Skövde IK 14/15

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 14/15

Post by Per-Erik Odh »

Gunwaldh Johansson wrote:AntonTano lämnar Skövde och flyttar hem till Kiruna. Ett mycket tråkigt besked.
http://www.svenskalag.se/KirunaIF/nyhet ... atervander
Tråkigt :(
Lycka till framöver Tano!
/Perka
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 14/15

Post by Urban Stahel »

Per-Erik Odh wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:AntonTano lämnar Skövde och flyttar hem till Kiruna. Ett mycket tråkigt besked.
http://www.svenskalag.se/KirunaIF/nyhet ... atervander
Tråkigt :(
Lycka till framöver Tano!

En enormt trevlig upplevelse att få ha sett han i våran klubb,lycka till Tano!
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Skövde IK 14/15

Post by Rickard Dahl »

Riktigt riktigt tråkigt, underskattad spelare! Vet inte hur många gånger vi i webbsändningen sagt att Tano verkligen har jobbat ihop till ett par mål nu under AE. Alltid en gedigen arbetsinsats, bra på rören och avig med pucken.

Lycka till hemma Anton!
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: Skövde IK 14/15

Post by Johan Nykvist »

Gunwaldh Johansson wrote:AntonTano lämnar Skövde och flyttar hem till Kiruna. Ett mycket tråkigt besked.
http://www.svenskalag.se/KirunaIF/nyhet ... atervander
Väldigt tråkigt och synd men det är bara att säga lycka till vidare i hockey karriären Anton.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Skövde IK 14/15

Post by Anders Edman »

Var hemlängtan det enda skälet till att Tano sticker i detta läget ? Hmm...jag undrar jag :o
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 14/15

Post by Per-Erik Odh »

Anders Edman wrote:Var hemlängtan det enda skälet till att Tano sticker i detta läget ? Hmm...jag undrar jag :o
Det var Tano som längtade hem. Kiruna tog kontakt med Hasse i tisdags och på den vägen är det. Det är inte första gången en Norrländsk spelare har längtat hem och det är inget konstigt i det.
/Perka
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Skövde IK 14/15

Post by Oscar Soljamo »

Blir det någon ersättare? Riktigt tråkigt. En favoritspelare i mina ögon och synd att Han åker Hem. Han är nog den roligaste spelaren jag sett i SIK på flera år.

Fast han är välkomem tillbsks :)
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 14/15

Post by Per-Erik Odh »

Tano spelade match med Kiruna igår. 8 skott på mål varav ett gick in. 2 minuters utvisning för slashing. Inne på isen vid en hel del mål både framåt och bakåt och resultatet blev +1 i +/- statistiken. Matchen spelades hemma mot Sollefteå och det var Sollefteå som gick segrande ur den striden meed 5-7.
Sen har de en brand i gruvan också :roll:
/Perka
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Skövde IK 14/15

Post by Anders Edman »

Ja branden i gruvan lär ju den gode Tano inte kunna göra så mycket åt. Och hemlängtan är ju inget konstigt i sig. Men....just nu och i detta läget ??? Det får i alla fall mig att undra...! Men säger du att det är så Perka så är det säkert så. Hoppas nu någon annan kliver fram...undrar bara vem det kan vara ?
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Skövde IK 14/15

Post by Oscar Soljamo »

Tycker Gus spelar bättre i allettan än i serien som förra året. Han kanske kan kliva fram :)
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 14/15

Post by Marcus Lundgren »

Oscar Soljamo wrote:Tycker Gus spelar bättre i allettan än i serien som förra året. Han kanske kan kliva fram :)
Jag tycker Gus gör ett fruktansvärt bra jobb, men där han spelar nu, 3e eller 4e. Det passar honom perfekt enligt mig iaf. Men som sagt, han ska defenitivt ha en eloge för det jobbet han gör där!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 14/15

Post by Urban Stahel »

Marcus Lundgren wrote:
Oscar Soljamo wrote:Tycker Gus spelar bättre i allettan än i serien som förra året. Han kanske kan kliva fram :)
Jag tycker Gus gör ett fruktansvärt bra jobb, men där han spelar nu, 3e eller 4e. Det passar honom perfekt enligt mig iaf. Men som sagt, han ska defenitivt ha en eloge för det jobbet han gör där!
Gus är underbar att ha i ett lag,han visar hjärta varje gång han är på isen.Hellre 10 Gus till i laget,då är vi snart i SHL ;)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 14/15

Post by Per-Erik Odh »

Jättekul för Albin :)
http://skovdeik.se/SIK-back-tranar-med-shl-klubb/

Men innebär det att han inte är tillgänglig under onsdagens match eller är det bara tisdagens träning han missar?
/Perka
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Skövde IK 14/15

Post by Oscar Soljamo »

Detta är otroligt kul! Jag har bara gått och väntat tills han ska försvinna högre upp. Han är ju ung och är land Skövdes bästa backar. Bara säga lycka till!
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 14/15

Post by Per-Erik Odh »

Tano går med handen i gips efter att ha brutit ett finger :cry:
Om jag är rätt ute har han sökt till universitet i Örebro. Kommer det att innebära att vi får se honom i en motståndartröja i vinter?
/Perka
Post Reply