Skövde IK 14/15

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6069
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 14/15

Post by Gunwaldh Johansson »

Enligt Mjörnberg så är Skövde ute på jakt efter en back.
http://www.hockeysverige.se/mikael-mjor ... -backjakt/
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 14/15

Post by Per-Erik Odh »

Gunwaldh Johansson wrote:Enligt Mjörnberg så är Skövde ute på jakt efter en back.
http://www.hockeysverige.se/mikael-mjor ... -backjakt/
Jag tycker inte det låter otroligt. Det beror naturligtvis på hur läget är med Gummi men om det är värsta tänkbara har man ju ingen lönekostnad för honom. Det innebär ju att man kan leta back utan att äventyra budgeten. Personligen vill jag ha en frisk och spelsugen Gummi :D
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 14/15

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:Enligt Mjörnberg så är Skövde ute på jakt efter en back.
http://www.hockeysverige.se/mikael-mjor ... -backjakt/
Jag tycker inte det låter otroligt. Det beror naturligtvis på hur läget är med Gummi men om det är värsta tänkbara har man ju ingen lönekostnad för honom. Det innebär ju att man kan leta back utan att äventyra budgeten. Personligen vill jag ha en frisk och spelsugen Gummi :D
Jag trodde redan det var klart att han missar minst hela grundserien? I så fall tycker jag man behöver leta ersättare eftersom vi inte har så bred backbesättning
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Skövde IK 14/15

Post by Oscar Soljamo »

Gummi är ju en kugge bland backarna, han är väl borta fram till jul i alla fall?
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 14/15

Post by peter johansson »

Vad jag hört så spelar han inte överhuvudtaget denna säsong
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Skövde IK 14/15

Post by Oscar Soljamo »

Emil Lundqvist ser ut att inte ha kontrakt enligt ep, honom ser jag gärna en Tredje gång i SIK tröjan :)
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 14/15

Post by Marcus Lundgren »

Oscar Soljamo wrote:Emil Lundqvist ser ut att inte ha kontrakt enligt ep, honom ser jag gärna en Tredje gång i SIK tröjan :)
Såvitt jag förstod så är anledningen att han inte har kontrakt att han fått jobb som inte funkar ihop med hockeyn, så det är nog kört tyvärr. Annars håller jag med dig om att han hade varit en bra värvning.
robin lillienberg
Reactions:
Posts: 196
Joined: 24 Aug 2014, 13:19

Re: Skövde IK 14/15

Post by robin lillienberg »

Ngn som vet om dom ska ta in ngn för gummi? Ser lite väl lätta ut i försvaret.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IK 14/15

Post by Anders Åstebro »

robin deldehed wrote:Ngn som vet om dom ska ta in ngn för gummi? Ser lite väl lätta ut i försvaret.
Inget jag hört något om mer än det som redan sagt, men konstigt vore väl annars om man inte söker något stabilt för de bakre leden.

Man hade "chansens" att få hit en riktig klippa, men förutsättningen för det fanns antagligen i den spelarbudget man då hade, och "klippan" signade självklart för ett annat lag.

Nu när detta med Gummit har inträffat, vilket är mycket beklagligt, så tror jag att båda parter (SIK o "klippan) hade önskat att det hade funnits en öppning åt åt något håll, eller i alla fall inte en låsning.
En låsning som kanske har en klausul i sig för en öppning så småningom, vad vet jag, man kan ju bara hoppas... ;)

Hur som helst, stabilitet framför PS måste SIK ha denna säsong om man skall luckas med det man önskar.
Att gå längre än man har gjort de gångna säsongerna....
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 14/15

Post by Marcus Lundgren »

Anders Åstebro wrote:
robin deldehed wrote:Ngn som vet om dom ska ta in ngn för gummi? Ser lite väl lätta ut i försvaret.
Inget jag hört något om mer än det som redan sagt, men konstigt vore väl annars om man inte söker något stabilt för de bakre leden.

Man hade "chansens" att få hit en riktig klippa, men förutsättningen för det fanns antagligen i den spelarbudget man då hade, och "klippan" signade självklart för ett annat lag.

Nu när detta med Gummit har inträffat, vilket är mycket beklagligt, så tror jag att båda parter (SIK o "klippan) hade önskat att det hade funnits en öppning åt åt något håll, eller i alla fall inte en låsning.
En låsning som kanske har en klausul i sig för en öppning så småningom, vad vet jag, man kan ju bara hoppas... ;)

Hur som helst, stabilitet framför PS måste SIK ha denna säsong om man skall luckas med det man önskar.
Att gå längre än man har gjort de gångna säsongerna....
Ja det var synd att det inte blev Erkgärds, hade suttit perfekt. Men just nu antar jag att det är värt att vänta och se lite vilka allsvenska klubbar som får någon back över!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1743
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 14/15

Post by Urban Stahel »

Jag har funderat på varför SIK inte värvar en ersättare för Gummi nu när han går långtidsskadad.
SIK räknar med att klara Allettan platsen ganska lätt och kan då passa på att ge egna produkter speltid.
Då Kanske finns det äntligen finns resurser till förstärkningar om vi går vidare till Allettan?
Med lite flax är Stefan Erkgärds tillgänglig och vi kan få en jäkla boost på backsidan.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1841
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IK 14/15

Post by Niklas Hjalmarsson »

Urban Stahel wrote:Jag har funderat på varför SIK inte värvar en ersättare för Gummi nu när han går långtidsskadad.
SIK räknar med att klara Allettan platsen ganska lätt och kan då passa på att ge egna produkter speltid.
Då Kanske finns det äntligen finns resurser till förstärkningar om vi går vidare till Allettan?
Med lite flax är Stefan Erkgärds tillgänglig och vi kan få en jäkla boost på backsidan.
Vart har du "hört" det här?
Silly season is just another season!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1743
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 14/15

Post by Urban Stahel »

Niklas Hjalmarsson wrote:
Urban Stahel wrote:Jag har funderat på varför SIK inte värvar en ersättare för Gummi nu när han går långtidsskadad.
SIK räknar med att klara Allettan platsen ganska lätt och kan då passa på att ge egna produkter speltid.
Då Kanske finns det äntligen finns resurser till förstärkningar om vi går vidare till Allettan?
Med lite flax är Stefan Erkgärds tillgänglig och vi kan få en jäkla boost på backsidan.
Vart har du "hört" det här?
Jag har inte hört något,detta är bara mina egna funderingar som jag TYDLIGT skrev i början av tråden!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1841
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IK 14/15

Post by Niklas Hjalmarsson »

Urban Stahel wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:
Urban Stahel wrote:Jag har funderat på varför SIK inte värvar en ersättare för Gummi nu när han går långtidsskadad.
SIK räknar med att klara Allettan platsen ganska lätt och kan då passa på att ge egna produkter speltid.
Då Kanske finns det äntligen finns resurser till förstärkningar om vi går vidare till Allettan?
Med lite flax är Stefan Erkgärds tillgänglig och vi kan få en jäkla boost på backsidan.
Vart har du "hört" det här?
Jag har inte hört något,detta är bara mina egna funderingar som jag TYDLIGT skrev i början av tråden!
Må vara tydliga bokstäver, men inte att det är hela dit inlägg som det gäller!

Men bra då fick jag svar.
Silly season is just another season!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1743
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 14/15

Post by Urban Stahel »

Niklas Hjalmarsson wrote:
Urban Stahel wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:
Urban Stahel wrote:Jag har funderat på varför SIK inte värvar en ersättare för Gummi nu när han går långtidsskadad.
SIK räknar med att klara Allettan platsen ganska lätt och kan då passa på att ge egna produkter speltid.
Då Kanske finns det äntligen finns resurser till förstärkningar om vi går vidare till Allettan?
Med lite flax är Stefan Erkgärds tillgänglig och vi kan få en jäkla boost på backsidan.
Vart har du "hört" det här?
Jag har inte hört något,detta är bara mina egna funderingar som jag TYDLIGT skrev i början av tråden!
Må vara tydliga bokstäver, men inte att det är hela dit inlägg som det gäller!

Men bra då fick jag svar.
Jag får vara tydligare nästa gång meao,sorry!
Post Reply