2015-01-04 16:00 Skövde IK - Västerviks IK, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Magnus Hallberg
Reactions:
Posts: 83
Joined: 31 Jan 2014, 08:14

Re: 2015-01-04 16:00 Skövde IK - Västerviks IK, Billingehov

Post by Magnus Hallberg »

Per-Erik Odh wrote:
peter johansson wrote:1-1 målets assist kom från Rosèn!! Perka men riktigt jävla snyggt var det haha :D och 2-2 målet borde dömts bort pga blockering helt klart då pucken ligger blockerad under benskydden men som sagt bara tacka domaren och ta emot nästa gång går det emot :twisted: :twisted: :D bra kämpat annars grabbar och grattis till 3 poäng :D :D :D
Jo jag ser på highligtsen att det är Rosén som lägger den fantastiskt fina passningen och ska ha creed för det! :D

Huruvida 2-2 är blockerad eller inte kan man ju tvista om. Finns det någon som har riktig kunskap som kan uttala sig efter att ha sett reprisen?
Jag tror nog att pucken räknas som lös tills vidare och bara glider under benskyddet 8-)

Faan Därth, regga dig på forumet nu så kan du gå in och tala om vad som är rätt och riktigt nu när vi har möjligheten att avgöra det med hjälp av highlights :arrow:
Det är aldrig tillåtet att slå på målvakt eller skydd för att få in pucken, man måste slå direkt på pucken. I första läget ligger pucken fri så Alengård slår på puck och inte målvakt från min vinkel. Antar att det är den träffen domaren går på annars är målet felaktigt. Nu är det ju dock dömt mål och färdigspelat! :)
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2015-01-04 16:00 Skövde IK - Västerviks IK, Billingehov

Post by Jani Eriksson »

Tycker de borde blivit utvisning på Västervik spelaren när han ger sig på Hultman efter 4-2 målet..
Var de bara jag som tyckte att bytena i Västervik var väldigt skumma?
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: 2015-01-04 16:00 Skövde IK - Västerviks IK, Billingehov

Post by Oscar Soljamo »

Ljungren sa i tidningen att det inte va så rörigt i egna zonen i sluten, varför tar han inte en Time Out? Det va jätteviktiga poäng på spel. Jag tyckte inte att SIK hade alls kontroll i slutet av matchen.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Post Reply