Skövde IK 13/14

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: Skövde IK 13/14

Post by Johan Nykvist »

Det börjar redan röra på sig ganska så friskt från truppen.

http://www.skovdeik.se/news.php?type=N&item=2043
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Magnus Hallberg
Reactions:
Posts: 83
Joined: 31 Jan 2014, 08:14

Re: Skövde IK 13/14

Post by Magnus Hallberg »

Rickard Dahl wrote:
Kristoffer Bennemyr wrote:Erik Rosén klar för Östersund enligt:

http://afterice.se/
http://www.ostersundik.com/nyheter/e/241 :|
Lär nog inte vara den sista... Sjögren sägs ha sagt upp lägenheten och Thegel ryktas till Hästen... Erkgärds på väg till Nyköping enligt Mjörnberg...
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6068
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 13/14

Post by Gunwaldh Johansson »

User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 13/14

Post by Per-Erik Odh »

Gunwaldh Johansson wrote:Nu är 4 st.
http://www.skovdeik.se
Det blir fler och dessutom har vi skador på 2-3 backar!
/Perka
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Skövde IK 13/14

Post by Rickard Dahl »

Per-Erik Odh wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:Nu är 4 st.
http://www.skovdeik.se
Det blir fler och dessutom har vi skador på 2-3 backar!
Blir jobbigt mot Mörrum ...


Vilka är skadade förutom Robin?
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Re: Skövde IK 13/14

Post by Björn Fröberg »

Magnus Hallberg wrote:
Rickard Dahl wrote:
Kristoffer Bennemyr wrote:Erik Rosén klar för Östersund enligt:

http://afterice.se/
http://www.ostersundik.com/nyheter/e/241 :|
Lär nog inte vara den sista... Sjögren sägs ha sagt upp lägenheten och Thegel ryktas till Hästen... Erkgärds på väg till Nyköping enligt Mjörnberg...
Att en spelare säger upp lägenheten behöver ju inte per automatik betyda att han lämnar klubben. Sjögren hyrde lägenhet i 2:a hand av mig förra säsongen och sa upp den lagom till säsongen var slut. I samma stund som han sa upp den berättade han att han skrivit på för ett år till...
Säger inte att det är så denna gången men finns ju ändå en möjlighet.
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Skövde IK 13/14

Post by Rickard Dahl »

Erkgärds klar för Nyköping...

http://www.nykopingshockey.se/news.asp? ... sID=447659

Han sa följande till Skövde nyheter innan det var klart;

"– Men jag har bara bra saker att säga om Skövde. Hela föreningen har tagit hand om mig på bästa sätt för att jag ska trivas och må bra. Nu känner jag att jag vill ge något tillbaka till klubben eftersom jag inte gjort mig själv rättvisa den här säsongen."

Man kan ju hoppas att han känner sån revanschlusta att han fortsätter ett år till!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 13/14

Post by Per-Erik Odh »

Jag har full förståelse för att spelare vill spela hockey så mycket som möjligt.
Jag tycker klubben gör helt rätt som släpper spelare nu när det inget gäller längre.
Jag önskar killarna lycka till och välkomna tillbaka.
Jag är övertygad om att det finns massor av goda egenskaper hos alla killarna som vi lärt känna som hockeyspelare i SIK.
Jag accepterar att det är som det är och naturligtvis ska killarna följa sin övertygelse.
Men….
Jag gillar det inte. I min värld är man lojal och fullföljer sina åtagande efter bästa förmåga ända in i kaklet. Spontant kan jag komma på två anledningar till att inte fullfölja (det många av oss uppfattar som) sina åtagande och det är när man helt enkelt inte kan eller att något annat var bestämnt från början. (Typ att Klasson avslutar säsongen med Tibro)

Se nu till allihopa att komma tillbaka fulla av revanschlusta till nästa säsong. Då jävlars jävlar!!!
/Perka
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1743
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 13/14

Post by Urban Stahel »

Jag hoppas verkligen att några profiler stannar,men jag befarar ett ekonomiskt bakslag=ännu en skitsäsong resultatmässigt!
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IK 13/14

Post by Anders Åstebro »

Per-Erik Odh wrote: 1, Jag har full förståelse för att spelare vill spela hockey så mycket som möjligt.
2, Jag tycker klubben gör helt rätt som släpper spelare nu när det inget gäller längre.
1, Fullt naturligt att de vill spela vidare.

2, Det gäller nog mer än vi anar då varje öra som SIK kan spara in på kan vara livsviktig för dem i fortsättningen.
Ekonomiskt sett så är det förmodligen en urusel säsong, och med tanke på att man saltar fakturan skickade över till Kommunen för saker som inte var utförda och upptäcktes vid slutbesiktningen, ja då bör man bli orolig för vad ett bokslut skall visa vid årsmötet.

En liten "teknisk finnes" det där från Kommunens sida att smeta ut 100KKr i hyreshöjning över fem år för att SIK inte i nuläget hade de pengarna att betala tillbaks med på en faktura som inte var i proportion med utfört arbete.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 13/14

Post by Per-Erik Odh »

Anders Åstebro wrote: Ekonomiskt sett så är det förmodligen en urusel säsong, och med tanke på att man saltar fakturan skickade över till Kommunen för saker som inte var utförda och upptäcktes vid slutbesiktningen, ja då bör man bli orolig för vad ett bokslut skall visa vid årsmötet.

En liten "teknisk finnes" det där från Kommunens sida att smeta ut 100KKr i hyreshöjning över fem år för att SIK inte i nuläget hade de pengarna att betala tillbaks med på en faktura som inte var i proportion med utfört arbete.
Varför skulle säsongen vara urusel ekonomiskt?
Man snittade 1084 personer hemma i grundserien och 1281 i AllEttan. Det låter som siffror som bör vara i paritet med budget.

Vad är det för arbete som inte är i paritet med kostnaden man skickat en saltad faktura till kommunen på?
Som jag har förstått det så har man trott att kommunen skulle stå för renoveringen och handlat därefter. Kan det inte vara så att kommunen inser detta och gör vad de kan för att hjäpa genom att säga att ni kan betala tillbaka under fem år. Det är väl så det går till i de flesta fall att kommunen försöker hjälpa föreningar i den utsträckning de kan.
Hur saltar man en faktura till kommunen?
/Perka
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IK 13/14

Post by Anders Åstebro »

Per-Erik Odh wrote:Hur saltar man en faktura till kommunen?
På samma sätt som man gör i alla andra saltade fall antagligen.
Skriver ett större belopp på fakturan än vad arbetet kostade.

Jag skrev något om slutbesiktning eller hur, och enligt vad som uppgetts så hade inte arbete utförts så som fakturan framställde tydligen.
Det är väl om något ett sätt att "salta en faktura" anser antagligen de flesta.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 13/14

Post by Per-Erik Odh »

Anders Åstebro wrote:
Per-Erik Odh wrote:Hur saltar man en faktura till kommunen?
På samma sätt som man gör i alla andra saltade fall antagligen.
Skriver ett större belopp på fakturan än vad arbetet kostade.

Jag skrev något om slutbesiktning eller hur, och enligt vad som uppgetts så hade inte arbete utförts så som fakturan framställde tydligen.
Det är väl om något ett sätt att "salta en faktura" anser antagligen de flesta.
En slutbesiktning är väl rätt gängse vid byggen och renoveringar och då påpekas felaktigheter för att sedan åtgärdas. Det är väl inget konstigt med det i så fall.

Vem kommer med de uppgifterna då?
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3786
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 13/14

Post by Göran Strid »

Anders Åstebro, har du¨hört talas om begreppet "energitjuv"? Hursomhelst, du verkar gilla det och gjort det så länge jag kan minnas. Är det 90% negativt gnuggande och möjligen 10% positivt om Skövde under alla år som forum funnits? Visst skall man skriva det man känner för, men jag frågar mig förstås om det känns bäst så i längden? Det borde ju vara lite jobbigt faktiskt. Intressant också att de där 90 procenten väldigt ofta verkar vara påstått hämtade från alla dem som "vet" och du "hört" i korridorerna och något som inga andra vet utanför dessa korridorer. :roll:

Men visst, fortsätt att skriva på det sätt du känner för. Det utvecklar säkert Skövde IK och alla oss andra som därmed äntligen får veta hur det egentligen ligger till.
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Skövde IK 13/14

Post by Rickard Dahl »

Post Reply