Skövde IK 2015/2016

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Krister Holm »

Per-Erik Odh wrote:
Krister Holm wrote:Visste inte under vilken tråd jag skulle skriva detta men det passar kanske minst dåligt här.

Perka du skrev på facebook att du trodde att Fredrik Ljunggren var enda oavlönade tränaren i allettan. Är det sant att Fredrik inte får lön?!
Som du själv påpekar, jag skriver att jag "tror" det är så. Jag kan inte svara på din fråga.

Det jag har som utgångspunkt för mitt resonemang är att de övriga sju, som jag har förstått det, är heltidsanställda tränare medan Fredrik har ett heltidsjobb bredvid. Sedan har han säkert någon form av ersättning men i sammanhanget skit och ingenting.

När du ändå tar upp frågan här Krister. Vet du hur många kommunalt avlönade personer det finns i Mariestads organisation?
Då förstår jag hur du tänker Perka.

Vad gäller antalet kommunalt avlönade personer det finns i bois så beror det ju på hur man räknar. bois driver ju ishallen och får för det driftsbidrag. Det mesta sköts ideellt men en vaktmästare och en städerska är anställd på deltid. Om det sedan är kommunen som avlönar dom eller om det är bois som avlönar dom med hjälp av pengarna från driftsbidraget är ju en tolkningsfråga. Dessutom får bois pengar från kommunen för den tid man lägger ner på hockeygym, det räknas som lärartid. Sedan finns det flera spelare som är anställda som personliga assistenter och de får ju också lön från kommunen. Jones jobbar på ett äldreboende och får också lön från kommunen. Varför undrar du och vad har det med saken att göra?
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by peter johansson »

Det är klart att Fredrik har lön från Skövde IK för den tid han lägger ner där + förlorad arbetsförtjänst på det han missar hos Skövdebostäder konstigt vore annars VÄLDIGT konstigt i mina ögon iaf !!!!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by peter johansson »

Den stora frågan är väl vad Fredriks lön osv har att göra med Skövde IK:s silly season för 2015/16 ??? :roll: :shock:
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Niklas Hjalmarsson »

peter johansson wrote:Den stora frågan är väl vad Fredriks lön osv har att göra med Skövde IK:s silly season för 2015/16 ??? :roll: :shock:
Håller med!
Silly season is just another season!
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 282
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Juha Ojajärvi »

Ja håll er till ämnet för fan! :D

Hoppas några av grabbarna inte var såpass illa däran sen ölandet igår man så fint stoltserade med på åtminstone ett av de stora sociala medierna.


Fram med kvasten och städa bort smutset ur föreningen!!!!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Niklas Hjalmarsson »

Juha Ojajärvi wrote:Ja håll er till ämnet för fan! :D

Hoppas några av grabbarna inte var såpass illa däran sen ölandet igår man så fint stoltserade med på åtminstone ett av de stora sociala medierna.


Fram med kvasten och städa bort smutset ur föreningen!!!!
Menar du spelare/ledare ur A-laget är det ju ren och skär skandal!
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5339
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Per-Erik Odh »

Krister: Jag fortsätter på spåret jag tydligen håller att jag har alltid rätt och andra fel :twisted:
Jag förklara hur jag tänker och då säger du att då hänger du med. Bra! Jag kan lägga till att jag erfarenhets mässigt vet att jag ofta har rätt i mina funderingar 8-)

Frågan om kommunalanställda hör absolut inte hemma i mitt svar till dig så den var onödig. Anledningen till att den kom var att du fick klä skott (orättvist, sorry) för all skit som skrivs på oxarna och som gör att många får en bild av Mariestad som den präktiga kusinen från landet medan Skövde är en sopförening. Jag kände mig helt enkelt förbannad eftersom jag vet att det är en felaktig bild och jag uppfattade din fråga som en del i det skitkastandet. Dit jag ville komma, när jag blandade in det kommunala i det läget var det faktum att ert hockeygym, med riksintag, tarvar en hel del kommunala resurser som bois naturligtvis har nytta av. I det sinnetillståndet jag var i när jag svarade dig så ställdes den frågan med reptilhjärnan.

Peter och Niklas: I en sillytråd är det absolut relevant att spekulera över kostnaden för en trupp. Det vi vet är att det i någon mån kommer att medföra en kostnad för en tränare i kommande trupp samt att Fredrik i nuläget åtminstone inte är avfärdad från den posten kommande säsong. Kostnaden för Fredrik är därmed relevant för att det antingen ger en fingervisning om vad kostnaden för tränare nästa säsong blir eller vad den eventuellt ökar med.
/Perka
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Krister Holm »

Per-Erik Odh wrote:Krister: Jag fortsätter på spåret jag tydligen håller att jag har alltid rätt och andra fel :twisted:
Jag förklara hur jag tänker och då säger du att då hänger du med. Bra! Jag kan lägga till att jag erfarenhets mässigt vet att jag ofta har rätt i mina funderingar 8-)

Frågan om kommunalanställda hör absolut inte hemma i mitt svar till dig så den var onödig. Anledningen till att den kom var att du fick klä skott (orättvist, sorry) för all skit som skrivs på oxarna och som gör att många får en bild av Mariestad som den präktiga kusinen från landet medan Skövde är en sopförening. Jag kände mig helt enkelt förbannad eftersom jag vet att det är en felaktig bild och jag uppfattade din fråga som en del i det skitkastandet. Dit jag ville komma, när jag blandade in det kommunala i det läget var det faktum att ert hockeygym, med riksintag, tarvar en hel del kommunala resurser som bois naturligtvis har nytta av. I det sinnetillståndet jag var i när jag svarade dig så ställdes den frågan med reptilhjärnan.

Peter och Niklas: I en sillytråd är det absolut relevant att spekulera över kostnaden för en trupp. Det vi vet är att det i någon mån kommer att medföra en kostnad för en tränare i kommande trupp samt att Fredrik i nuläget åtminstone inte är avfärdad från den posten kommande säsong. Kostnaden för Fredrik är därmed relevant för att det antingen ger en fingervisning om vad kostnaden för tränare nästa säsong blir eller vad den eventuellt ökar med.
Det är klart att det är bra för bois att ha hockeygym, även Skövde drar ju in pengar på sitt och det är ju bra för dom. Sedan är det klart att bois får mer pengar än Skövde, men det beror ju på att bois har gjort ett bättre jobb med sin juniorverksamhet och därför blivit belönade med ett riksintagsgymnasium där mer tid får läggas på hockeyn. Det är vi i stort sett ensamma om bland div 1-lagen och vi är väldigt stolta över det. Men den stora nyttan är väl egentligen inte det ekonomiska utan att man får välutbildade juniorspelare att plocka upp. Det har vi haft enorm glädje av i år där hela 12 juniorer fått spela a-lagshockey. Jämför det med ett lag som våra framtida playoffmotståndare Västervik som jag tror inte har släppt fram en enda...
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Ingvar Persson »

Krister
Jag drömmer om den dagen när även SIK har två isytor.
Ni har möjlighet att ta emot och sysselsätta dubbels så många ungdomar som SIK och dessutom på rimliga tider och inte sent på kvällarna som ofta våra ungdomar kan träna. Vet inte om även Ni har konståkning på Ert program men Skövdes konståkningsskola är ganska stor och behöver mycket istid.
Susanna Johansson
Reactions:
Posts: 14
Joined: 31 Jan 2014, 11:55

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Susanna Johansson »

Ingvar Persson wrote:Krister
Jag drömmer om den dagen när även SIK har två isytor.
Ni har möjlighet att ta emot och sysselsätta dubbels så många ungdomar som SIK och dessutom på rimliga tider och inte sent på kvällarna som ofta våra ungdomar kan träna. Vet inte om även Ni har konståkning på Ert program men Skövdes konståkningsskola är ganska stor och behöver mycket istid.
Visst har vi konståkning som har istider varje dag i Katrinhallen men självklart har vi det bra förspänt som även har JTM-hallen. I JTM-hallen har även IK Sport några istider i veckan och även curlingen har nån tid
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Ingvar Persson »

Susanna Johansson wrote:
Ingvar Persson wrote:Krister
Jag drömmer om den dagen när även SIK har två isytor.
Ni har möjlighet att ta emot och sysselsätta dubbels så många ungdomar som SIK och dessutom på rimliga tider och inte sent på kvällarna som ofta våra ungdomar kan träna. Vet inte om även Ni har konståkning på Ert program men Skövdes konståkningsskola är ganska stor och behöver mycket istid.
Visst har vi konståkning som har istider varje dag i Katrinhallen men självklart har vi det bra förspänt som även har JTM-hallen. I JTM-hallen har även IK Sport några istider i veckan och även curlingen har nån tid

Tack för svaret Sussanna
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5339
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Per-Erik Odh »

En extra isyta kommer sannolikt innebära att den lilla isen försvinner. Sådär jättemycket bra istider kommer därmed inte tillkomma.
Om däremot den extra isen inte går ut över den lilla så är det oerhört värdefullt.
Så tror jag :roll:
/Perka
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Ingvar Persson »

Per-Erik Odh wrote:En extra isyta kommer sannolikt innebära att den lilla isen försvinner. Sådär jättemycket bra istider kommer därmed inte tillkomma.
Om däremot den extra isen inte går ut över den lilla så är det oerhört värdefullt.
Så tror jag :roll:
Per-Erik
Jag mins att ett kommunalråd lovade en ny isyta vid ett festligt tillfälle på Hovet.
Vad jag dock inte vet är hur långt i framtiden ligger detta. Finns det någon plan?
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6076
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Gunwaldh Johansson »

Ingvar Persson wrote:
Per-Erik Odh wrote:En extra isyta kommer sannolikt innebära att den lilla isen försvinner. Sådär jättemycket bra istider kommer därmed inte tillkomma.
Om däremot den extra isen inte går ut över den lilla så är det oerhört värdefullt.
Så tror jag :roll:
Per-Erik
Jag mins att ett kommunalråd lovade en ny isyta vid ett festligt tillfälle på Hovet.
Vad jag dock inte vet är hur långt i framtiden ligger detta. Finns det någon plan?
Ingvar!
Inom denna mandatperioden sas det. Men jag tror inte att det blir så. Gissar att det tar ca 5 - 10 år innan det händer något alls.
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Skövde IK 2015/2016

Post by Ingvar Persson »

Gunwaldh Johansson wrote:
Ingvar Persson wrote:
Per-Erik Odh wrote:En extra isyta kommer sannolikt innebära att den lilla isen försvinner. Sådär jättemycket bra istider kommer därmed inte tillkomma.
Om däremot den extra isen inte går ut över den lilla så är det oerhört värdefullt.
Så tror jag :roll:
Per-Erik
Jag mins att ett kommunalråd lovade en ny isyta vid ett festligt tillfälle på Hovet.
Vad jag dock inte vet är hur långt i framtiden ligger detta. Finns det någon plan?
Ingvar!
Inom denna mandatperioden sas det. Men jag tror inte att det blir så. Gissar att det tar ca 5 - 10 år innan det händer något alls.
Tråkigt
Post Reply