade vi i en rad sidospår som gjorde att det rann iväg lite (tycker dock de tillför).

Det som vi ska ta med oss är att överväga att dela upp avsnitten. Efter inspelningen diskuterade vi just det, men valde att denna gången fokusera på att få ut det snabbt (då vi redan hade draggat lite p.g.a. sjukdom) och lagom till helgen.

Tanken med framtida avsnitt hur som helst är en betydligt mer nischad inrikting, så min förhoppning är att längden nästan per automatik ska reduceras. Som ni säger är det garanterat något som gagnar formatet och kan locka ”tittare” (jag är webb-tv-skadad sen länge, men ska försöka kalla podd-publiken för lyssnare i framtiden 8-) ) bortanför de med SIK-sympatier. Skulle vi dock hamna i detta läge igen ska vi ta med oss feedback:en om att dela upp avsnitten.
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: SIK-podden

Post by Jani Eriksson »

Men blir avsnitten kortare så tar de ju slut snabbare.. Och då måste man ju vänta längre på ett nytt avsnitt..
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: SIK-podden

Post by Urban Stahel »

Så gött att podden är tillbaka :)
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 169
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: SIK-podden

Post by Lars Hildegard »

Jag håller med! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: SIK-podden

Post by Göran Strid »

Intervjun med Staffan Lund:
- Lagom längd!
- Intressant
- Visar bred erfarenhet och kompetens som räcker och blir över
- Är tydlig med fortsatt nyfikenhet att lära sig mer och vilja att se möjligheter
- Prio ett att täta defensiven och därefter gå vidare
- Varnade för tuffare väg att nå allettan
- Underströk vikten av att det är ett treårsavtal, vilket ger arbetsro och trygghet

Sammantaget en intervju som ger förhoppningar!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: SIK-podden

Post by Per-Erik Odh »

Kul och intressant avsnitt idag där Richard Dahl har ett snack med vår ordförande Fornsjö :thumbup:
Fornsjö har precis som alla andra sina upp och nersidor men jag ser honom som en bra ordförande för vår klubb och älskar att han fortsätter att hänga i. Respekt :clap:
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: SIK-podden

Post by Göran Strid »

Ett utmärkt avsnitt igen! Rickard far nästan varsamt fram med sina frågor och påhak och där Alexander får tid att ordentligt utveckla sina svar. Svar som andas framtidstro, men utan övertoner. De flesta ämnesområden avhandlas och transparensen är glädjande tydlig.

En liten detalj - och som är lite kul om man lyssnar noga - är att det finns flera guldkorn i oneliners som verkar komma spontant!

En redan bra podd som utvecklas och håller högsta klass och det tackar vi lyssnare för!
:clap:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: SIK-podden

Post by Per-Erik Odh »

Precis lyssnat färdigt på fredagens två avsnitt och naturligtvis är det mumma för en SIKnörd. Bra jobbat gubbar :)

Något som var väldigt intressant är ju att Smedberg avslöjar något som åtminstone jag inte hört förut. Han säger ju faktiskt vid något tillfälle där på slutet något om att helst vinna serien som är "vår" målsättning.

Josh pratar ju också om att vinna serien så att målet är högt ställt får väl betraktas som officiellt nu :?:

Med det i åtanke, ja då ska det bara vara tre poäng idag :!:
/Perka
Post Reply